Ckort payat av nått åkeri?

v8rickard Gammelbilsnörd
3 mars 2008 · 450 Inlägg

FireTraXX skrev:

v8rickard skrev:
Här är en länk för dem som vill veta mer om:
" Ny lag om krav på yrkeskompetens"
ladda ner pdfen på denna länken:

http://publikationswebbutik.vv.se/shopp … __276.aspx

Orkar inte ladda ner filen, men hur är det för oss som har yrkeskompen?
Behöver vi ändå göra de 35 timmarna?

Japp, vad jag har förstått så skall det gälla alla. dvs även de gubbar som kört konstant senadn 60 talet... Så det väntas ju bli en jäkla ström på folk iaf... Kosta lär det ju göra oxå... Speciellt för de stackare som måste gå 140h kursen... Det lär ju inte bli mindre brist på förare efter en sån här grej iaf... Men men... Hoppas som sagt det löser sig för mig på torsdag med C-körkortsbiten roll

FireTraXX DFFL
3 mars 2008 · 9 020 Inlägg

v8rickard skrev:

FireTraXX skrev:

v8rickard skrev:
Här är en länk för dem som vill veta mer om:
" Ny lag om krav på yrkeskompetens"
ladda ner pdfen på denna länken:

http://publikationswebbutik.vv.se/shopp … __276.aspx

Orkar inte ladda ner filen, men hur är det för oss som har yrkeskompen?
Behöver vi ändå göra de 35 timmarna?

Japp, vad jag har förstått så skall det gälla alla. dvs även de gubbar som kört konstant senadn 60 talet... Så det väntas ju bli en jäkla ström på folk iaf... Kosta lär det ju göra oxå... Speciellt för de stackare som måste gå 140h kursen... Det lär ju inte bli mindre brist på förare efter en sån här grej iaf... Men men... Hoppas som sagt det löser sig för mig på torsdag med C-körkortsbiten roll

Usch, va drygt.
Men, men inte så farligt, jag får ju ha kvar kortet i 8 år till. big_smile

Har du uppkörning på torsdag?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
v8rickard Gammelbilsnörd
3 mars 2008 · 450 Inlägg

Japp, det stämmer. Borde eg inte vara nervös för jag vet att jag kan det, gäller bara att prestera som bäst när man e som mest nervös typ... hoppas trycket släpper, så att man kan prestera bra då... Hoppas jag klarar mig men går det åt skogen får man la ta nya krafttag, blir ju genast väldigt mycket pengar tyvärr bara... Bättre med själexaminerande utbildning som på skolor mm, då slipper man ju känna den pressen att nån sitter o tittar på minsta lilla fel utan man kör som man brukar o läraren bildar sin uppfattning, 1timmes körning  är ju väldigt lite tycker jag för o bedömma om man har de rätta kunskaperna... Aja, sitter o räknar ner nu iaf hehe

Senast redigerat av v8rickard (3 mars 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang