Råka köra på en stolpe

MrErik
27 mars 2008 · 16 Inlägg

Har ska jag göra? Ska jag lämna in det till försäkringsbolaget och betala 3000kr eller ska jag försöka laga det själv?

Vad tror ni det kostar om jag lagar det själv?

Är det någon som har en begagnad delar till en polo:
Blinkers
framlykta
bodykitfram

http://www.freewebs.com/slayerwen/skada2.jpg


http://www.freewebs.com/slayerwen/skada3.jpg

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
27 mars 2008 · 5 042 Inlägg

Tror du ska ta det via försäkring om ingen nu har delar för billig peng. Tänk på att fram kofångaren ska ju lackas om osv med.

C H E V R O L E T <3
Rushman Evolution Garage
27 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Det blir inte billigare om du gör det själv, å proffs bör dessutom kunna göra jobbet bra mkt bättre.
Var glad om försäkringsbolaget tar det, oftast försöker dom snika sig! Passa på! wink

Sky´s the limit...
Garic
27 mars 2008 · 539 Inlägg

har du verktyg, garage o kunskap om det då kostar det kanske liiiite mindre. Så att lämna det åt försäkringen istället smile

Senast redigerat av Garic (28 mars 2008)

LazerHawke
27 mars 2008 · 1 268 Inlägg

var noga med att balken under inte är skadad..... morsan råka köra på en kort stolpe som ej vart markerad... hon åkte till verkstan dom dokumenterade det och beställde hem delar... men när dom skulle montera delarna så upptäckte dom en spricka eller liknande i balken under...

MrErik
27 mars 2008 · 16 Inlägg

Vågar inte skruva av kofångarn o kolla, om man ska lämna in den till försäkringbolaget.

bumpe Lastbilsmekaniker
27 mars 2008 · 3 878 Inlägg

Med största sannolikhet är du mosat till balken, på stötfångare som bara är repiga men som färgen sitter kvar på brukar balken (som är i plast) gått sönder... Sen var det ju grillen, skärmen och med största sannolikhet lite mer saker på insidan....

Jag hade tagit det på försäkring...

Muttley
27 mars 2008 ·

berätta du för vägverket att du körde in i stolpen med big_smile
har vart med om samma sak en gång, skämdes gjorde man.

men detta ska du nog lämna in, blir nog rätt dyrt om du inte kan lacka själv smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang