Kupéfläkt till Caddy

TheAvatar
2 mars 2008 · 23 Inlägg

Har en Caddy -99 vars fläkt har lagt av. Den går lite som den vill och man hör juh att det är fläkten som har givit upp. Gav den lite återupplivande 5-56, men det håller juh inte i all oändlighet.

Frågan är nu bara, vars får jag tag på en ny, har sökt runt lite på bilskrotar i landet men utan större lycka och gissar att den kostar multum på VW. Och nu är det juh bara motorn som är trasig, funderade på om jag kan plocka ut motorfanskapet, ser inte så otroligt kompilcerat ut och byta ut motorn..? Men var hittar jag en motor måntro? wink

VW_67
2 mars 2008 · 446 Inlägg

när man byter en fläktmotor sitter fläkten påpressad på axeln och går oftast inte att byta för sig, efteresom plasten i fläkten spricker då... finns ingen mening med att köpa en motor på skroten, för dom har säkert gått lika långt som din, köp nytt!!  kostar inte allt för många kronor på MECA eller mekonomen...

hhhhhhhhhhhhhhhhhhh
2 mars 2008 · 152 Inlägg

Jag tog fläkten från min gamla 740 och satte in i min Passat -95. Motorn var exakt likadan och det var inga problem att få loss fläkten från axeln på någon av motorerna. Kolen var ganska fina i volvofläkten också så jag blev jättenöjd. När jag kollade priser så kostade en ny fläkt typ 1000 kronor och det är det inte värt att lägga på passaten.

Senast redigerat av Smurfenglubb (2 mars 2008)

TheAvatar
3 mars 2008 · 23 Inlägg

Verkar som att MECA, Autoparts eller mekonomen får försöka skramla fram en fläkt åt mig vid tillfälle..
Verkar dock som att 5-56 gjorde susen. Fläktfanskapet har slutat med att låta som om den är på väg att gå sönder och den hoppar igång enkelt nu.. Får väl köra med mun-mot-5-56-metoden tills fanskapet inte rör på sig längre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang