Vågar du lita på din volvo?

blacken
5 april 2008 ·

Det skulle vara kul om dom tog en Saab 99/900 og eller en granada mkI/mkII och ser vad som händer..

TritoN Motorburen Ungdom
5 april 2008 · 499 Inlägg

Har ni inte sätt domdära gamla reklamerna om Volvo ? Tex den då det är massa fruntimmer som sladder med sina 740´s och en upphetsad gubbe ska styla och göra likadant med en 240, Han går det ju åt skogen med hela tiden men man ser på honom att han hela tiden tänker " Vad gör det, en volvo. Jag överlever!"

Jag litar till 110% på min bil då jag själv är den som bygger på den big_smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
jocke_003
6 april 2008 · 16 Inlägg

hadde du åkt i en jänkare så hadde jag kunnat låva dig att den skulle hålla:P

Tuffhaggman
6 april 2008 · 864 Inlägg

Jag vill minnas att alla saab 9000 är bättre än motsvarande årsmodell av 740/940...det är alldeles för många som kollar på hur hel en 740 är efter en krock o tror att det innebär krocksäkerhet(det gör det bara om man värderar sin 740 mer än sig själv) något måste absorbera kraften ifrån krocken, gör inte din 740 det så kommer du att få ta smällen istället...740 är rätt bra i singelolyckor för man behöver sällan byta/laga så mycket på dom efteråt.

Ksj
6 april 2008 · 1 217 Inlägg

Volvo hit, volvo dit när ska folk fatta att det bara är skit.   

Jag hade en 343 innan jag fick körkort, den gick enbart sönder och stod mest stilla.
Jag skulle lite mer på en Lada Samara än vilken volvo som helst!

Saab 900 "2.1an" (1992)
ShyGuy RM-operatör
6 april 2008 · 667 Inlägg

High_Tower skrev:
Här såg jag något som var ganska skrämande!

Jag satt på internet och kollade runt lite på volvor som krockar och jag fann dethär: http://www.youtube.com/watch?v=ib7iRgPXDwU

Jag har alltid varit fast besluten om att om jag skulle krocka en gång i mitt liv så skulle det vara i en volvo 700/900. Men dethär har iaf fått mig och fundera på om verkligen Min egen bil kommer att rädda mig i en krock som jag vill tro att den gör.

Visst litar jag på att volvon kommer skydda mig, det är ju trottsallt en pansarvagn..wink Men det fick en själv att tänka lite..

Sista delen visserligen, men kolla klippet. Jag älskar det=)
http://www.youtube.com/watch?v=lbO-17UHyKw

Och ja, jag litar på min Volvo=)

Jag körde in med min Duett i ca 50km/h i en tele-stolpe för några år sedan, och studsar ner i diket och in i en björk=P
Var bara att bända undan kylaren från fläkten så gick det att köra igen=)

ShyGuy RM-operatör
6 april 2008 · 667 Inlägg

Ksj skrev:
Volvo hit, volvo dit när ska folk fatta att det bara är skit.   

Jag hade en 343 innan jag fick körkort, den gick enbart sönder och stod mest stilla.
Jag skulle lite mer på en Lada Samara än vilken volvo som helst!

För den kan ju absolut inte ha varit missköt eller så?Piratdelar etc? smile

Och till muppen med spräckta bromskivan, det kan inte ha varit en taskig Feltema skiva,eller bara rent slitage med åren? Nej nej,helt otäkbart;)

Breexiz
6 april 2008 · 341 Inlägg

VOLVO = Vi Orsakar Lätt Värsta Olyckorna?

Drive it like you stole it
NxV ElectroRaggare
6 april 2008 · 883 Inlägg

Jag skulle nog inte vilja sitta i en 740 i en krock, men jag vet inte heller om jag skulle välja att krocka med min 454 eller min Clio -07:a..  Kanske lika illa..?

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Ksj
6 april 2008 · 1 217 Inlägg

ShyGuy skrev:

Ksj skrev:
Volvo hit, volvo dit när ska folk fatta att det bara är skit.   

Jag hade en 343 innan jag fick körkort, den gick enbart sönder och stod mest stilla.
Jag skulle lite mer på en Lada Samara än vilken volvo som helst!

För den kan ju absolut inte ha varit missköt eller så?Piratdelar etc? smile

Och till muppen med spräckta bromskivan, det kan inte ha varit en taskig Feltema skiva,eller bara rent slitage med åren? Nej nej,helt otäkbart;)

1, den var inte felbehandlad för 5 öre. Ägaren innan var en kvinna i 70års åldern som alltid servat skrothögen på volvo.

2, Jag litar definitivt mer på biltema än volvo orginal när det gäller bromsar o s v.

3, Volvo är skräp.

Saab 900 "2.1an" (1992)
THEBADGUY Gorgilus addictus
6 april 2008 · 4 737 Inlägg

Ksj skrev:

ShyGuy skrev:

Ksj skrev:
Volvo hit, volvo dit när ska folk fatta att det bara är skit.   

Jag hade en 343 innan jag fick körkort, den gick enbart sönder och stod mest stilla.
Jag skulle lite mer på en Lada Samara än vilken volvo som helst!

För den kan ju absolut inte ha varit missköt eller så?Piratdelar etc? smile

Och till muppen med spräckta bromskivan, det kan inte ha varit en taskig Feltema skiva,eller bara rent slitage med åren? Nej nej,helt otäkbart;)

1, den var inte felbehandlad för 5 öre. Ägaren innan var en kvinna i 70års åldern som alltid servat skrothögen på volvo.

2, Jag litar definitivt mer på biltema än volvo orginal när det gäller bromsar o s v.

3, Volvo är skräp.

Måndags ex finns det något som kallas. Hört om det?

Eller bara ren otur? wink

Senast redigerat av THEBADGUY (6 april 2008)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Spiike
6 april 2008 · 1 196 Inlägg

s80in ja big_smile
740in nej big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang