Upplever ni spårighet?

IMPRAZERN Intresseklubben
11 april 2008 · 673 Inlägg

connyolsson skrev:

Xuri skrev:

connyolsson skrev:

Kan inte du ställa din toe 0,5% Negativt och ut å kör så skall du se på grejer och spårning av Guds like..

Bilen drar inte snett p.g.a fel toe utan bara p.g.a sneslitna däck som man får av fel toe!!!!!mad

Körde en gång en MB 123 från säffle till åmål (2mil) med 1cm neg toe på vintern.. gick inte köra över 30km/h för träffade jag lite snö så stack den direkt..

Min bil ska ha negativ toe orginal tongue men inte så möe...bilen kan visst dra pga av fel toe...om du har negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir de ju som att man svänger hela tiden eller hur

bilar med sprillans nya däck kan dra.... då har de med toe å göra....

JA OM DU LÅSER RATTEN RAK JA!!! negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir ratten sne och inge mer!!!!!

Nya däck och drar åt samma håll hela tiden så beror det  nog på cambern.. ena hjulet står + och andra -

Om du menar 940in så skall den ha 0,17-0,43 grader POSITIV toe..

j*vlar va du aggrar.. ta det lugnt.. inget du behöver hettsa upp dig på..

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
dadde
11 april 2008 · 2 164 Inlägg

Våran Saab 9-3 hade Pirelli P6000 däck när vi köpte den.. Alltså orginal däcken, den spårade värre än X2000!!! Så köpte vi nya däck, och slängde på fram, då gick den som en dröm på vägen!! Nu har vi 225/35/19, och den spårar inte. Bara stötig, men inget spårande som jag märkt iallafall.. Men det kan bero på, däck, hjulinställning och vägen..

"Life´s too short to drive a boring car"
Benan
11 april 2008 · 271 Inlägg

Hård sidostummar gör ju att den spårar mer.. sen ska ju fälgarna stämma med ET som bilen ska ha.. Men helt klart så har det med vilka däck man har.. "Busdäck" spårar mer, så e det bara...

Caprin spårar mer nu med 8,5" & 215 45 15 däcken inte så mcyket som jag trodde det skulle

Lindberg88
12 april 2008 · 1 418 Inlägg

kände då inte att 535an spårade med 235/45-17" runt om dock så gjorde min 318 det nå grönjävulskt med 215/45-17" dock var däcken tvärslut

Senast redigerat av Lindberg88 (12 april 2008)

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Hixxey
12 april 2008 · 262 Inlägg

Har 225 och känner precis av det du säger!

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063
Xuri One Man Clan
13 april 2008 · 4 287 Inlägg

connyolsson skrev:
Kanske lite många utropstecken men det åxå längesen jag var så irriterad/frustrerad.

Jag vet inte vad ni andra jobbar med men efter som jag har gjort kanske 300 hjulinställningar på alla möjliga bilar ifrån cadilac från 50 talet till mercedes SL å chrystler 300 och kört alla dessa både före och efter så är jag ganska övertygad över vad jag skriver. och blir då lite putt när rekondare och skrivbords nissar talar om att "så är det inte".. måste ni ju förstå..

PS skall lugna mig.. smile

Jag går inte under varken rekondar eller skrivbordsnisse kategorin direkt...för de är la mig du menar.....

vilken går du själv under?

håller inte riktigt med dig heller

men jag orkar inte säga nått

du är den enda som vet vad du snackar om säger vi.....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Mange_C5
13 april 2008 · 220 Inlägg

Smajly skrev:

connyolsson skrev:

Xuri skrev:

Min bil ska ha negativ toe orginal tongue men inte så möe...bilen kan visst dra pga av fel toe...om du har negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir de ju som att man svänger hela tiden eller hur

bilar med sprillans nya däck kan dra.... då har de med toe å göra....

JA OM DU LÅSER RATTEN RAK JA!!! negativ på ena sidan och posetiv på andra så blir ratten sne och inge mer!!!!!

Nya däck och drar åt samma håll hela tiden så beror det  nog på cambern.. ena hjulet står + och andra -

Om du menar 940in så skall den ha 0,17-0,43 grader POSITIV toe..

Lägg ner!
15 pers här med olika erfarenheter där dom flesta är överrens... Varför tjabba imot alla.. hör du inte eller e de svårt att läsa?? E vägen nerkörd av tung trafik spårar bilen visst fast att du har en perfekt inställning. Men du kan tydligen köra i terräng utan att känna nått för din e perfekt? Sär ju sig själva när de e djupa spår i vägen att den kommer spåra.

Klart att du inte märker nått med dina cykeldäck på skodan.. släng på 245/40 på den så ska du se va som händer.

Man kan ju börja med att kolla däcktrycket som första åtgärd...  roll
Sen är det som Smajly säjer, en nerkörd väg kan man inte skruva bort. hmm

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Ena Colaberoende
13 april 2008 · 1 219 Inlägg

Min spårar som satan nu men ska på med nya däck i veckan och sedan göra en hjulinställning på den (görs en varje år pg.a våra underbara vägar som förstör hjulinställningen).

Kör nu med 215/40/17 men drar på 205/40/17 nu istället.

/Ena

Markus_MR2
14 april 2008 · 761 Inlägg

Jag har nyligen gjort en fyrhjulsinställning på MR2:an och kan säga att den spårar i princip lika mycket nu som innan.. Däcken är 215/4017 fram och 235/40R17 bak...

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66
Orange_Dragon
14 april 2008 · 392 Inlägg

Har 235 runt om på BMW:n så där gäller det att hålla hårt i ratten:D
Satans jobbigt att vägarna är så dåliga här omkring.....

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang