Mini cooper, drar åt vänster .

Finni
24 februari 2006 · 3 Inlägg

-Hej !
köpte en mini cooper för en vecka sedan av en privatperson, dagen efter så åkte jag på en större iskant på vägen . börja inbilla mig att den börjar dra mot vänster , vilket den också gjorde. Det tar sig på det sättet att om  jag ligger på en rak väg . så går bilen rakt fram men är det något ojämt så drar den pytte lite åt vänster , detta i både långsamma och högre farter. det visar sig väl när det är väldigt ogämt underlag, man kan säja att när man kör i en kurva som går åt höger, då vill den gärna åka åt vänster. vilket är logiskt , men när jag åker i en kurva åt vänster , ja då är den inte alls pigg på att dra åt höger som den borde. man kan säja att den är trög att svänga med åt höger men väldigt lätt åt vänster .

Har kollat lufttrycket, och det är lika i alla , lämna in den på toyota idag , för enligt dom så skulle det vara styrningen som det "nog" va fel på , så dom justera däcken för 1100 kr och sa att det va nog det som va problemet för däcken va inte alls raka i förhållande till varandra, sen så såker man iväg och gissa... forfarande samma problem . känner mig sååå lurad,

va kan felet vara? va borde jag göra ? // mvh Niklas

THEBADGUY Gorgilus addictus
24 februari 2006 · 4 737 Inlägg

har du kollat balanseringen på däcken? En stöt mot en trottoar kant kan ställa till de rätt rejält

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Finni
24 februari 2006 · 3 Inlägg

ne har inte det men det borde inte vara det som är problemet. för det hela gäller i lägre farter med , och det är ju i högre farter som dom spelar större roll ? ,

THEBADGUY Gorgilus addictus
24 februari 2006 · 4 737 Inlägg

kan ju vara högre rullmotstånd på ena sidan,,,,dvs då vill den dra åt ett håll

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
hyperion
24 februari 2006 · 305 Inlägg

THEBADGUY skrev:
har du kollat balanseringen på däcken? En stöt mot en trottoar kant kan ställa till de rätt rejält

Får nog hålla med, är det inte hjulinställningen som är galen så skulle jag satsa mina pengar på balansering, Känner du några vibrationer?

Honda S2000 (2000)
BMW 330XD (2009)
THEBADGUY Gorgilus addictus
24 februari 2006 · 4 737 Inlägg

Bilen vill ju te x dra åt ett håll om bromsarna bara funkar på en sida,,,de blir ju högre rullmotstånd på den sidan som bromsas,,,

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Drönirettab
24 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Tror hellre på att något stag har fått sig en smäll, bäst är nog en framvagnskontroll/inställning.

Finni
24 februari 2006 · 3 Inlägg

hmm nej den skakar inte . och det är konstant och inte när man bormsar,  jo ringde bmw group idag,, dom tyckte att jag skulle lämna in den där igen och låte dem kolla en extra gång för att dom kanske hade en dålig dag.. om det stämmde då så tyckte han att jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag och lämna in den på bmw group gbg för då är det troligen något allvarligare fel med framvagnen . men frågan är vad. min egna gissning skulle vara att staget har fått sig en smäll ja . eller kan det finnas annat ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang