Coilovers

switte
21 februari 2006 · 2 Inlägg

Jag har precis inhandlat mig en Honda. Jag har då inte en aning om var man kan hitta mycke godis till den. Ja leter efter bla Coilovers för civic, någon som vet var ja hittar det?

dodo
27 februari 2006 · 204 Inlägg

bli medlem på hondaklubben så fick de massa som kan hjälpa dej så får du rätt saker på en gång smile

BMW 325 m50 turbo "bruzzes gammla e30" (1988)
Germax
27 februari 2006 · 12 086 Inlägg

Kolla i staterna, där finns allt till Civic.

ekopeko
28 februari 2006 · 4 Inlägg

grattis till en fräsch bil! den är riktigt fin. tycker du ska köpa rediga saker me tanke på övriga skicket. själv köpte jag nyligen omnipower coilovers, fick på dom igår och testa i svängar och rondeller.. grymt kan jag bara säga! sjukt mycke roligare att köra bilen! du kan kolla coilisarna inne på mina bilder, fast på bilderna är dom inte monterade.

kalaset går löst på runt 10-11.000

som dodo skrev så kan du gå med i hondaklubben där får du mycke tips och rabatter.

mvh eko

Senast redigerat av ekopeko (28 februari 2006)

shogun
1 mars 2006 · 2 117 Inlägg

ekopeko skrev:
grattis till en fräsch bil! den är riktigt fin. tycker du ska köpa rediga saker me tanke på övriga skicket. själv köpte jag nyligen omnipower coilovers, fick på dom igår och testa i svängar och rondeller.. grymt kan jag bara säga! sjukt mycke roligare att köra bilen! du kan kolla coilisarna inne på mina bilder, fast på bilderna är dom inte monterade.

kalaset går löst på runt 10-11.000

som dodo skrev så kan du gå med i hondaklubben där får du mycke tips och rabatter.

mvh eko

Kan bara hålla med.

http://www.garaget.org/?car=16972&image=146705
http://www.garaget.org/?car=16972&image=150283

Coilovers är superbt. Kostar lite mer än dämpare och sänkfjädrar men ger så mycket mer. Förutom att de är ställbara på alla möjliga sätt så är fjädrarna mycket hårdare än sänkfjädrar, det märks vid bankörning eller Fast & Furious på stan...mums!
Jag kör med 8 fram och 6 bak. Dämparna är ställda på ca 3/4 av max och så är det ju det där med valbar sänkning big_smile I like!

Senast redigerat av shogun (1 mars 2006)

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang