Val av sportavgassystem till 850 t5 - Bsr 2,5" eller JT 3" ?

andreasgustavsson
6 april 2008 · 819 Inlägg

Står nu i valet utav sportavgassystem.
De jag väljer mellan är 3" från JT och 2,5" från BSR
Jag skulle vilja ha lite personliga åsikter om båda dessa.
Någon som vet om det skiljer mycket på ljud mellan dom?
Någon av dom som rostar mer än det andra?
Märkbar effekt på någon av dom?

Edit: Det är en komplett halvsats vi pratar om alltså smile

/Andreas

Senast redigerat av andreasgustavsson (6 april 2008)

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 april 2008 · 1 098 Inlägg

De enda ja kan svara på är att jkag hade satsat på ett 3" bara för att en volvofemma låter underbart med det och en lite sportdämpare:)

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Edge EVOLUTION GARAGE
6 april 2008 · 1 837 Inlägg

Finns ett alternativ till, köpa rör och bygga själv. wink
Blir billigare och man känner sig stolt av att ha gjort nåt, tyckte det var rätt kul också. wink

//Edge
Crillee
6 april 2008 · 133 Inlägg

2,5" efter katt fungerar bra, har det på min.
3" låter för mycket och är onödigt stort då avgaserna inte behöver den storleken efter katten.

BMW 325i "BrilliantRot" (1992)
andreasgustavsson
6 april 2008 · 819 Inlägg

Edge83 skrev:
Finns ett alternativ till, köpa rör och bygga själv. wink
Blir billigare och man känner sig stolt av att ha gjort nåt, tyckte det var rätt kul också. wink

Jovisst kan man göra det. Men det är så jobbigt att få till allt snyggt så att det inte blir blir glipor och läcker överallt. Vill nog ha ett redan måttanpassat smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Edge EVOLUTION GARAGE
6 april 2008 · 1 837 Inlägg

Man kan ju nämna att det går att bygga själv också, ibland glömmer folk av det.
Det är ju smidigt om det är mått anpassat, bara att hänga upp.
Mitt byggdes lite hastigt, och har byggts om 2 ggr efter det, vilket du slipper med ett färdigt system. tongue

//Edge
Tobbe940
6 april 2008 · 155 Inlägg

3" låter helt gudomligt på volvo 5cylinders mototer tongue Jag lägger min röst på 3"

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ
johan-s70-t5
6 april 2008 · 299 Inlägg

köp ett komplett 3" från turbon om du vill känna av någon effektökning den blir ytterst liten men å bara köpa efter katt gör mest skillnad på ljudet åker själv 3" från turbon med racekatt och en ljuddämpare från jt mycket nöjd med både passform och kvalité har åkt 3 säsonger utan bekymmer nu.......låter ganska mycke men inte olidligt tycker jag som sagt volvo femman med 3" är gudomligt

Swinge Kung
7 april 2008 · 191 Inlägg

Jag har 3" med en dämpare från JT från katt nu på min 9-5 aero och hade det på min gamla 9000 2.3t, och jag har inte varit missnöjd en enda gång, förutom saabs idiotiska upphängning på 9000.. jag säger så som alla andra också säger, en volvo femma med 3" låter så otroligt skönt så det finns inte!!

EDIT: glömde säga att det va med en dämpare tongue

/AN

Senast redigerat av Swinge (7 april 2008)

turbodeath
7 april 2008 · 2 452 Inlägg

lägger min röst på 3 tum,har det själv på min hela vägen kommer från jt och helt perfekt passform.låter inte mer än det behövs

döden kommer tillbaka
Zwudda Refined
7 april 2008 · 1 770 Inlägg

jag kör JT 3". underbart sound

Marlboroman
7 april 2008 · 8 234 Inlägg

Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
dallan81
7 april 2008 · 38 Inlägg

Marlboroman skrev:
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.

Varför är 2,5" att rekomendera?

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-
Marlboroman
7 april 2008 · 8 234 Inlägg

dallan81 skrev:

Marlboroman skrev:
Jag 3" jt, och det låter bra. Passformen lät väl betecknas som tveksam. De rostar fort i alla svetsaningar, trots att min går enbart sommartid förutom en vinter (haft systemet i 4 år)

3" om ljudet är det viktigaste, annars är 2,5" det bästa.

Varför är 2,5" att rekomendera?

Så länge man inte har en 350hk iaf så vinner man inget direkt på ett 3" kontra ett 2,5" system. På en normalt steg trimmad bil så har det visat sig funka bäst med 3" downpipe + kat och 2,5" resten.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
bajen
7 april 2008 · 121 Inlägg

2.5 tum fungerar alldeles prima..

phillinho
17 april 2008 · 11 Inlägg

Vad går kalaset på om man ska ha 3" eller 2.5" från katten?

Madhouse
17 april 2008 · 1 079 Inlägg

phillinho skrev:
Vad går kalaset på om man ska ha 3" eller 2.5" från katten?

www.JT-tuning.se
helsats 3" från turbo med sportkat och 2dämpare 7600:- + frakt

eller om man vill vara ekonomisk på samma system.

Helsats 3" från turbo utan sportkat med 2dämpare 4875:- från www.jt-tuning.se
kat 3" metallisk sportkat (samma som jt säljer) 1750:- från www.katalysatorteknik.com
totalt: 6625:- +nån hundring i frakt blir ändå billigare än att ta allt från JT

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang