problem med hårdisk!

Enjoii Språkfascist
29 augusti 2007 · 109 Inlägg

tja!

har kopplat in en till hårddisk i min dator, och jag har kopplat den rätt det vet jag.
men hur gör jag för att hitta den på datorn nu? eller ska den ploppa upp direkt ? min kompis har samma problem, vi hittar ingen lösning....

tacksam för alla svar.

mvh // Martin

Syns man inte, så finns man inte.
dusty Living in the fastlane
29 augusti 2007 · 2 616 Inlägg

gå in på diskhanteraren så listar du nog ut resten smile

Mack Forum- och sitemoderator
29 augusti 2007 · 26 174 Inlägg

Enjoii skrev:
tja!

har kopplat in en till hårddisk i min dator, och jag har kopplat den rätt det vet jag.
men hur gör jag för att hitta den på datorn nu? eller ska den ploppa upp direkt ? min kompis har samma problem, vi hittar ingen lösning....

tacksam för alla svar.

mvh // Martin

Är det en sata-disk så ska den poppa upp av sig själv.
Kanske du har den gamla kontakten - ata - på den och då får du sätta den
i slaveläge på baksidan med jumpern.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Enjoii Språkfascist
29 augusti 2007 · 109 Inlägg

dusty skrev:
gå in på diskhanteraren så listar du nog ut resten smile

och den hittar man vart? smile
kan inte hitta nån...

Syns man inte, så finns man inte.
S-Larsson
29 augusti 2007 · 514 Inlägg

Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering och en bit ner där i listan hittar du diskhantering smile

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
Enjoii Språkfascist
29 augusti 2007 · 109 Inlägg

Ormfn skrev:
Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering och en bit ner där i listan hittar du diskhantering smile

tack så mycket!

Syns man inte, så finns man inte.
thePettson
29 augusti 2007 · 60 Inlägg

mmm du läre in i diskhanteraren och "aktivera" disken där... står förmodligen som inte allokerad... finns inte disken där så är ju frågan oxå... var det en SATA eller en ATA disk... och vart har du kopplat den.. till en kontroller på moderkortet eller ett PCI kort... och är drivarna rätt installerade...

Sushikocken Sleeper
29 augusti 2007 · 3 084 Inlägg

du kan ju börja med att använda schampo istället för diskmedel i håret så ska du se att det löser sig big_smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Bobo
30 augusti 2007 ·

Vad är det för dator? är det en pata eller sata disk? ska du installera Windows på den eller bara ha den som extra disk

Rylander
14 februari 2008 ·

S-Larsson skrev:
Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Datorhantering och en bit ner där i listan hittar du diskhantering smile

Tack så mkt smile hittade direkt jag med smile o den stod som inte allokerad  så jag skapade ny partition och formaterade den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang