insug

JohnnyN Rutinerad medlem
16 januari 2006 · 1 938 Inlägg

volvo_240_tic skrev:
kan inte sänka bränsle förbrukningen. för den hindrar luft flödet till motorn

Nu är det ju ingen tät turbo-fläkt vi talar om, utan några metallblad som ska "spiralisera" luften tongue

Sharky
16 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Men satan i gatan.....ROTFL....

Jag gick in på hiclone.com och kikade. Dom är roliiga dessa försäljare. 27Hkr mera vid 3000rpm på en SAAB Turbo med Hiclone.

Vi lever fortfarande i ett hyfsat fritt land så det står vem som helst fritt att köpa och prova.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
JohnnyN Rutinerad medlem
16 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Sharky skrev:
Jag gick in på hiclone.com och kikade. Dom är roliiga dessa försäljare. 27Hkr mera vid 3000rpm på en SAAB Turbo med Hiclone.

Okej, vissa överdriver, som att du inte har sett det förr på trimsidor? tongue

Sharky
16 januari 2006 · 10 287 Inlägg

Jodå, och jag blir lika tokig varje gång och vill helst besöka dom med bensindunk och tändstickor.

Nu är det väl inte hela världen här eftersom grejorna inte kostar så mycket men jag vet hur lessen folk blir som har köpt skitdyra turboaggregat "som skall klara 500Hkr enligt försäljaren och hemsidan"  när man skrattar ihjäl sig åt dom och berättar att dom får vara glad om det blir 350....

Lurendrejeri kallar jag det för.

/Göran

calibra_nox skrev:
Okej, vissa överdriver, som att du inte har sett det förr på trimsidor? tongue

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
JohnnyN Rutinerad medlem
16 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Men är det ingen som har köpt en insugskompressor? big_smile

Swedish
17 januari 2006 · 10 Inlägg

Detta e EXTREM B.S please... Kop inte denna product!

Mitsubishi Eclipse RS. 2.5 Tums Avgas, Oppet luftfilter med 2.5 tums alu insugspipa. 17 tums Katana falgar.
Pa ingang: Crower Stage II cammar, nytt extractor grenror
Scav
17 januari 2006 · 42 Inlägg

Jag har en cyklone hemma..Har dock aldrig monterat den..Nån som vill köpa hehe ?

JohnnyN Rutinerad medlem
18 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Hehe, cyclonen är slutsåld hos ridetech.se nu tongue så någon här borde ju ha köpt en?

Rang_No1
19 januari 2006 · 34 Inlägg

Allt som sitter i insuget blir bara motstånd

James_Bondage
19 januari 2006 · 81 Inlägg

Om det funkar borde de vara bättre att sätta in en passande chassiefläkt från en dator i insugsröret och köra igång. Lite faketurbo på nått sätt!

Man kan köra snålt med attityd.
Min Clio Sport tourer är bevis på det.
JohnnyN Rutinerad medlem
19 januari 2006 · 1 938 Inlägg

Rang_No1 skrev:
Allt som sitter i insuget blir bara motstånd

Återigen är det ingen tät turbo-fläkt vi talar om, utan några smala blad i ring tongue

Rang_No1
30 januari 2006 · 34 Inlägg

calibra_nox skrev:

Rang_No1 skrev:
Allt som sitter i insuget blir bara motstånd

Återigen är det ingen tät turbo-fläkt vi talar om, utan några smala blad i ring tongue

Jo men det blir fortfarande ett motstånd... Och bästa virvelbildning får man med rätt anpassat och format insug big_smile

900 Power
30 januari 2006 · 214 Inlägg

Rang_No1 skrev:
Allt som sitter i insuget blir bara motstånd

Så du kör med rullspjäll?

För ett std. spjällhus stoppar ju duktigt med flöde, mkt skit i vägen är det.

dogren
14 februari 2006 · 49 Inlägg

glömde faktiskt att jag skapade denna tråd..hehe. ser ju ut som jag och många andra fått svar på frågan;)

med jetplan i generna
PeppeVectra Peppe Vectra
15 februari 2006 · 1 076 Inlägg

Sharky skrev:
Notera dock att många sådana här konstruktioner är tänkta för usla amerikanska motorkonstruktioner med centralspridare och annat hedenhös. Mao sådana applikationer där man rakt av har ersatt en centralförgasare med spridare och dessa konstruktioner ger så dåliga bränsle-luftblandningar att allt man sätter dit för att virvla runt skiten antagligen bara gör det bättre.

/Göran

kan ju stämma med tanke på att det sitter två sånna här på den nya cadilaken, (undgå stavningen).

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
15 februari 2006 · 1 076 Inlägg

calibra_nox skrev:

Rang_No1 skrev:
Allt som sitter i insuget blir bara motstånd

Återigen är det ingen tät turbo-fläkt vi talar om, utan några smala blad i ring tongue

jag tror denna lilla pryl kan fungera. om ni tänker er en flaska med vatten, vänd den upp och ner.
Hur mycke rinner ut, vad händer då när man snurrar flaskan lite så de blir en virvel i den.
Denna prylen skall tydligen skapa virvel innan insuget hinner göra de.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Daniel
15 februari 2006 · 671 Inlägg

I flaskan så måste du ta in luft för att få ut vattnet.

sorken
2 mars 2006 · 251 Inlägg

på gamla goda moppe tiden hade man en yamaha dt 50mx;) modifierade in en ståltråd i insuget så bränsle luft blandningen blandades bättre å det blev facktiskt märkbar skillnad speciellt gämnare gång..men men det va ju en moped de..har funderat på de där ja å det kan ju funka men i såfall om virveln ska hålla i sig ända till ventilen så bör ju denan grej sitte efter spjället men samtidigt tar denna sak upp plats i insuget å förhindrar flödet men men ja vet inte någon borde ju ha köpt en så å provat den??

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang