Tips & hjälp om Volvo 244.

Ghostman85
16 mars 2008 · 89 Inlägg

Hejsan.

Idag har jag skaffat mig en väldigt grym Volvo 244, av årsmodell -81.

Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd om denna bilen. Skulle bland annat vilja ha tag på en sån där grupp A-vinge, finns det någon här som vet VART man fixar sån? smile

Sedan undrar jag över fläkten i bilen, den fungerar inte. Vad kan felet vara? Är ju lite jobbigt nu när det är kallt, de blir ju liksom en hel del imma på insidan av rutan. tongue

Finns det någon som har nåt bra tips om styling eller vart man fixar roliga prylar till en Volvo 244, så tveka inte att skriva. Ni kan antingen svara här i forumet, eller oxå skriva ett GB till mig. smile

För er som bara ska klaga eller komma med någon dum kommentar, ni behöver inte lägga er tid på att skriva, klarar mig utan massa dumma svar.


Tack på förhand.

PS:
Bilder på bilen kommer upp lite senare. smile

Team Ghostman Sweden
TritoN Motorburen Ungdom
17 mars 2008 · 499 Inlägg

Grupp a-vinge
Toning
Sänkningsats
Snygga fälgar
En sjuhelv*tets j*vla puts på bilen

Det hade min polare på sin och den var grymt fin. Vet inte riktigt var du får tag på alla saker men kolla runt lite.

Lycka till !

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Amazon_123GT Driifter;)
17 mars 2008 · 1 630 Inlägg

grupp a vinge får du köpa beg..

så e de väl typ fälgar o vita blinkers .. sänka e ju bara ta fram rondellen för de finns ju ingen sänksats som syns ändå.. vilken bil har inte redan ramlat ihop 40mm på 27 år? .. kolla på lite 240:is på garaget så har du snart inspiriation till hur du vill att din ska se ut

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
turboforssen Telge Drifting Team
17 mars 2008 · 5 398 Inlägg

Ghostman85 skrev:
Hejsan.

Idag har jag skaffat mig en väldigt grym Volvo 244, av årsmodell -81.

Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd om denna bilen. Skulle bland annat vilja ha tag på en sån där grupp A-vinge, finns det någon här som vet VART man fixar sån? smile

Sedan undrar jag över fläkten i bilen, den fungerar inte. Vad kan felet vara? Är ju lite jobbigt nu när det är kallt, de blir ju liksom en hel del imma på insidan av rutan. tongue

Finns det någon som har nåt bra tips om styling eller vart man fixar roliga prylar till en Volvo 244, så tveka inte att skriva. Ni kan antingen svara här i forumet, eller oxå skriva ett GB till mig. smile

För er som bara ska klaga eller komma med någon dum kommentar, ni behöver inte lägga er tid på att skriva, klarar mig utan massa dumma svar.


Tack på förhand.

PS:
Bilder på bilen kommer upp lite senare. smile

angående fläkten så har nog den skurit så det är bara att byta värmepacket:P om inte säkringen har gått dåsmile 
angående bilen så en clean bil är det snyggaste

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
Ghostman85
17 mars 2008 · 89 Inlägg

Hej på er.

Jag får tacka för alla svar, jag ska ta och kolla runt lite grann om vinge osv. smile Jag har ju en aluvinge redan men eftersom de är olagligt och halvfult så slänger jag inte på den på bilen.

Killen som svarade frågan angående min fläkt, jag får tacka så mycket. Ska genast kolla upp detta, eller ja, i helgen eftersom jag jobbar natt.


Tack för alla svar. cool

Team Ghostman Sweden
paltodlarn
17 mars 2008 · 527 Inlägg

det kan vara lite svårt att få tag i, men du skulle ju kunna skaffa GT instrument och montera, om dom nu passar på 81:orna

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang