funderar på borrade och slittsade skivor fram

sandzoo
31 mars 2008 · 2 071 Inlägg

tja.. funderar på att köpa borrade samt slittsade bromsskivor fram..
behöver jag ändra på nått eller e de bara och sätta dit de med orginala bromsok..
bromsskivorna är för just volvo v70 t5a..

Sandzoo i da house
Amazon_123GT Driifter;)
31 mars 2008 · 1 630 Inlägg

väljer du samma storlek på skivan e de ju bara skruva dit.. men köp gärna en omgång belägg av lite värre sort om du ändå ska kosta på borrade o slitsade.. hade ja gjort iaf

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
sandzoo
31 mars 2008 · 2 071 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
väljer du samma storlek på skivan e de ju bara skruva dit.. men köp gärna en omgång belägg av lite värre sort om du ändå ska kosta på borrade o slitsade.. hade ja gjort iaf

japp de e samma storlek.. ja de har jag tänkt.. funderar på green belägg wink

Sandzoo i da house
Amazon_123GT Driifter;)
31 mars 2008 · 1 630 Inlägg

då ska de ju inte vara något e de ju bara skruva på ut o köra o va glad;) o passa gärna på o byt bromsvätska till nån lite tåligare som klarar värmre bättre och fräscha slangar så blir de ju inte så mkt bättre sen;)

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
sandzoo
31 mars 2008 · 2 071 Inlägg

Amazon_123GT skrev:
då ska de ju inte vara något e de ju bara skruva på ut o köra o va glad;) o passa gärna på o byt bromsvätska till nån lite tåligare som klarar värmre bättre och fräscha slangar så blir de ju inte så mkt bättre sen;)

jo de borde vara bra.. tack för tippset ang bromsvätskan big_smile slangar är nya big_smile så de e o bara byta bromsoljan och köra big_smile

Sandzoo i da house
Amazon_123GT Driifter;)
31 mars 2008 · 1 630 Inlägg

hehe så lite så.. man ska väl byta vartannat år om man göra om man ska tongue fast de e ju inte direkt många som gör så .. (inte ja heller) tongue

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Germax
1 april 2008 · 12 086 Inlägg

det va många "passa på" från dig! tongue Ska han inte passa på o trimma motorn så ha får användning för sina bromsar oxå? wink Nejvars.. men de drar ju iväg i pris.

Beställde själv 2 skivor och belägg fram till 540in från tyskland igår. 900kr för hela kalaset med frakt!smile
På autoexperten kostar EN skiva 949kr wink Verkar bra va här i sverige som allt är bögdyrt. Bra att vi har postservice här i världen iaf.

Senast redigerat av JapMax (1 april 2008)

sandzoo
1 april 2008 · 2 071 Inlägg

JapMax skrev:
det va många "passa på" från dig! tongue Ska han inte passa på o trimma motorn så ha får användning för sina bromsar oxå? wink Nejvars.. men de drar ju iväg i pris.

Beställde själv 2 skivor och belägg fram till 540in från tyskland igår. 900kr för hela kalaset med frakt!smile
På autoexperten kostar EN skiva 949kr wink Verkar bra va här i sverige som allt är bögdyrt. Bra att vi har postservice här i världen iaf.

jadu du har en poäng ang trimmning.. den e trimmad tongue de va inte dyrt 900:- yikes e de bara skivor..eller? vart har du hittat de om ej hemligt
jag har hittat för 1000:- här i sverige bara skivor fram.. ska man ha bar (som jag ej ska ha) så kostar de 1000:- till...

Sandzoo i da house
Tom Darth Vader
1 april 2008 · 1 644 Inlägg

Tänk nu på att inte hårdköra dom direkt bara, köra gärna lungt och planerat i en iaf 40-50 mil, annars kan de lätt bli skeva vid hårda inbromsningar.
Köpte nyss nya skivor till min, endast slitsade, har dock inte haft ork att montera dom än p.g.a sjukdom

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
sir_daniel www.kudoz.se
1 april 2008 · 3 802 Inlägg

skippa att borra dem (om du ska lämna bort det) då finns risken att de spricker, räcker gott med slitzat.

www.rolleslitz.se

Senast redigerat av sir_daniel (1 april 2008)

sandzoo
1 april 2008 · 2 071 Inlägg

sir_daniel skrev:
skippa att borra dem (om du ska lämna bort det) då finns risken att de spricker, räcker gott med slitzat.

www.rolleslitz.se

nej jag ska köpa färdiga som e borrade och slitzade..

Sandzoo i da house
Volvo Knugen The one and only
2 april 2008 · 1 091 Inlägg

sandzoo skrev:
'

???

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang