förstärknings satts länkarmar passat 97-

Granathe
14 april 2008 · 136 Inlägg

hej drar det här lite kort.. är i fasen att skaffa en förstärknings satts till min 97;an 1,8t passat för att bli av med alla dessa framvagns problem, så nu till frågan. det finns en uppsjö av dessa på nätet. vilka är bra? vilka ska man passa sig för? vad har ni för erfarenheter

VW Passat 1.8T. 97-
Granathe
15 april 2008 · 136 Inlägg

äre inte en kotte där ute som kan uttala sig om detta?

VW Passat 1.8T. 97-
Goffen Administratör
15 april 2008 · 2 974 Inlägg

Jag kan tyvärr inget om dom satserna men passat 01- framåt har nästan inga framvagnsproblem alls och jag hade satsat på att få tag på en omgång av dom istället....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Granathe
15 april 2008 · 136 Inlägg

nej precis efter 01- så ändrades konstruktionen för spindellederna som jag har förstått.. och att köpa orginal eller ens biltema/mekonomen av det som ska vara "orginal tillbehör" är inte att tänka på då vad jag har hört iaf är att det inte är bättre och priset är definitivt högre.

VW Passat 1.8T. 97-
racefan
15 april 2008 · 1 059 Inlägg

jag köpte på fastone.se  till min passat .sänkt o med 19 tum så rullade den 8 tusen mil utan krångel. Har en ny sats liggande,för det bör ju ge sig snart

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
isakare
16 april 2008 · 272 Inlägg

Svårt att säga, men köper du på mekonomen eller liknade får du dom gamla orginaldelarna, LMF tror jag firman heter som tillverkar dom, VAG märket är bortslipat.
Alla bilder jag sett på nätet om förstärkta satser är samma kopior som biltema säljer, alltså kopior på dom gamla delarna.

Köper du orginal, får du leder där kulan är ledad i en stålhylsa, som i sin tur är inguten i armens aluminium, alltså samma som sitter på från 01-
Gamla orginal och alla kopior jag sett har kulan inguten direkt i aluminiumet, alltså den idioti som gav upphovet till problemet.

Åker helst på is =)
Granathe
16 april 2008 · 136 Inlägg

okej tack för infon.. är det nån mer som vet nått om detta ämmne? för dom åsikterna jag fått när jag pratat med folk är att förstärkning sattsen håller än (x antal år efter montering och betydligt längre än dom delarna som satt på platts innan) men det är säkert som du säger.. men som sagt någon som vet ?

VW Passat 1.8T. 97-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang