Inredning i Volvo 240

Stenberg_
17 april 2008 · 3 Inlägg

Jag har en fråga angående inredningen i volvo 240 gl. Hur gör jag för att lacka om instrumentbrädan som är lite gummiaktig? Kom gärna med förslag! Och kom gärna med andra bra förslag som jag kan göra med inredningen och med bilen!

supermikaela
17 april 2008 ·

Du får troligtvis spackla om hela brädan om du ska lackera den. hmm Är för "mjuk".

Förövrigt kan du byta till svarta dörrsidor/golvmatta. Finns på skroten, eller så kan du göra egna. Du kan också byta stolar, hellre det än någon billig överdragsklädsel. smile

mechanic_soul
17 april 2008 · 134 Inlägg

Ett tips är ju att köpa en likadan instrumentbräda och experimentera med den. Antagligen får du plasta och spackla först innan du lackar för att få ett bra resultat, men jag vet inte...kanske går att lacka direkt på vinylen

-------------------------------------------------------------------------------------
Mitt projekt: Volvo 164 årsm. 1969.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p2912032
Saab 9-5 (2000)
Gulmun * Klåpare
17 april 2008 · 1 718 Inlägg

Om du har vägarna förbi Skövde, Stenberg_ så kan du få lite inredningsdetaljer till din 240 helt gratis att experimentera med. Mittkonsollen, alla ventilationsspjäll, handbromskåpa och lite till har jag ligger i mitt förråd, och de ligger även online i bortskänkes-tråden. smile Inte nyskick, inte skrotskick, men gratis är gott. big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
TritoN Motorburen Ungdom
18 april 2008 · 499 Inlägg

Jag tror inte att du behöver spackla och det va? Räcker det inte med att plocka ur den och våtslipa lite lätt så man bleker ner den blanka ytan och sen lacka på bara eller ? Tror dock att det kan vara en väldigt lång torktid på det men tongue

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
evilaudio
18 april 2008 · 16 195 Inlägg

du måste garanterat plasta/spackla den eftersom den e i skumgummi.. nästan så att de e lättare å gjuta en helt ny.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang