Vad gjorde ni 11:e September 2001?

blacken
29 februari 2008 ·

henrikh skrev:
Ja storebror har ju vräkt ner napalm över civila i vietnam och clusterbomber i irak så det är klart det är skönt att de är på min sida.

Och dom är dom enda i världshistorien som har ägnat sig åt sådant? Typ Ryssland, England, Frankrike osv,osv roll eller hur betedde sig Svenska trupper under Kongo krisen??.

Senast redigerat av blacken (29 februari 2008)

M103
29 februari 2008 · 1 570 Inlägg

blacken skrev:

henrikh skrev:
Ja storebror har ju vräkt ner napalm över civila i vietnam och clusterbomber i irak så det är klart det är skönt att de är på min sida.

Och dom är dom enda i världshistorien som har ägnat sig åt sådant? Typ Ryssland, England, Frankrike osv,osv roll

Nej det finns väl många exempel på krigsförbrytelser. Bekämpa gärna terrorism men inte civila. Jag har inget till övers för terrorism eller fundamentalism men jag tror inte USA gör någon nytta i Irak alls. Vill någon galning spränga något i USA gör de det. Det är inget marinkåren göra något åt i öknen på andra sidan jorden. Åk hem och titta på wrestling och ät hamburgare och låt araberna vara! smile

Senast redigerat av henrikh (29 februari 2008)

blacken
1 mars 2008 ·

henrikh skrev:

blacken skrev:

henrikh skrev:
Ja storebror har ju vräkt ner napalm över civila i vietnam och clusterbomber i irak så det är klart det är skönt att de är på min sida.

Och dom är dom enda i världshistorien som har ägnat sig åt sådant? Typ Ryssland, England, Frankrike osv,osv roll

Nej det finns väl många exempel på krigsförbrytelser. Bekämpa gärna terrorism men inte civila. Jag har inget till övers för terrorism eller fundamentalism men jag tror inte USA gör någon nytta i Irak alls. Vill någon galning spränga något i USA gör de det. Det är inget marinkåren göra något åt i öknen på andra sidan jorden. Åk hem och titta på wrestling och ät hamburgare och låt araberna vara! smile

Ska man bekämpa någonting så måste man nita det hårt, man måste utplåna dess möjlighet till kamp dvs ett odjur bekämpar man genom att utplåna det i sin lya så att det inte kan komma tillbaka och fortsätta att djävlas med en. Det kan man inte om man sticker ned huvudet sanden och låtsas som ingenting händer och accepterar att individer i ens hus regelbundet dödas eller lemlestas/skadas på annat sätt av "odjuret". Att sedan civila kommer i kläm är inte heller rätt men om en del använder sig av civila som sköld så kan man allvarligt fundera på vem/vilka som är moraliskt skyldiga till att civila skadas eller omkommer vid en konflikt/sammandrabbning.

MercaPOWER Avstängd
1 mars 2008 · 174 Inlägg

Spelade Grand tourismo

Ramrod
1 mars 2008 · 674 Inlägg

henrikh skrev:

blacken skrev:

henrikh skrev:
Ja storebror har ju vräkt ner napalm över civila i vietnam och clusterbomber i irak så det är klart det är skönt att de är på min sida.

Och dom är dom enda i världshistorien som har ägnat sig åt sådant? Typ Ryssland, England, Frankrike osv,osv roll

Nej det finns väl många exempel på krigsförbrytelser. Bekämpa gärna terrorism men inte civila. Jag har inget till övers för terrorism eller fundamentalism men jag tror inte USA gör någon nytta i Irak alls. Vill någon galning spränga något i USA gör de det. Det är inget marinkåren göra något åt i öknen på andra sidan jorden. Åk hem och titta på wrestling och ät hamburgare och låt araberna vara! smile

Det är inte så lätt lägre att urskilja civila från militära, de har liksom nära på smält samman.....

Världen ser inte lägre ut som på kalla kriget då militär var militär & vanligt folk var bara folk.

Senast redigerat av Ramrod (1 mars 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Natural
1 mars 2008 · 431 Inlägg

Jag drog i raketet..  Sen vart den mindre när jag såg vad som hände på tv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang