Blockad handbroms?

BlandadBenzin
26 februari 2008 · 202 Inlägg

Tjena

joo det är så här, den som sist parkerade bilen i garaget råkade glömma att ta ur handbromsen, över vintern.
Så nu är handbromsen "blockad", vänster hjul bak vill inte ge sig och rullar inte.

Har ni nåt tips på hur man få de hjulet att rulla igen?

ironhead volvoraggare
26 februari 2008 · 4 776 Inlägg

bara till att plocka ner och smörja

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
BlandadBenzin
26 februari 2008 · 202 Inlägg

Bara det att ja inte är någon expert på att plocka ner sad
Går det att smörja utifrån? Och sedan gasa på lite så att det släpper?

twin_cam Smålänning
26 februari 2008 · 7 877 Inlägg

Bil?

På vår felicia så funkade det att slå med storsläggan på fälgen när den stått ett halvår på firma...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Hatuli
3 mars 2008 · 84 Inlägg

ta bort hjulet och slå med hammaren på skivan tills det släpper obs slå inte på utsidorna för annars böjer du den

BMW 730iA (1995)
bumpe Lastbilsmekaniker
4 mars 2008 · 3 878 Inlägg

På calibran eller vilken bil? Finns ett antal olika konstrruktioner...

Soederberg BilBeroende
8 mars 2008 · 39 Inlägg

Om det är trumbroms så är det bara att plocka av fälgen och sopa på med stora släggan några ggr, då brukar det släppa.

skivbroms är det ganska lika men som det stog tidigare i tråden så får du inte slå på kanten för då kan skivan  böjas.
kanske puckla på ok:et lite också? tongue

"Att ha en cool signatur är som att vara efterbliven, det är inget fel i det, men man vill helst inte.."
TDRacing.se
BMW 525i (1995)
Germax
9 mars 2008 · 12 086 Inlägg

Jag prövade att bogsera min ford med ena bakhjulet fastkärvat. Efter att jag åkt runt kvarteret med ett långt svart sträck efter körde jag i ett spätt i ett av hålen på fälgarna och bände runt fälgen, då lossna det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang