klarar min bil av (öppen) dumpventil...???

ztoffe88
3 februari 2008 · 101 Inlägg

hej,, undrar om min bil kan ta skada av en öppen dumpventil !?  har en saab 900 T 2.0! 1997 årsmodel 185 hk.....hoppas på svar big_smile    finns de nån dump att rekomendera.?  tack på förhand

V40Drawde
3 februari 2008 · 29 Inlägg

Köp Hks-Dumpen å bara de är T5 motor så pallar den de mesta big_smile

-Blomman-
3 februari 2008 · 1 174 Inlägg

Ja det är Tronic 5 motorn han har och på dom har du ingen LMM. Så då går det utmärkt att ha öppen dumpventil. Finns nårra att välja på hoss speedparts.se bla. dock är han som äger speedparts ett rövhål..

"If you're in control, you're not going fast enough"
kwansa Hmm, vet inte?
3 februari 2008 · 1 775 Inlägg

HKS Super Sequential Dumpventil

Kalas dump wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Tigerofsweden
3 februari 2008 · 1 231 Inlägg

ALLA bilar klara av dumpventil , sen är bara risken större att någonting kan gå lite snett ... men det kan det ändå göra så det är skit samma , alla jag känner här har öppen dump o d har inte skett någon olycka på någon bil ...

silverbird
3 februari 2008 · 666 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
ALLA bilar klara av dumpventil , sen är bara risken större att någonting kan gå lite snett ... men det kan det ändå göra så det är skit samma , alla jag känner här har öppen dump o d har inte skett någon olycka på någon bil ...

nu ska vi inte generalisera, alla motorer går inte bra med en öppen avlastningsventil, har man bli med LMM så finns det risk för att man får försämrad tomgång. man kommer få fetblandning efter en dumpning,
läs: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=80329

//Silver

AxlSam
3 februari 2008 · 1 497 Inlägg

Ja det är Tronic 5 motorn han har och på dom har du ingen LMM. Så då går det utmärkt att ha öppen dumpventil. Finns nårra att välja på hoss speedparts.se bla. dock är han som äger speedparts ett rövhål..

Kör på öppet du smile
Men kan bara tillägga att ägarn av speedparts är mycket trevligt och MYCKET kunnig wink

Fredrik-79
3 februari 2008 · 2 164 Inlägg

På din NG900 är de ingen som helst fara.
Montera en öppen om du vill de.
Du har som sagt ingen LMM på din bil så du kan höra hur fint de låter.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang