Saab HJÄLP

slaming
25 maj 2005 · 6 Inlägg

Tjena har köpt mig en Saab 900 utan varvmätare... Om man köper sig en varvmätare i 2 " och någon extra finns de möjligheter till att kunna koppla så att varvmätaren funkar även om man inte har de från början ?

ludde__mannen draminbil.nu
26 maj 2005 · 1 382 Inlägg

ja.. man brukar få med ett kopplingschema när man köper mätare.. så det är bara att koppla in!

Anders J
31 maj 2005 · 77 Inlägg

e väl bara snacka me företaget du köpern av

Diesel power!
Volvo S70 TDI "R-design" (1998)
petsson
1 juni 2005 · 17 Inlägg

Har du tändning i bilen så har du signal. När du köpt mätaren ser du, det är inte mer komplicerat än att lägga in en lys grunka i cupén.

Saabare Avstängd
12 mars 2006 · 1 106 Inlägg

Saab 900 utan varvräknare finns bara på 94 o 95 :or. Du kan byta hela instrumentet till en nyare än 95 och då får du ORGINAL varvräknare i panelen. Kolla på www.laga.se och www.bildelsbasen.se. Jag kan tyvärr inte rekommendera annat.

Livet startar vid 220 km/h
frasse4
12 mars 2006 · 736 Inlägg

Saabare skrev:
Saab 900 utan varvräknare finns bara på 94 o 95 :or. Du kan byta hela instrumentet till en nyare än 95 och då får du ORGINAL varvräknare i panelen. Kolla på www.laga.se och www.bildelsbasen.se. Jag kan tyvärr inte rekommendera annat.

Hmm haft en Saab 900 utan varvräknare...men det var en 84... framgår inte vilken generation det rör sig om...

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
Saabare Avstängd
12 mars 2006 · 1 106 Inlägg

Oj då! Jag glönde fråga vilken årsmodell din bil är.!

Livet startar vid 220 km/h
Saabnorden lastbils chaffis......
12 mars 2006 · 299 Inlägg

de e inge svårt... har för mig att de e tre kablar en plus en minus och en signal eller va man ska kalla de..... som ska sättas på tändspolen... finns två sladdar på den om jag minns rätt..... Vet inte hur jag ska förklara vilken de e... prova.... wink så gjorde jag i allafall på min 99 funkade fint men de e ju likadant på 900 ->93 ej 94-> vetifan hur de ser ut då.. de har la DI kassetten?!?!

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang