Dödskrasch i GBG

Mortalis VW-nörd?
12 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Kanske om man använder annat än sunkiga stockholmsfixerade Aftonbladet så skulle du sett det smile

"Olyckan inträffade på Hjällbovägen i höjd med Storås vid 15.30-tiden. En polispatrull befann sig i området och var på väg till ett annat uppdrag när de såg en bil köra fort genom en rondell. Bilen försvann ur sikte och polisbilen fortsatte i dess riktning.
Bilen påträffades - liggande på taket i ett dike."

Göteborgs Posten, http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=400850

Mackanol
12 februari 2008 · 2 079 Inlägg

cebT skrev:
fall det skulle vart en polis jakt så skull det väl ha stått.. i detta fall är inte polisen inte ens nämnd, all information kommer från räddningstjänsen.

i den tidningen jag läste stod det att polisen såg bilen köra igenom en rondel i hög hastighet och följde efter bilen, och när de till slut kom ifatt den så låg den uppochner i ett dike

EDIT: mortalis han visst före tongue och ja jag läste också GP

Senast redigerat av Mackanol (12 februari 2008)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Hee-Maan
12 februari 2008 · 3 113 Inlägg

tack för informationen..

Semper Fi
Mortalis VW-nörd?
12 februari 2008 · 4 332 Inlägg

får man brassa på rätt bra om snuten väljer att avbryta sitt primära uppdrag för att uppfölja en bil som kör genom en rondell alltså, annars är polisen rätt lata här på att ta för nåra trafiköverträdelser alls verkar de som

Mullan_
12 februari 2008 ·

Ja, jag har suttit här å skummat lite, sådana här trådar där folk dömmer efter hudfärg, eller tycker att föraren har kört tokigt. vad är det som säger att det inte har varit lite små halt i samband med en jävla otur. den går ju volta en bil i 50km/h å fördärva sej å andra? sen spekulera i vem å vilken bil det är känns som rena häxjakten.. att skynda runt bland bilarna å vara "Ture sventon"! ne. fan skärpning bilfolket!  sörk den omkomne å skänk en tanke till hans familj!

Starta ingen politisk debbat ang dett inlägg!

handen på muffen grabbar å tjejer hål i spaken!!

OUT!!

Hee-Maan
12 februari 2008 · 3 113 Inlägg

"De skadade har inte kunnat höras och polisen vet inte vad som orsakade olyckan. Polisen hoppas också få iakttagelser från andra bilister som kan ha sett olyckan." hmm

tråkigt är det ju

Semper Fi
Mackanol
12 februari 2008 · 2 079 Inlägg

ja, det är alltid tråkigt när någon skadar sig

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Mortalis VW-nörd?
12 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Karlssonz skrev:
Ja, jag har suttit här å skummat lite, sådana här trådar där folk dömmer efter hudfärg, eller tycker att föraren har kört tokigt. vad är det som säger att det inte har varit lite små halt i samband med en jävla otur. den går ju volta en bil i 50km/h å fördärva sej å andra? sen spekulera i vem å vilken bil det är känns som rena häxjakten.. att skynda runt bland bilarna å vara "Ture sventon"! ne. fan skärpning bilfolket!  sörk den omkomne å skänk en tanke till hans familj!

Starta ingen politisk debbat ang dett inlägg!

handen på muffen grabbar å tjejer hål i spaken!!

OUT!!

Öhm artiklarna säger ju att de körde för fort...och polisen tyckte ju de med så de följde efter, så vem fan har snackat om hudfärg dessutom? Det är ett kriminellt belastat område, sen vet ja inte hur fördelningen mellan religioner, hudfärg, favoritmåltid osv är därute..

MrLego Volvonörd
12 februari 2008 · 1 187 Inlägg

Hur kan man sitta här och gissa vilken bil och vilken förare/passagerare som har dött? Jag fattar inte vitsen med det hela, lika så hur man kan "gissa" hur det har gått till... Alltså nu snackar vi om en person som har somnat in och lämnat alla andra bakom sig, som släkt, vänner, familj m.m.... Låt grabben eller tjejen vila i frid och tänk på dens anhöriga om den personen har nån garaget användare så kanske man ska låta bli att spekulera en massa om dennes bror/syster/mamma/pappa loggar in för att ta bort bilen eller info om denne person. Hur kul skulle ni tycka att det var om ni hittade en massa spekulationer om eran släktings död pga en bilkrasch? Nä håll era tankar om sånt för er själva och låt han/hon vila i frid där uppe och vaka på sina anhöriga samt vänner... Och nej jag är inte kristen men jag kan inte låta bli att skriva av mig när jag såg era spekulationer. RIP everone....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Tall3n Nätverkstekniker(snart)
12 februari 2008 · 164 Inlägg

TheRefunder skrev:
Hur kan man sitta här och gissa vilken bil och vilken förare/passagerare som har dött? Jag fattar inte vitsen med det hela, lika så hur man kan "gissa" hur det har gått till... Alltså nu snackar vi om en person som har somnat in och lämnat alla andra bakom sig, som släkt, vänner, familj m.m.... Låt grabben eller tjejen vila i frid och tänk på dens anhöriga om den personen har nån garaget användare så kanske man ska låta bli att spekulera en massa om dennes bror/syster/mamma/pappa loggar in för att ta bort bilen eller info om denne person. Hur kul skulle ni tycka att det var om ni hittade en massa spekulationer om eran släktings död pga en bilkrasch? Nä håll era tankar om sånt för er själva och låt han/hon vila i frid där uppe och vaka på sina anhöriga samt vänner... Och nej jag är inte kristen men jag kan inte låta bli att skriva av mig när jag såg era spekulationer. RIP everone....

Förbannat fint skrivet hörru smile Håller med till 100%

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)
Mortalis VW-nörd?
12 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Ja dennes släkting sitter nog o kollar garaget trådar om de är drabbade...man får väl ha en debatt

Merclone Leg. Spådam
12 februari 2008 · 816 Inlägg

Mortalis skrev:
får man brassa på rätt bra om snuten väljer att avbryta sitt primära uppdrag för att uppfölja en bil som kör genom en rondell alltså

Beror ju helt och hållet på hur akut deras ursprungliga larm var.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
MrLego Volvonörd
12 februari 2008 · 1 187 Inlägg

Tall3n skrev:

TheRefunder skrev:
Hur kan man sitta här och gissa vilken bil och vilken förare/passagerare som har dött? Jag fattar inte vitsen med det hela, lika så hur man kan "gissa" hur det har gått till... Alltså nu snackar vi om en person som har somnat in och lämnat alla andra bakom sig, som släkt, vänner, familj m.m.... Låt grabben eller tjejen vila i frid och tänk på dens anhöriga om den personen har nån garaget användare så kanske man ska låta bli att spekulera en massa om dennes bror/syster/mamma/pappa loggar in för att ta bort bilen eller info om denne person. Hur kul skulle ni tycka att det var om ni hittade en massa spekulationer om eran släktings död pga en bilkrasch? Nä håll era tankar om sånt för er själva och låt han/hon vila i frid där uppe och vaka på sina anhöriga samt vänner... Och nej jag är inte kristen men jag kan inte låta bli att skriva av mig när jag såg era spekulationer. RIP everone....

Förbannat fint skrivet hörru smile Håller med till 100%

Tackar!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
turbodeath
12 februari 2008 · 2 452 Inlägg

många som promenerar där,kanske är dom med som promenerade..som blev skadade inget som behöver betyda att alla satt i bilen.......läste med i gp står mer än aftonbladet iallafall

döden kommer tillbaka
Bommen Team Pro5
12 februari 2008 · 313 Inlägg

TheRefunder skrev:
Hur kan man sitta här och gissa vilken bil och vilken förare/passagerare som har dött? Jag fattar inte vitsen med det hela, lika så hur man kan "gissa" hur det har gått till... Alltså nu snackar vi om en person som har somnat in och lämnat alla andra bakom sig, som släkt, vänner, familj m.m.... Låt grabben eller tjejen vila i frid och tänk på dens anhöriga om den personen har nån garaget användare så kanske man ska låta bli att spekulera en massa om dennes bror/syster/mamma/pappa loggar in för att ta bort bilen eller info om denne person. Hur kul skulle ni tycka att det var om ni hittade en massa spekulationer om eran släktings död pga en bilkrasch? Nä håll era tankar om sånt för er själva och låt han/hon vila i frid där uppe och vaka på sina anhöriga samt vänner... Och nej jag är inte kristen men jag kan inte låta bli att skriva av mig när jag såg era spekulationer. RIP everone....

WORD!

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Mullan_
12 februari 2008 ·

Mortalis skrev:

Karlssonz skrev:
Ja, jag har suttit här å skummat lite, sådana här trådar där folk dömmer efter hudfärg, eller tycker att föraren har kört tokigt. vad är det som säger att det inte har varit lite små halt i samband med en jävla otur. den går ju volta en bil i 50km/h å fördärva sej å andra? sen spekulera i vem å vilken bil det är känns som rena häxjakten.. att skynda runt bland bilarna å vara "Ture sventon"! ne. fan skärpning bilfolket!  sörk den omkomne å skänk en tanke till hans familj!

Starta ingen politisk debbat ang dett inlägg!

handen på muffen grabbar å tjejer hål i spaken!!

OUT!!

Öhm artiklarna säger ju att de körde för fort...och polisen tyckte ju de med så de följde efter, så vem fan har snackat om hudfärg dessutom? Det är ett kriminellt belastat område, sen vet ja inte hur fördelningen mellan religioner, hudfärg, favoritmåltid osv är därute..

Nä det passade ju inte å skämmta på denna tråden.. det sas ju något en bit upp i tråden ang hudfärg etc.. kanske ska läsa det en gång till? vem ser inte mörk ut bakom en tonad ruta?.. å du tjejen, du behöver inte ta ton! å en sak till säg detta hög för dig själv så får du se hur dummt det låter! ALLT SOM STÅR PÅ INERNET ÄR SANT!!

Urkas Kräsen grafiker
12 februari 2008 · 1 775 Inlägg

Känns som tråden kommer låsas om ni fortsätter som ni gör. ;P

Men själv så tycker jag bara det är skoj att sitta o försöka "matcha" vilken bil det kan ha varit. Mest för att ha nåt att göra. Visst, kanske är lite kallt eller whatever, men jag känner inte personen o jag tror inte nån i den här tråden heller gör det. Jag skulle iaf inte sitta o surfa såna här trådar på garaget om nån nära till mig att dött i en bilkrash samma dag.

Whine whine!
Super_Micke Bildrulle
12 februari 2008 · 499 Inlägg

Bör ju låsas enligt mig.

Trådens syfte, utöver att sörja ännu ett bilrelaterat dödsfall var ju frågan huruvida personen var medlem här på garaget eller inte. Som flera påpekat finns ett par liknande bilar som ska finnas runt omkring Göteborg.

Men sen har det bara blivit massa skitkastning. Och en fråga till Chrizz, kan vi sätta upp en liten Memory Wall här för de som traskat vidare till andra sidan, för de man vet säkert alltså?

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
jonTe
12 februari 2008 · 5 710 Inlägg

Finns massor av "gissa bilentest" på nätet, det här blir ju bara äckligt.
Bommar igen!

mvh moderatorn

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang