Jag säger BMW 320i -88, vad säger ni?

McBlom
14 februari 2008 · 84 Inlägg

som rubriken säger så är jag intresserad vad ni tycker om denna bilmodell och begangnade BMW över lag. är nämligen sugen på att köpa en så vill ha lite tips smile

John87 Stolt Volvoägare
14 februari 2008 · 4 913 Inlägg
Pojkar kör turbo. Män kör V8.
McBlom
14 februari 2008 · 84 Inlägg

John87 skrev:
http://www.autopower.se/modellguiden/e30.asp
http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E30

Kom tillbaka när du läst båda och kan dom utantill big_smile

Jag har allt läst det som står på den sidan, kanske borde ha nämnt det!
Så det jag mer är ute efter är lite mer egna erfarenheter och vad folk i allmänhet tycker om bilmodellen.. inte värre än så!

heikkila
14 februari 2008 · 35 Inlägg

Ta en titt på 325 M-tech 89 i autopowerbörsen me borbet fälgarna....

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
E30Tompa Rörpulare
14 februari 2008 · 1 453 Inlägg

heikkila skrev:
Ta en titt på 325 M-tech 89 i autopowerbörsen me borbet fälgarna....

Menar du den diamant svarta 4dörrars?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E61 m5 (2007)
heikkila
14 februari 2008 · 35 Inlägg

E30Tompa skrev:

heikkila skrev:
Ta en titt på 325 M-tech 89 i autopowerbörsen me borbet fälgarna....

Menar du den diamant svarta 4dörrars?

Jepp.. Den borde han funderar på...

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
Batta
14 februari 2008 · 1 353 Inlägg

E30 är underbara bilar enligt mig smile
dock börjar dom bli lite till åren nu, så dom kräver ju lite underhåll, dom flesta iallafall.
har man tur hittar man en i riktigt fin skick.

325'orna ska man passa sig lite med, dom är ofta rätt buskörda.
men överlag så är det bra bilar, och roliga att köra (:

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
E30Tompa Rörpulare
14 februari 2008 · 1 453 Inlägg

heikkila skrev:

E30Tompa skrev:

heikkila skrev:
Ta en titt på 325 M-tech 89 i autopowerbörsen me borbet fälgarna....

Menar du den diamant svarta 4dörrars?

Jepp.. Den borde han funderar på...

Va nära på och köpa den... några saker han inte nämner i annonsen är att tex va en rätt stor bula på högerbakskärm revor i taket lite rost här och var samt nån liten mindre bula framåt nånstan osv...  men skulle nog vara ett schysst projekt! Men sen är den ju inte bes och skattad...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
andreas_hudik
14 februari 2008 · 82 Inlägg

Tycker du ska satsa på en e36 istället för e30. Mycket lättare att hitta ett fint ex och mycket mer bil för pengarna.

heikkila
14 februari 2008 · 35 Inlägg

E30Tompa skrev:

heikkila skrev:

E30Tompa skrev:

Menar du den diamant svarta 4dörrars?

Jepp.. Den borde han funderar på...

Va nära på och köpa den... några saker han inte nämner i annonsen är att tex va en rätt stor bula på högerbakskärm revor i taket lite rost här och var samt nån liten mindre bula framåt nånstan osv...  men skulle nog vara ett schysst projekt! Men sen är den ju inte bes och skattad...

Aha okay.... Synd...

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
heikkila
14 februari 2008 · 35 Inlägg

andreas_hudik skrev:
Tycker du ska satsa på en e36 istället för e30. Mycket lättare att hitta ett fint ex och mycket mer bil för pengarna.

Dom E36 e snygga... En av de typer som bmw har lyckas bäst me...

Ligger alltid före dig. ( Pinka på trafikpolis )
S-Larsson
14 februari 2008 · 514 Inlägg

Gillar E30 modellen.. Haft ett antal såna. Just 320 med sexa är ju kanske lite väl slö bara.. Men kan man leva med det så smile  Gällande E36 så ska det ju vara 2d cupe enligt mig. Gillar inte alls 4 dörrars modellen..

old volkswagens never die they just get lower
Volkswagen Passat 3BG Highline Variant "Das Stance Wagon" (2002)
McBlom
14 februari 2008 · 84 Inlägg

Ja E36 coupé finns det en hel del riktigt fina bilar.. vill ha! problemet är bara det att är man en relativt fattig studerande så har man inte råd till några "värstingbilar" än.. men har fastnat på det där med BMW nu så vill väldigt gärna ha en smile
stämmer det att BMW bilar går ganska dyrt och är dyra att äga över lag?

men som jag fattar det så är det bättre att köpa sig en 320 då dessa oftast är snällare körda?

Tiger1978 Fattig student
14 februari 2008 · 1 282 Inlägg

Jag har en E30 320i, tycker inte den är så dyr att äga.. finns klart dyrare bilar att åka i.. Men det är väl rätt svårt att hitta en i bra skick för "billiga" pengar men det är väldigt trevliga bilar annars.. Finns ju en uppsjö av styling o fälgar till bra priser dessutom..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
McBlom
14 februari 2008 · 84 Inlägg

Om ni skulle ge mig ett råd nu, vilket prisklass bör man hålla sig till om man vill ha en bil som är besiktad men kanske har lite mindre skavanker på utsidan? för min tanke är att jag troligtvis kommer lägga lite pengar på viss styling och annat efter att jag skaffat mig ett jobb.
(förstår om det är svårt att svara på, men ni har säkert bättre koll på det än mig)

RRBmw
14 februari 2008 · 345 Inlägg

rent allmänt så är det överpris på 90% av de e30 bilarna som finns, tycker jag iaf.

finns hur mkt som helst o göra på dom o ändå ska dom ha hur mkt som helst.
köpte en 320 e30 2 dörrad bes o skatt lite rost i framskärmarna typ för 5k o de va ett bra pris enligt mig, var väldigt fin annars.

sålt min 325 som jag hade innan för 18k skattad o bes. så en 320 hade jag absolut inte betalat mer än 15k för. o då tycker jag att den ska vara rätt fin oxå.

Mvh

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Tiger1978 Fattig student
15 februari 2008 · 1 282 Inlägg

Jag kan hålla med om att där är överpris på dom.. Jag gav 8000 för min av en bekant.. lite stenskott på bakskärmarna och nån liten bula på något ställe... Men dock helt olagad och ändå ingen rost under.. Annars att kunna hitta en fin E30 och betala dom priser som begärs då kan man köpa en nyare och oftast fräschare bil tyvärr...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
McBlom
15 februari 2008 · 84 Inlägg

Okej, jag tackar så mkt för de tips ni gett mig såhär långt och har komit fram till att om jag väldigt gärna vill ha en sådan BMW så ska jag åtminstone försöka göra något på priset i 9 fall av 10 smile

tobee
15 februari 2008 · 735 Inlägg

Och SÅ slöa som alla påstår är dom faktiskt inte. Visst,händer väl inte mycket under 4-5000 tusen varv. Men för de flesta som köper E30 är det ju deras 1a bil, och om de flesta är som jag var så ligger man helst mellan 4000 varv och varvstopp mest hela tiden i början:P Och där är den rolig! Går ju lika bra som exempelvis en golf GTI, samma årsm, 740 16 valve samma årsm. Och dessa tillhör ju inte de slöaste bilarna direkt.
Den enda nackdelen var väl soppatörsten, man kom endast under litern om man körde riktigt lungt och fint..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang