Inkoppling av elstolar i en 850..

[Driver]
14 februari 2008 · 78 Inlägg

Jag har köpt 2 elstolar med 3 st minnen i varje stol nyss och jag tänkte koppla in dessa i min 850 2.5SE..

Fick tips att det fanns en kontakt under panelen där cigg-tändaren sitter, där under hittade jag en gul-kontakt och en svart med vit och svart kabel...

Jag gissar vilt på att den gula är matningen till stolarna.. från denna kontakt behöver man resterande kabel fram till stolarna.. det är igentligen den jag är mest intresserad av.

Den svara kontakten kanske ngn annan vet vad den är till för?

Det vore väldigt najs om det va ngn här som visste hur man ska koppla in stolarna och vet vilka kablar man ska köpa på volvo...

Det finns alltid såklart ett sätt.. att dra egna kablar från säkringsboxen eller sno matning från cigg-uttaget som har redan nu relativt grova kablar... Men jag föredrar att göra allt så orginal som möjligt på min bil..

Ngn som vet eller har kopplat in el-stolar? Hör av er!
Bor ni även nära varberg kanske vi kunde ta en titt på det ihop!


http://www.garaget.org/gallery/archive/2397/255964_my6ocn.jpg

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
John87 Stolt Volvoägare
14 februari 2008 · 4 913 Inlägg

Eftersom det finns orginal till 850 så borde ju det säkraste vara att fråga Volvo hur dom gjort.

Har elstolarna men vet inte hur dom är dragna riktigt.
Kan, om ingen annan vet, kolla om jag ser kablarna.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
[Driver]
14 februari 2008 · 78 Inlägg

John87 skrev:
Eftersom det finns orginal till 850 så borde ju det säkraste vara att fråga Volvo hur dom gjort.

Har elstolarna men vet inte hur dom är dragna riktigt.
Kan, om ingen annan vet, kolla om jag ser kablarna.

Volvo här omkring är folk dom anställt för att sälja det som ligger i butiken och beställa hem grejjer om kunden vet produkt nummret själv... dvs... dom hittar ingenting och vet ingenting...

Och jag tvivlar starkt på att verkstadskillarna kan ngt om elstolarna.. möjligen att ngn felksökt på en ngn gång men han kan nog knappast hur det är inkopplat..

Du får väldigt gärna kolla i din bil! Det vore ju inte så svårt att kolla vart kablarna kommer upp i bilen.. troligen borde väll det komma upp under cigg-uttaget iomed att kontakterna för värmen i sitsen finns där.. och vad jag sett på andra.. så går kablarna i samma rör om jag inte minns fel!

Att lossa den kåpan tar max 5 minuter, har du ngt inkopplat där kan du ju följa den till stolarna..

Jag ska chansa på volvo ngn dag framöver oxå och fråga ifall jag får låna deras reservdelsbok... jag har vairt så ofta inne på volvo så dom känner igen mig numera... roll

Om du vågar gasa fullt har du inte trimmat tillräckligt!!! =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang