Om ni har blivit kuggade på uppkörning. Och varför ?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
4 mars 2008 · 3 404 Inlägg

Så tippsen till en idiot som behöver vänta tills i sommar och ska köra upp i farsta är? Försök få en yngre kille som har en BMW M3, snacka bara om den och kör inte när det regnar/snörar/är isgata eller orkan? smile
//Johannes

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
meduza89 plööp
4 mars 2008 · 49 Inlägg

första uppkörningen jag gjorde blev jag kuggad för lite olika grejer, dålig koll medmera, tror det kan ha varit för jag var skittrött, menmen, andra gången gick det ganska felfritt då jag gjorde om de saker jag kuggade på, men så glömde jag kolla cykelbanan när jag svängde, då sa han att jag fick visa att jag kunde det och vips så fick jag kortet

Roundcube
6 mars 2008 · 801 Inlägg

körde 50 min på min uppkörning. körde felfritt, men det är klart, hade kört 6000 mil innan jag började på körskola, tog 3 lektioner, klarade första teorin med

NJ_
6 mars 2008 · 2 118 Inlägg

min uppkörning tog ca 20min tongue körde från skolan till nelab för att han skulle köpa nån grej där, sen for vi tebax till skolan tongue och C kortet tog ca 30min körde en sväng runt stan sen tebax till skolan tongue får se hur E kortet går då jag snart ska köra upp för det med big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
charger_RT
7 mars 2008 · 7 Inlägg

därför att vissa är helt körd å hur petiga som helst. tror jag iallafall, för de verkar bero på från lärare till lärare..:p

Volvotjej84 helt galen
7 mars 2008 · 388 Inlägg

Jag blev kuggad första uppkörningen. 23 December runt lunchtid, slaskväder såklart. Jag blev kuggad på att jag körde för långsamt inne i stan (korsvägen i göteborg). Det var minsann 50-skyltat sa kärringen. Men... skulle jag klättra över bilarna framför mig så eller? För de körde inte heller i 50, är ganska svårt att göra det när typ en miljon pers ska sista-minuten-shoppa på lunchen...

Körde upp två-tre veckor senare. Och inga probs med kortet alls, en äldre gubbe den här gången.

Som jämförelse; brorsan klippte en trottarkant, fick punka och fick ändå sitt kort med kommentaren" sånt händer vem som helst".

Senast redigerat av Volvotjej84 (7 mars 2008)

Varför åka fort när man kan åka brett?
melodic_death_metal
7 mars 2008 · 622 Inlägg

candyboy skrev:

camaro67 skrev:
Usch de verkar som att man ska välja sin uppkörningsgubbe rätt. Får se hur de går för mig om man ens får någon tid. Verkar ju va rätt lång kö.

Du måste ha kört i trafikskola för att klara det. För att endast då kan dem ge dig godkänt. . Jag körde privat och UTAN FEL. . alltså dem måste få någon bonus elr nåt för att kugga folk :S. .

vadå måste köra via körskola för att klara det? varken jag eller min polare har kört via körskola och vi klara kortet. min polare körde dock upp 2 ggr.
vi hade även samma uppkörningslärare, en kille som heter Stellan i Farsta. han var asschysst och trevlig, och inte alls hård. jag klarade det på första försöket i måndags smile

hummer89
7 mars 2008 · 442 Inlägg

candyboy skrev:
Idag vid 12.45 i Helsingborg skulle jag iväg och ha min första uppkörning. Bilen jag hade var den nya s80 i kombiversion. . fickparkerade rätt, kolla speglarna följde trafikregler o.s.v. . men jag blev kuggad p.g.a att jag sakta ner lite för mkt på en korsning där jag hade väjningsplikt :S?. . och att jag inte kolla tidigt när jag passerde ett bevakat järnväg. . men vilket jag gjorde!. . Varför finns de folk som ska hålla på såhär :S

surt sad Det är olika vilken kontrollant man har, min stod och pratade med min körlärare medans jag checkade ljusen, ^^ Och sen när vi körde så va han HELT tyst så jag sa en sak som han började ha föreläsning i så jag slapp säga mer än "mm, aa, jo de är de nog...", tog 8 min innan han sa åk tbx nu sen kör du runt(en liten omväg) till polishuset där vi började. Minns bara att jag va skitnervös när jag stannade och väntade på svar tongue

Men som sagt tror mga kontrollanter säger ngt fel bara för att ha ngt att säga ist för "nää du var tillräckligt säker bakom ratten.." och sen sura gubbar, fast min gubbe va schyst big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang