Högtalare fladdrar

alexandern
19 februari 2008 · 161 Inlägg

Egentligen är det på min stereo hemma, men hur som helst... basen på ena högtalaren fladdar och spelar okontrollerat, är det själva elementet som det är fel på då, eller förstärkaren, delningsfiltret? Kände på konen och den kändes jätte lös och slapp i upphägningen eller vad man ska säga. Vad är det som är dags att bytas? tongue

Granfot
19 februari 2008 · 27 Inlägg

Ingen aning, men mina Cerwin Vega 10:or gör likadant... Låter bra ändå, så jag antar det är ok...

alexandern
19 februari 2008 · 161 Inlägg

Men jag tycker inte mina låter bra nu tongue

Granfot
19 februari 2008 · 27 Inlägg

Då är det värre... tongue Måste ju finnas någon här som har koll på sånt?

Drönirettab
19 februari 2008 · 21 761 Inlägg

alexandern skrev:
Egentligen är det på min stereo hemma, men hur som helst... basen på ena högtalaren fladdar och spelar okontrollerat, är det själva elementet som det är fel på då, eller förstärkaren, delningsfiltret? Kände på konen och den kändes jätte lös och slapp i upphägningen eller vad man ska säga. Vad är det som är dags att bytas? tongue

Vad är det för sorts högtalarlåda, sluten eller basreflex?
Sitter basen tätt mot baffeln?
Syns det någon spricka i upphängningen?

haggan90
19 februari 2008 · 23 Inlägg

alexandern skrev:
Egentligen är det på min stereo hemma, men hur som helst... basen på ena högtalaren fladdar och spelar okontrollerat, är det själva elementet som det är fel på då, eller förstärkaren, delningsfiltret? Kände på konen och den kändes jätte lös och slapp i upphägningen eller vad man ska säga. Vad är det som är dags att bytas? tongue

låter nästan som om den är sprängd, en av mina 8" lät så och det visade sig iaf att den va sprängd.

Audi S3 (2009)
alexandern
25 februari 2008 · 161 Inlägg

jag har kommit på helt själv vad som är fel nu. det är delningsfiltret! köp aldrig prosons högtalare, delningsfiltren måste fan va gjorda på dagis.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang