240 startar men dör igen

black140
13 februari 2006 · 155 Inlägg

hejsan min 240 med b230f startar men dör igen efter några sekunder. likadant varje gång. någon som vet varför.

Mvh Hampus

Senast redigerat av black140 (13 februari 2006)

mc e livet
epapower
13 februari 2006 · 593 Inlägg

kolla soppapumparna, sitter en monterad på underredet, ungerfär under förarstolen, o sen sitter det en i tanken... lyssna om pumparna går när du gör starförsök....
hör av dey när du kollat dessa så kan vi felsöka vidare
(om de visar sig att inte nån av dem e trasig förstås...)
får de går alltid att hitta felet på en 240
 
mvh GLT-Tobbe

black140
14 februari 2006 · 155 Inlägg

epapower skrev:
kolla soppapumparna, sitter en monterad på underredet, ungerfär under förarstolen, o sen sitter det en i tanken... lyssna om pumparna går när du gör starförsök....
hör av dey när du kollat dessa så kan vi felsöka vidare
(om de visar sig att inte nån av dem e trasig förstås...)
får de går alltid att hitta felet på en 240
 
mvh GLT-Tobbe

okej borde de inte kunna gå att koppla ström från ett batteri direkt till främre pumpen för att testa( svårt o höra om de går menar jag) om den startar?

mc e livet
black140
14 februari 2006 · 155 Inlägg

black140 skrev:

epapower skrev:
kolla soppapumparna, sitter en monterad på underredet, ungerfär under förarstolen, o sen sitter det en i tanken... lyssna om pumparna går när du gör starförsök....
hör av dey när du kollat dessa så kan vi felsöka vidare
(om de visar sig att inte nån av dem e trasig förstås...)
får de går alltid att hitta felet på en 240
 
mvh GLT-Tobbe

okej borde de inte kunna gå att koppla ström från ett batteri direkt till främre pumpen för att testa( svårt o höra om de går menar jag) om den startar?

Hur kommer man åt pumpen i tanken( genom skuffen)??

mc e livet
general
14 februari 2006 · 52 Inlägg

du kommer höra om pumen går lr inte det är ett surrande ljud, tankpumpen brukar det inte vara nå fel på. om inte pumpen går kolla pumprelät.

general
14 februari 2006 · 52 Inlägg

jo det går koppla så.

horsekiller
14 februari 2006 · 747 Inlägg

black140 skrev:
hejsan min 240 med b230f startar men dör igen efter några sekunder. likadant varje gång. någon som vet varför.

Mvh Hampus

låter inte som pumparna.. men kan ju vara det... men låter mer som ett överslag i något av tändningen...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
black140
14 februari 2006 · 155 Inlägg

360_sleeper skrev:

black140 skrev:
hejsan min 240 med b230f startar men dör igen efter några sekunder. likadant varje gång. någon som vet varför.

Mvh Hampus

låter inte som pumparna.. men kan ju vara det... men låter mer som ett överslag i något av tändningen...

kan man lista ut det på någet vis. har ny tänddelssats, testat att byta tändspole, tändmodul!! ställde in kammreemmen rätt men bara en fråga. om jag fått remmen en kugg fel eller så kan det bli så här då?? känns inte som det kan de eftersom den låter som vanligt ända tills den bara dör. går ju inte ojämt eller så?

mc e livet
BoraV6
14 februari 2006 · 677 Inlägg

Hade samma fel på min 240 GLT. Jag kunde hinna köra så där lagom mitt ut i en korsning innan den dog. Ibland starta den igen efter ett tag och ibland fick jag kabla igång den. Allt löste sig när jag bytte batteri.

Vet att det låter konstigt, men så var det. Du kan ju kanske kastbyta batteri med nån och prova.

black140
14 februari 2006 · 155 Inlägg

BoraV6 skrev:
Hade samma fel på min 240 GLT. Jag kunde hinna köra så där lagom mitt ut i en korsning innan den dog. Ibland starta den igen efter ett tag och ibland fick jag kabla igång den. Allt löste sig när jag bytte batteri.

Vet att det låter konstigt, men så var det. Du kan ju kanske kastbyta batteri med nån och prova.

tack för tipset. får kika lite på det. men de skulle förvåna mig eftersom den dör så snabbt. och gasar jag så dör den snabbare.

mc e livet
style
14 februari 2006 ·

hade samma fel i min. då visade det sig att ett relä satt glappt. så nu går den igen smile

black140
14 februari 2006 · 155 Inlägg

style skrev:
hade samma fel i min. då visade det sig att ett relä satt glappt. så nu går den igen smile

ok va vad det för relä då??

mc e livet
Sharky
14 februari 2006 · 10 287 Inlägg

Njäää. jag tror inte på bränslepumpsreläet. Då skulle inte motorn bete sig så här.

Du Black, Vilken årsmodell pratar vi om här?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Mortcha Turbomissbrukare
14 februari 2006 · 62 Inlägg

Sharky skrev:
Njäää. jag tror inte på bränslepumpsreläet. Då skulle inte motorn bete sig så här.

Du Black, Vilken årsmodell pratar vi om här?

/Göran

Relät på min 740 TiC spökade.. då kunde den gå lite sedan dö.. gå lite sedan dö.. och ibland va han tjurstartad som fan.. tills jag vart le och sparkade till mittkonsollen eftersom de bara va en rat bil.. så vips så gick de som en klocka.. OBS.. gör inte som jag!

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P
black140
15 februari 2006 · 155 Inlägg

Sharky skrev:
Njäää. jag tror inte på bränslepumpsreläet. Då skulle inte motorn bete sig så här.

Du Black, Vilken årsmodell pratar vi om här?

/Göran

-87:a

mvh hampus

Mortcha: ne förstår de men var sitter reläet då så man kan rycka lite i de???

mc e livet
snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
18 februari 2008 · 71 Inlägg

Hej! lånar tråden lite grann,har ungefär samma problem bilen går sådär lagomt till en korsning där den sedan dör,(tappar varvtalen) och när man sedan ska starta den så går den ej igång? men väntar jag 1 min då startar den direkt! och går då typ 15 min till sen dör den igen? någon som vet vad felet kan sitta?? TACKSAM FÖR SVAR! / westerlund

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
snowrider89 Små kåt i mercedes ! ^^,
18 februari 2008 · 71 Inlägg

Ingen som vet nått? sad

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P
Mercedes w124 "Ny projektet" (1993)
Mack Forum- och sitemoderator
18 februari 2008 · 26 174 Inlägg

snowrider89 skrev:
Ingen som vet nått? sad

Ingen aning men kan leta fram bibeln i morgon...Haynesboken alltså big_smile
Står ju en massa om olika scenarion hur bilen går i den boken.

Ingen annan som vet nåt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Andersson_240
18 februari 2008 · 1 Inlägg

skulle gissa på hallgivarn!

Aga
Volvoplogen
23 februari 2008 · 12 Inlägg

kanske de är fel på generatorn?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang