Problem med overdriven(M46) - 740 från 90

AudiFors
2 april 2008 · 906 Inlägg

Jag har ett lite underligt problem med min overdrive, att när jag växlar till 4an, så hoppar overdriven i automatiskt, men ur igen, ungefär 20 gånger på 20 sekunder(hackar så inni), sen när man kört så den ligger kvar i "femman" så går det ej trycka av den utan man måste växla till 3an för att den ska hoppa ur, vad kan detta bero på?

=)
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
2 april 2008 · 366 Inlägg

Ta isär och kolla hela kablaget, kolla jord och kopplingar till att börja med. följ om det behövs alla kablar till ändan på kabeln. Tror ODn styrs av ett relä också, prova kastbyta med något(om du hittar något) och se om det kan ha varit de som spökar. Kan inte komma på nå annat.. Lycka till

AudiFors
2 april 2008 · 906 Inlägg

Tackar tackar:), ska testa detta, återvänder om det ej funkar!

=)
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
2 april 2008 · 366 Inlägg

740Fors skrev:
Tackar tackar:), ska testa detta, återvänder om det ej funkar!

FEL av mig!! Det styrs av soloneoid (stavning). den kan börja bli dålig. magnetventilen kan också ha börjat spöka,..

AudiFors
2 april 2008 · 906 Inlägg

bmw pure power skrev:

740Fors skrev:
Tackar tackar:), ska testa detta, återvänder om det ej funkar!

FEL av mig!! Det styrs av soloneoid (stavning). den kan börja bli dålig. magnetventilen kan också ha börjat spöka,..

Vart finner man dessa två?

=)
Ksj
2 april 2008 · 1 217 Inlägg

En kompis till mig hade ett liknande problem. han tog bort knappen han hade till od´n och satte en knapp på instrumentpanelen istället.

Saab 900 "2.1an" (1992)
AudiFors
2 april 2008 · 906 Inlägg

Ksj skrev:
En kompis till mig hade ett liknande problem. han tog bort knappen han hade till od´n och satte en knapp på instrumentpanelen istället.

Jag har hört att många gör det med, men fixar ett knappbyte själva problemet?

=)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
2 april 2008 · 2 252 Inlägg

740Fors skrev:

Ksj skrev:
En kompis till mig hade ett liknande problem. han tog bort knappen han hade till od´n och satte en knapp på instrumentpanelen istället.

Jag har hört att många gör det med, men fixar ett knappbyte själva problemet?

De KAN ju göra de om knappen är glapp, eller om några kablar eller jordningar under växelspaks damasken är glapp så när du byter så sätter du ju oftast nya kablar smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
bmw pure power Maskin & Lastbilsteknik -06 / Volvo summerboy -08
2 april 2008 · 366 Inlägg

The_Mechanic skrev:

740Fors skrev:

Ksj skrev:
En kompis till mig hade ett liknande problem. han tog bort knappen han hade till od´n och satte en knapp på instrumentpanelen istället.

Jag har hört att många gör det med, men fixar ett knappbyte själva problemet?

De KAN ju göra de om knappen är glapp, eller om några kablar eller jordningar under växelspaks damasken är glapp så när du byter så sätter du ju oftast nya kablar smile

Joo kan ju va så också att knappen är helt slut, de som sätter på instrumentpanelen har aldrig några problem vad jag vet. kolla kablarna till knappen och själva knappen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang