Honda Integra Type R vs. Subaru Impreza GT, vilken är bäst?

response Studerande
18 april 2008 · 463 Inlägg

John87 skrev:
Ska man köpa en Impreza ska man inte köpa den billiga snik-versionen.
Hade tagit Hondan utan tvekan.

Fast det är kanske bara jag.

GT:n är inte snikversionen?

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
John87 Stolt Volvoägare
18 april 2008 · 4 913 Inlägg

response skrev:
GT:n är inte snikversionen?

Nej, men den är fortfarande billig.
Dessutom har den "bara" strax över 200hk.
Inte för att Hondan har mycket mer, men Hondan känns mer racing. Medans Imprezan är rally.

Poängen var att jag inte skulle köpt en Impreza om det inte står WRX STI eller liknande på den.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Takashi Got VTEC?
18 april 2008 · 1 593 Inlägg

kim89 skrev:
Är det ens en seriös fråga liksom? klart man väljer en subaru framför en tjejbil..

Haha, som att din 740 piskar den här "tjejbilen" då? lol

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
R1kard V-Power
18 april 2008 · 1 186 Inlägg

Takashi skrev:

kim89 skrev:
Är det ens en seriös fråga liksom? klart man väljer en subaru framför en tjejbil..

Haha, som att din 740 piskar den här "tjejbilen" då? lol

mm eller hur. Fan va jag har sett många tjejer köra runt me en Integra senaste tiden oxå.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
ivo_25
18 april 2008 · 78 Inlägg

Takashi skrev:

kim89 skrev:
Är det ens en seriös fråga liksom? klart man väljer en subaru framför en tjejbil..

Haha, som att din 740 piskar den här "tjejbilen" då? lol

Heheh håller med dig...cool

Burn Ruber Not Your Soul
Izual
18 april 2008 · 4 571 Inlägg

John87 skrev:

response skrev:
GT:n är inte snikversionen?

Nej, men den är fortfarande billig.
Dessutom har den "bara" strax över 200hk.
Inte för att Hondan har mycket mer, men Hondan känns mer racing. Medans Imprezan är rally.

Poängen var att jag inte skulle köpt en Impreza om det inte står WRX STI eller liknande på den.

Gt'n är den råaste och kompromisslösaste av alla imprezorna så att säga att det är snikvarianten är bara BS. Visst den är billigast av toppmodellerna av kaross serien men så är den även äldst.

Den väger minst, har samma motor som senare årsmodell och är mkt styvare än sina eftergångare.
Sedan med 3" avgas och en dawes device (laddtrycksstyrning) har man direkt 240-250 hk, sedan en mappning och ev ny intercooler är man nära 300hk och nosar.

Jag har själv inte åkt konbana med min ännu men jag tvivlar starkt på att den skall ha sämre väghållning än en honda faktiskt. Den är otroligt smidig och responsiv i kurvor

Sedan detta eviga tjat om att Gt'n skall vara så skör som en porslinsdocka som knappt tål att trimmas är ju ren å skär lögn. Har du sabbat växellådan så är det ju garanterat handhavandefel.
Efter ha läst om alla som sabbat lådan i bilen sin så har det i 98% av fallen kommit fram i slutändan att ägaren försökt gjort en burnout eller liknande på torr asfalt med somamrdäck.

Vet många imprezor som rullar med över 300hk med original delar i vxllåda utan problem.

R1kard V-Power
18 april 2008 · 1 186 Inlägg

Izual skrev:

John87 skrev:

response skrev:
GT:n är inte snikversionen?

Nej, men den är fortfarande billig.
Dessutom har den "bara" strax över 200hk.
Inte för att Hondan har mycket mer, men Hondan känns mer racing. Medans Imprezan är rally.

Poängen var att jag inte skulle köpt en Impreza om det inte står WRX STI eller liknande på den.

Gt'n är den råaste och kompromisslösaste av alla imprezorna så att säga att det är snikvarianten är bara BS. Visst den är billigast av toppmodellerna av kaross serien men så är den även äldst.

Den väger minst, har samma motor som senare årsmodell och är mkt styvare än sina eftergångare.
Sedan med 3" avgas och en dawes device (laddtrycksstyrning) har man direkt 240-250 hk, sedan en mappning och ev ny intercooler är man nära 300hk och nosar.

Jag har själv inte åkt konbana med min ännu men jag tvivlar starkt på att den skall ha sämre väghållning än en honda faktiskt. Den är otroligt smidig och responsiv i kurvor

Sedan detta eviga tjat om att Gt'n skall vara så skör som en porslinsdocka som knappt tål att trimmas är ju ren å skär lögn. Har du sabbat växellådan så är det ju garanterat handhavandefel.
Efter ha läst om alla som sabbat lådan i bilen sin så har det i 98% av fallen kommit fram i slutändan att ägaren försökt gjort en burnout eller liknande på torr asfalt med somamrdäck.

Vet många imprezor som rullar med över 300hk med original delar i vxllåda utan problem.

Tack för ett vettigt svar! Fin GT du har smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Anubis
18 april 2008 · 1 255 Inlägg

Jag hade tagit imprezan utan tvekan 4wd o turbo kan de bli mycke roligare orka ha en v-tec som bara dricker olja så fort man drar på bra möe billigare o trimma en Impreza med.
Och ja tycker ju imprezan är bra mycke snyggare med. smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Ejan
18 april 2008 · 648 Inlägg

det är 2 mycket roliga bilar du väljer mellan :-)  så jag ska ge min syn på det hela då jag äger en Integra och en polare har haft en WRX med 218hp

Integran är tokigt billig att äga på alla sätt och vis..försäkringen är billigare än snikcivicar och reservdelar är billiga om man nu behöver byta nåt(väldigt sällan) drar lite bensin sett till vad man har under huven,,,runt 0.9 blandad körning med mycket bus.

gällade väghållning så har ju båda bilarna mycket bra sådan så jag vill inte peka ut nån som den bättre då jag inte kört Impreza så mycket. enda jag vet är att Integran är grymt grymt snabb i böjarna och det är faktiskt inte många bilar som hänger på om man kan spaka den.

rakt fram prestanda  där vinner Integran ganska enkelt faktiskt,,det är jämt upp till en 120 sen åker man ifrån Subarun utan problem,,tänk då på att jag nu jämför med en WRX kombi från typ 01 eller nåt  den med grodögonen.,,kan ju hända att GT versionen går bättre

värt att tänka på är att Integran oftast saknar AC ,vilket man saknar en varm sommardag(tro mig jag vet hehe) och det finns ingen som helst ljudisolering och ingen utrustning alls typ, men det är ju också en ren "banracer"  varvar 4000 i 120 då växellådan är lågt drevad och då blir komforten därefter på längre turer

den tål att piskas hårt då den är byggd för det..chassit är väldigt potent och växellåda motor är bland det bästa som honda gjort..torsen LSD gör att man får ett äckligt fint driv ur kurvor rondeller osv..motorljudet när nålen pekar uppåt 9000rpm är örongodis deluxe :-)


mycket snack om Integra där så nån subaru-ägare får väl ge dig mer info ang dom

vill du ha en renodlad kompromisslös leksak så är Integran bland det roligaste du kan köra...som bruksbil kan den bli dryg i längden men  va fasen  jag har ju min kvar och njuter av varje stund så det funkar ;-)

kolla in mina filmer så får du en uppfattning om hur en lätt moddad Integra går.

Senast redigerat av Ejan (18 april 2008)

Anubis
18 april 2008 · 1 255 Inlägg

Ejan skrev:
det är 2 mycket roliga bilar du väljer mellan :-)  så jag ska ge min syn på det hela då jag äger en Integra och en polare har haft en WRX med 218hp

Integran är tokigt billig att äga på alla sätt och vis..försäkringen är billigare än snikcivicar och reservdelar är billiga om man nu behöver byta nåt(väldigt sällan) drar lite bensin sett till vad man har under huven,,,runt 0.9 blandad körning med mycket bus.

gällade väghållning så har ju båda bilarna mycket bra sådan så jag vill inte peka ut nån som den bättre då jag inte kört Impreza så mycket. enda jag vet är att Integran är grymt grymt snabb i böjarna och det är faktiskt inte många bilar som hänger på om man kan spaka den.

rakt fram prestanda  där vinner Integran ganska enkelt faktiskt,,det är jämt upp till en 120 sen åker man ifrån Subarun utan problem,,tänk då på att jag nu jämför med en WRX kombi från typ 01 eller nåt  den med grodögonen.,,kan ju hända att GT versionen går bättre

värt att tänka på är att Integran oftast saknar AC vilket kan vara skönt en varm sommardag(tro mig jag vet hehe) och det finns ingen som helst ljudisolering och ingen utrustning alls typ, men det är ju också en ren "banracer"  varvar 4000 i 120 då växellådan är lågt drevad och då blir komforten därefter på längre turer

den tål att piskas hårt då den är byggd för det..chassit är väldigt potent och växellåda motor är bland det bästa som honda gjort..torsen LSD gör att man får ett äckligt fint driv ur kurvor rondeller osv..motorljudet när nålen pekar uppåt 9000rpm är örongodis deluxe :-)


mycket snack om Integra där så nån subaru-ägare får väl ge dig mer info ang dom

vill du ha en renodlad kompromisslös leksak så är Integran bland det roligaste du kan köra...som bruksbil kan den bli dryg i längden men  va fasen  jag har ju min kvar och njuter av varje stund så det funkar ;-)

kolla in mina filmer så får du en uppfattning om hur en lätt moddad Integra går.

WRX -01 kombi går sämre då den väger mycke mer tror nästan att de skiljer en sekund 0-100 mellan dom då en -98 som han undrar över väger mindre annars är de la samma motor i om ja inte har helt fel sti:n gjordes ju inte i kombi iallafall va ja vet.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Ejan
18 april 2008 · 648 Inlägg

det kan mycket väl stämma ..polarn sa att den hade 0-100 på ca 6.5sek  och min Integra ligger på en 6.2sek om man får till starten och växlingen bra

Anubis
18 april 2008 · 1 255 Inlägg

Ejan skrev:
det kan mycket väl stämma ..polarn sa att den hade 0-100 på ca 6.5sek  och min Integra ligger på en 6.2sek om man får till starten och växlingen bra

Ok då ska de va samma tid isåfall som GT:n från 98 men en sak till då var båda bilar orginal?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Ejan
20 april 2008 · 648 Inlägg

Anubis skrev:

Ejan skrev:
det kan mycket väl stämma ..polarn sa att den hade 0-100 på ca 6.5sek  och min Integra ligger på en 6.2sek om man får till starten och växlingen bra

Ok då ska de va samma tid isåfall som GT:n från 98 men en sak till då var båda bilar orginal?

menar du när polarn och jag testade att dra mot varann ? nej hans bil hade nån utbytt slang eller vad han sa + annat avgas och min Integra hade annat Filter bara..sen när jag bytte grenrör + avgas så blev han än mer avtorkad

Orginal har Integran runt 6.5sekunder till 100

vikingpower King Of The Road
20 april 2008 · 154 Inlägg

Rikard min impreza är till salu pm:a mig om du är intresserad

Mvh / henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Rovers · 455 svar · Igår 18:37 · Projekt
Evenemang