spacers till volvo !

noomadic
22 mars 2008 · 258 Inlägg

Tjena, Är det någon som skulle kunna ta bilder eller göra ritningar på spacers till volvo. RIKTIGA spacers. som man skruvar fast på bilen och sen fälgen på dem. Hade tänkt och göra egna i cnc maskin.
har inte råd o köpa roll

enpetar-klubben
Volvo V70 2.4D "summun" (2006)
Mitsubishi Evolution 2 "GSR RWD" (1994)
Jollejas
23 mars 2008 · 99 Inlägg

Om du kan ratta en cnc maskin borde ritningarna va det lilla problemet? ingen aning hur man programerar en cnc maskin men går väl ställa in att den gör hål vid 5/108? och sen att han gör 5 hål till mellan dom? sen centrumhål på 740 är väl 65,1mm?

Eller tvärtom!
Germax
23 mars 2008 · 12 086 Inlägg

Ja.. kan du programera en fräs ska de inte va några konstigheter.
Jag gjorde själv egna för någon vecka sen, du väljer ju bara olika diametrar du vill ha, sen om du har vanlig isoprogramering får du räkna ut kordinaterna för hålbilden med vinkel och tangens o sinus o de..

Sj programerar jag i Mazatrol så jag bara skriver in bultcirkel och antal så löser maskin det smile

Corpze
23 mars 2008 · 1 311 Inlägg

JapMax skrev:
Ja.. kan du programera en fräs ska de inte va några konstigheter.
Jag gjorde själv egna för någon vecka sen, du väljer ju bara olika diametrar du vill ha, sen om du har vanlig isoprogramering får du räkna ut kordinaterna för hålbilden med vinkel och tangens o sinus o de..

Sj programerar jag i Mazatrol så jag bara skriver in bultcirkel och antal så löser maskin det smile

du har inget färdigt program för mazatrol med 5/108? har nämligen två st mazak-maskiner på jobbet big_smile

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang