Problem med 855R....nån kunnig?

Andree
31 mars 2008 · 827 Inlägg

har lite problem med min R, ibland går den riktigt bra  o ibland känns det som den kvävs, den går men det e inte samma drag.
Förra ägaren har chippat den med Superchip steg3 o ja satte på ett KN filter men har inte fått på min 3" domnpipe än för ja har besiktning den 18 april o ska inte ha nån kat så ja väntar tills efter bes.
kan det påverka??

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
31 mars 2008 · 2 933 Inlägg

Ja har då ingen aning!

LMM ? Lambda? Blandar fel  å kväver den på så vis ?

Katten igensatt? Dåligt flöde i avgassystem?

Tändstiften? Tänder dåligt?

För stor turbo mot avgassystem? big_smile 


Haha, nej har faktiskt ingen aning..


Laddlufttrycksventilen kanske? Den gjorde så min V70n 2,4T gick avsevärt sämre iaf!



Försökte iaf cool


Mvh Magnus


EDIT* Kanske nån lödning av chippet som blitt dålig och får dålig kontakt ibland. ?
Glappar ibland och ibland så funkar det kalas !

Senast redigerat av dj_aggwa (31 mars 2008)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
jocke_berg93
31 mars 2008 · 158 Inlägg

Kan vara för att det är volvo tongue ne men hade typ samma bekymmer på min 93a o ja bytte stiften o gick bra efter det.. (hade fel stift i för det som va gjort med bilen Dom som serva bilen satte i orginal stift så då gick han skit i bland beroende på vädret hur kallt lr varmt det va) lycka till

Winnerbjorn Tuuuurbo
31 mars 2008 · 240 Inlägg

Det kan vara att katten har rasat på din bil, lägger sig på tvären ibland, laddar den som den ska?

Andree
31 mars 2008 · 827 Inlägg

jocke_berg93 skrev:
Kan vara för att det är volvo tongue ne men hade typ samma bekymmer på min 93a o ja bytte stiften o gick bra efter det.. (hade fel stift i för det som va gjort med bilen Dom som serva bilen satte i orginal stift så då gick han skit i bland beroende på vädret hur kallt lr varmt det va) lycka till

ok...jo har ju kollat efter nya stift, nån som vet nårga bra?
det har ja oxå märkt, kanske beror på att de kyler mer men den går bäst på kvällen.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
Andree
31 mars 2008 · 827 Inlägg

Winnerbjorn skrev:
Det kan vara att katten har rasat på din bil, lägger sig på tvären ibland, laddar den som den ska?

kanske, det märker ja efter bes när ja fått på downpipen o tagit bort katten. aa den ligger på ca 0.9 - 1.0bar o den ligger jämnt så det e inte magnetventilen.

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
jocke_berg93
1 april 2008 · 158 Inlägg

Andree skrev:

jocke_berg93 skrev:
Kan vara för att det är volvo tongue ne men hade typ samma bekymmer på min 93a o ja bytte stiften o gick bra efter det.. (hade fel stift i för det som va gjort med bilen Dom som serva bilen satte i orginal stift så då gick han skit i bland beroende på vädret hur kallt lr varmt det va) lycka till

ok...jo har ju kollat efter nya stift, nån som vet nårga bra?
det har ja oxå märkt, kanske beror på att de kyler mer men den går bäst på kvällen.

presis så va det med 93an också Prova skadar ju inte iaf.. kommer inte ihåg va ja hade till 93an det va nordic som stoppa i ett par bättre stift..smile

_BOOST_ME_ Lokal gasglad kille
1 april 2008 · 112 Inlägg

Andree skrev:

jocke_berg93 skrev:
Kan vara för att det är volvo tongue ne men hade typ samma bekymmer på min 93a o ja bytte stiften o gick bra efter det.. (hade fel stift i för det som va gjort med bilen Dom som serva bilen satte i orginal stift så då gick han skit i bland beroende på vädret hur kallt lr varmt det va) lycka till

ok...jo har ju kollat efter nya stift, nån som vet nårga bra?
det har ja oxå märkt, kanske beror på att de kyler mer men den går bäst på kvällen.

Bosch Platina= BÄST wink

Andree
1 april 2008 · 827 Inlägg

MrBLING skrev:

Andree skrev:

jocke_berg93 skrev:
Kan vara för att det är volvo tongue ne men hade typ samma bekymmer på min 93a o ja bytte stiften o gick bra efter det.. (hade fel stift i för det som va gjort med bilen Dom som serva bilen satte i orginal stift så då gick han skit i bland beroende på vädret hur kallt lr varmt det va) lycka till

ok...jo har ju kollat efter nya stift, nån som vet nårga bra?
det har ja oxå märkt, kanske beror på att de kyler mer men den går bäst på kvällen.

Bosch Platina= BÄST wink

vart kan ja få tag i dom för bra pris??

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Emilj90 Bil/Lastbil/maskin mekaniker
1 april 2008 · 148 Inlägg

jag utgår från att du löst ut felkoder på bilen? annars tycker jag att du ska göra det direkt.  hitta någon med en obd sladd bara. finns även enkla blinkdiod avläsnignar till dom att bygga själv. kan skicka ritning om du är intresserad (består bara av 3 sladdar, en lysdiod och en strömbrytare.)  är ditt kn filter rengjort?

Trevlig på håll men lågnt ifrån trevlig.
BMW 750Ia Individual "Stortysken" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang