RoadTripp Övertorneå till Fjellhamar (Norge)

Sampe85
29 januari 2008 · 9 Inlägg

Jo de är så att jag och tjejen ska och hälsa på svärmor i Norge, tänkte ta bilen och se lite roliga platser.

Färdvägen blir E4 ända ner till sundsvall och därifrån svänger det väl inåt landet och lite lätt neråt.

Då undrar jag, Någon som har nå tips på nå bra matställen efter vägen, och vad finns det för nå sevärda platser efter den sträckan?

Och om de finns några norrmän från trakterna kring oslo så kan ni ju skriva om det finns nå spännande att se där.


Resan blir nångång mitten på mars.. big_smile

Även tips på en billig GPS med bra kartor och vägbeskrivningar i norden.

"Det är Kul när man har Roligt!"
Ellertz Norrlänning
31 januari 2008 · 1 453 Inlägg

Höga kusten är riktigt fint, synd att ni skulle så långt ner i norge, annars är vägen mellan Åre och trondheim bland det finaste jag sett, värsta sagolandskapet med vattenfall och grejjer smile ja kör med en Tomtom one 3rd edition nu, runt 1400 kr och de är samma programvara och kartor som dom i 4-5000 kronorsklassen smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Sampe85
3 februari 2008 · 9 Inlägg

Ellertz skrev:
Höga kusten är riktigt fint, synd att ni skulle så långt ner i norge, annars är vägen mellan Åre och trondheim bland det finaste jag sett, värsta sagolandskapet med vattenfall och grejjer smile ja kör med en Tomtom one 3rd edition nu, runt 1400 kr och de är samma programvara och kartor som dom i 4-5000 kronorsklassen smile

Jo högakusten har jag sett engång tidigare, de är rätt fint faktiskt.
Ska se ifall de blir mkt omväg att åka den vägen istället. big_smile
Åfan de var ju inte så farligt pris på en sådan, men hur fungerar en sådan här uppe i norra sverige?

"Det är Kul när man har Roligt!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang