Vw Golf GTI Funderingar på reparations kostnad.

Skalman
12 februari 2008 · 508 Inlägg

Hej !

Jag har en Vw Golf GTI och jag har lite funderingar på vad det kan vara för fel på den ?

Det är så att bilen inte går framåt och undrar vad det kan vara för fel för när jag trycker ner kopplingen så raslar det men det känns som alla växlar går i, Jag fick begsera hem bilen för när jag skulle lägga i 3:an så smälde det till och så vart det så smälde ej till när jag la i 3:an utan när jag släpte kopplingen.

Vad kan det kosta att lämna in på typ mekonomen och om det nu är kopplingen bytt till en ny ? Kopplingen har jag sett att den går på runt 2500 kr men vad kan det bli för jobbet tro ?

Mejlade dom och frågade men dom kunde inte ge någon prisuppgift förens dom hade undersökt bilen men vågar man det innan man vet vad kalaset kostar så man inte får stå där med tom plånbok och inte kan betala.

Och vad kan det kosta om man ska byta växellåda + eventuelt koppling + jobbet ?? 

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta problem vill ju gärna ha bilen i gång i sommar men man kanske får tänka om ?

Så kom med förslag på vad det kan kosta så man vet om man ska spara länge eller kan lämna in den i slutet av månaden.



Ps Gör något specielt den 29 februari för det är ju en bonus dag ds

Svanb3rg
12 februari 2008 · 187 Inlägg

Verkar som ett lådras helt klart,men det finns gott om om lådor att få tag i...runt 3-5000:-
Och bytet ska inte kosta alltför mycket ca 1500-2000:- men köp en rephandbok och byt den själv! smile

Never underestimate the power of stupid people in large groups...
Volkswagen Passat 3,2 FSI 4-Motion DSG "The Nitrous Express" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang