Underlig tomgång.

roundcougar
9 mars 2008 · 16 Inlägg

Har lite problem med min tomgång med min A4 1.8ts -99b nu och är lite fundersam på vad som kan vara fel.

När den blev chippad senast (ja, den har chippats upp och ner som en jojo pga garanti hos bilverkstad när de skyllde på chippet) så "blubbade" bilen när jag hämtade ut den. Dvs den ville  knappt hålla igång alls, men det gav sig efter några mil då den bara blubba till då jag tröck ner kopplingen och tomgången sjönk ner till typ 600varv och sedan upp till 900 igen.. Enligt BSR behövde bilen ställa in sig, vilket jag köper eftersom det löste sig.

Men nu till dagens problem. När jag slutar gasa sjunker tomgången till 800 varv och sedan går den upp till 900 igen. Är det något jag borde oroa mig för? Eftersom bilen inte riktigt kan bestämma sig verkar det som... Vet att jag har problem med magnetventilen, men det märks bara vid fullgas på 4/5:an från 80 - 120km/h och den skall bytas, väntar bara på den. Vet inte om det kan vara problem med lmm:en. Någon som vet om det går att kolla upp den? Bilen kan även stanna på ngt varvtal när jag släpper ner kopplingen och slutar gasa, i samband med backning. Dock är detta väldigt sällsynt.

Tackar för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang