Bilder: Mitt bidrag till Elmia.....

Mikael i norrk Budbilsglidare
22 mars 2008 · 228 Inlägg

jes skrev:

Mikael i norrk skrev:
japp.. fixat själv... Även allt stereobygge osv invändigt har han fixat själv..

Där är en bild på den S60 som har varit i tankarna hos bilbyggaren.. Dock så ville han ha en kombi..

Hade ja lagt upp en bild på en 740 med kjolpaket osv så hade ja förstått ditt resonemang men nu gör ja inte det tyvärr..

Hoppas det är många som åker ner o kollar in bilen och även hoppar in o lyssnar på stereobygget för det är av den anledningen han åkte ner med bilen..
Ja ville bara lägga upp en bild på en bil som ja har fixat till...

Å andra sidan då så kan ja, fast det tar emot o lägga upp en bild på en bil till ja har lackat upp som oxå kommer o stå i montern men ja tror nog att du skulle föredra V70:n iaf...
Den här 855 har ett egetbyggt kjolpaket som du gillar...

http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00606.JPG

http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00608.JPG


http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00427.JPG

menar ni allvar med den 855:an eller är det ploj?

Blanda inte in mig i den bilen tack.. Ja ville egentligen inte ens lägga upp bilder på den..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
KimVsWorld Mästare
22 mars 2008 · 2 947 Inlägg

Mikael i norrk skrev:

Xtravagant skrev:

supermikaela skrev:
Detta kitet är väl ändå rätt ovanligt så sett på V70? Har nog bara sett 2, den här och demo-bilen som företaget som säljer kitet har. Finns säkert 5-10 till. Så att säga att det finns 7000 sådana här är en enorm överdrift.

För det första menade jag inte 7000 det var en siffra jag valde att använda.
Sen för det andra så sitter du och spekulerar hur många det finns.
Du har sett 2? ja men du har väl knappast  ögon i hela sverige.

Jag menar bara att om någon annan redan gjort det så ska man inte ställa ut.
Han kan köra på sina klubbträffar och vara stolt för den är snygg, inte så jag menar.
Men man åker till Elmia och betalar inträde för man vill se saker man inte kan se
på de lokala träffarna... Det är så jag menar!!

Att köpa delar och skruva ihop är väl inget roligt?!
Eller du anser kanske att alla barn som lekt med lego ska ställa ut det på en lego mässa
för att dom köpt delar och monterat??

Då skulle det inte vara många bilar på plats på tex Elmia om det skulle va så som du vill ha det..

Vad menar du med det? som typ Xc90 med sex hjul det är inte bolt-on Classes miljöbil den är absolut inte bolt-on ska vi ta några mer exempel? jag vet att du försöker skriva bra om bilen för att du har lackat den men showen heter ju faktiskt: Bilsport Performance Show & CUSTOM Motor Show och då förväntar man sig custom och inte bolt-on köpe plast utan riktigt hantverk att se på och kolla detaljer inte något du kan slå fram i en Dahlhems-katalog(för att ta ett exempel) och tänka dig den med flakelack.
btw du ska ha cred för lacken!

Senast redigerat av KimVsWorld (22 mars 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Torlejf Bilvårdstönt.
23 mars 2008 · 1 109 Inlägg

Mikael i norrk skrev:

Torlejf skrev:

Mikael i norrk skrev:
japp.. fixat själv... Även allt stereobygge osv invändigt har han fixat själv..

Där är en bild på den S60 som har varit i tankarna hos bilbyggaren.. Dock så ville han ha en kombi..

Hade ja lagt upp en bild på en 740 med kjolpaket osv så hade ja förstått ditt resonemang men nu gör ja inte det tyvärr..

Hoppas det är många som åker ner o kollar in bilen och även hoppar in o lyssnar på stereobygget för det är av den anledningen han åkte ner med bilen..
Ja ville bara lägga upp en bild på en bil som ja har fixat till...

Å andra sidan då så kan ja, fast det tar emot o lägga upp en bild på en bil till ja har lackat upp som oxå kommer o stå i montern men ja tror nog att du skulle föredra V70:n iaf...
Den här 855 har ett egetbyggt kjolpaket som du gillar...

http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00606.JPG

http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00608.JPG


http://linkopingslackcenter.se/galleri/ … C00427.JPG

Jag skulle aldrig erkänna att jag har lackat denna bil.
Ni orkade inte slipa ner spacklet under strålkastarna eller?

Dom som sitter i "uttagningsjuryn" borde ta sig en tankeställare på vad mässan ska visa upp. Fuskbyggen kan jag hitta på Ikeas parkering, men betalar jag 200 spänn vill jag fan se toppklass!

Mvh. David.

Ja fick bilen färdig för grund... SÅ underarbetet är inte mitt ansvar... Det blir så här när ägarna till bilen vill komma billigare undan genom o fixa slipningen o spacklingen själva.. Sen får lackeraren skiten ändå...

Jo, jag förstår det till 100%, men vad jag menade var att även om du lackat den och inte är nöjd så behöver du ju inte göra det offentligt att just du har lackat den. Du får ju kasst rykte pga nån annans snålhet.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
P-G Säl-Tämjare...
23 mars 2008 · 1 024 Inlägg

Någonting jag tycker är så jävla irriterande är när folk klagar på VAD man har köpt till sin bil, som tidigare talare i den här tråden sa om lambo dörrar. "Tror du att lamodörrar är 2008?" eller vad fan som skrevs.
Vem fan bryr sig om lambo dörar är 2006-2007 och neon under bilen är 2004 typ
Jag personigen tycker att det är snyggt med lambodörrar, och även neon underbilen.
Man byger ju en bil åt sig själv? BYgger jag en bil någongåg kan jag nästan garantera att det kommer bli lambodörrar och neon, för det tycker jag är snyggt, och det är ju huvudsaken.
Jag kommer även köpa ett färdigtkit, för jag KAN INTE gra ett eget, har inte provat heller men ska göra detnågon gång. Just nu går tankarna i att köpa ett Evolvepaket till min bil? vad ycker ni? kanske är dumt och var och varann volvo har det så då får jag massa skit för det också eller?
Men det är ju avundsjukan som gör att folk klagar.

Jag tycker lacken blev bra och det där kjolpaketet på V70n ser också bra ut, men jag måste ha missat bilen på Elmia igår, såg dock den där 855an.

Va skönt att skriva av sig lite smile

Vilket jävla drag :)
Mikael i norrk Budbilsglidare
23 mars 2008 · 228 Inlägg

KimVsWorld skrev:

Mikael i norrk skrev:

Xtravagant skrev:

För det första menade jag inte 7000 det var en siffra jag valde att använda.
Sen för det andra så sitter du och spekulerar hur många det finns.
Du har sett 2? ja men du har väl knappast  ögon i hela sverige.

Jag menar bara att om någon annan redan gjort det så ska man inte ställa ut.
Han kan köra på sina klubbträffar och vara stolt för den är snygg, inte så jag menar.
Men man åker till Elmia och betalar inträde för man vill se saker man inte kan se
på de lokala träffarna... Det är så jag menar!!

Att köpa delar och skruva ihop är väl inget roligt?!
Eller du anser kanske att alla barn som lekt med lego ska ställa ut det på en lego mässa
för att dom köpt delar och monterat??

Då skulle det inte vara många bilar på plats på tex Elmia om det skulle va så som du vill ha det..

Vad menar du med det? som typ Xc90 med sex hjul det är inte bolt-on Classes miljöbil den är absolut inte bolt-on ska vi ta några mer exempel? jag vet att du försöker skriva bra om bilen för att du har lackat den men showen heter ju faktiskt: Bilsport Performance Show & CUSTOM Motor Show och då förväntar man sig custom och inte bolt-on köpe plast utan riktigt hantverk att se på och kolla detaljer inte något du kan slå fram i en Dahlhems-katalog(för att ta ett exempel) och tänka dig den med flakelack.
btw du ska ha cred för lacken!

Ja menar det ja skrev...  Det är ju väldigt många bilar där som har tex färdigbyggda paket som är utställda o bara för det så platsar inte bilarna där tydligen.. Realcar har inte nåt heller där o göra menar du?
Ja ville inte genom den här tråden lyfta fram att bilen är unik el så utan ville bara visa en bil ja har målat o gjort iordning till Elmia om kunden har fått lov av arrangöreerna o ställa ut..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Mikael i norrk Budbilsglidare
23 mars 2008 · 228 Inlägg

Torlejf skrev:

Mikael i norrk skrev:

Torlejf skrev:

Jag skulle aldrig erkänna att jag har lackat denna bil.
Ni orkade inte slipa ner spacklet under strålkastarna eller?

Dom som sitter i "uttagningsjuryn" borde ta sig en tankeställare på vad mässan ska visa upp. Fuskbyggen kan jag hitta på Ikeas parkering, men betalar jag 200 spänn vill jag fan se toppklass!

Mvh. David.

Ja fick bilen färdig för grund... SÅ underarbetet är inte mitt ansvar... Det blir så här när ägarna till bilen vill komma billigare undan genom o fixa slipningen o spacklingen själva.. Sen får lackeraren skiten ändå...

Jo, jag förstår det till 100%, men vad jag menade var att även om du lackat den och inte är nöjd så behöver du ju inte göra det offentligt att just du har lackat den. Du får ju kasst rykte pga nån annans snålhet.

Mvh. David.

Visst är det så, absolut.. Men nu va det pga Xtravagant här som ja valde o lägga upp bilder på den o frågan löd då ifall han tyckte den va snyggare än V70:n..

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
Mikael i norrk Budbilsglidare
23 mars 2008 · 228 Inlägg

Ja bytte ut bilderna på 855:an till ett par som såg liiiite bättre ut....

Volvo 850 T-5R "Black Beast" (1995)
NiKeMaN Entreprenör
23 mars 2008 · 1 286 Inlägg

Jag hade tänkt att hålla mig utanför diskutionen... Men slänger in ett litet inlägg ändå.

Jag håller med många av dom som skriver här: BILAR MED ENBART PÅSLÄNGT KJOLPAKET OCH LITE STÖRRE FÄLGAR HÖR FAAAN INTE HEMMA PÅ ELMIA.

Det har blivit RIKTIGT låg nivå på en del utställningsbilar på Elmia nu för tiden. Det känns som att man sett det mesta. Och alla dessa "12000kr kjolpaket och billiga 19" fälgar" gör att alla "pärlor" runt-om får stå vid sidan av. Dom försvinner i mängden. Custom Show skröt iår med "över 500 utställda bilar" i reklamen på radio. SKIT. Jag tittar hellre på 300 RIKTIGT FINA OCH VÄLGJORDA bilar än 200 fina bilar, 200 slarviga bilar, och sen kanske missar dom sista 100 fina pga alla "slarv-bilar" som står ivägen. Jag tycker verkligen att Lasse Theander och reste som jobbar med CustomShow ska sortera BÄTTRE vilka bilar som får komma och ta upp plats.

Klart som sjutton att folk får köpa sina grejor. Men det måste finnas lite finess, och framför allt finnish bakom. Ett vanligt kjolpaket på en Skyline R33, nån konstig färg och 19" fälgar har vi sett nu. Eller för den delen på en Honda Civic.

OBS:::::
Nu vill jag även poängtera att jag INTE riktar detta inlägg emot något speciell bil..!!!!
//OBS

// Niklas Johansson
Decibel
23 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Elmia har gått ifrån att vara inriktade på en vettig mässa till att ägarna enbart vill håva in pengar på annons och monter-plats, sen innehållet verkar dom skita blankt i.

neckwomen_88
24 mars 2008 ·

tacka vet jag custom-hallen! smile   avsaknad av insjunket spackel (som fanns på både en och två bilar i dom andra hallarna) mycket plåt, MÅNGA garagetimmar och mycket kärlek till bilarna. Där är det inte samma enorma mängd pajkastning heller ^^


(japp, ett helt inlägg OT)

Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
24 mars 2008 · 301 Inlägg

P-G skrev:
Någonting jag tycker är så jävla irriterande är när folk klagar på VAD man har köpt till sin bil, som tidigare talare i den här tråden sa om lambo dörrar. "Tror du att lamodörrar är 2008?" eller vad fan som skrevs.
Vem fan bryr sig om lambo dörar är 2006-2007 och neon under bilen är 2004 typ
Jag personigen tycker att det är snyggt med lambodörrar, och även neon underbilen.
Man byger ju en bil åt sig själv? BYgger jag en bil någongåg kan jag nästan garantera att det kommer bli lambodörrar och neon, för det tycker jag är snyggt, och det är ju huvudsaken.
Jag kommer även köpa ett färdigtkit, för jag KAN INTE gra ett eget, har inte provat heller men ska göra detnågon gång. Just nu går tankarna i att köpa ett Evolvepaket till min bil? vad ycker ni? kanske är dumt och var och varann volvo har det så då får jag massa skit för det också eller?
Men det är ju avundsjukan som gör att folk klagar.

Jag tycker lacken blev bra och det där kjolpaketet på V70n ser också bra ut, men jag måste ha missat bilen på Elmia igår, såg dock den där 855an.

Va skönt att skriva av sig lite smile

Precis.. bygger man bil för att alla andra skall tycka den är "inne" och snygg är man fel ute.. man skall väl bygga för att man själv tycker det är snyggt?

sen tycer jag inte det är fel med folk som köper färdiga kit å dra på bilen.. alla bygger ju efter sin förmåga.. eller skall man göra som många andra "bilbyggare" hosta upp en jäkla massa pengar å låta andra göra jobbet på bilen, för att bli "kändis" nja.. bygg själv.. å bygg efter ditt EGET huvud..

v70:n var fin..
855... jadu vad finns att säga.. tycker han själv d e snyggt så är det ju bra...

NiKeMaN Entreprenör
24 mars 2008 · 1 286 Inlägg

Ja det är rätt - alla bygger efter sin förmåga. Men om man inte har ett 99,9%igt resultat så ska man inte överskatta sitt bygge genonm att ta upp plats på Elmia....!

// Niklas Johansson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang