Vatten bakom förarstolen MYCKET vatten

TheFinnishFlash Avstängd
19 april 2008 · 1 266 Inlägg

Tja ! (skriver åt min bror)
Han har problem med att bilen drar vatten..och vi hittade felet
det är fullt med vatten bakom förarstolen..om man lyfter på mattan så kan man plaska i vattnet...
sen droppar det under bilen, därifrån det är vatten inuti bilen
Vad är det som ska lagas ? vad jag förstår så är det värmepaketet som läcker ?
men hur faan lagar manb det sad är det en slang det läcker ifrån..eller vad är det ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Techcnis
19 april 2008 ·

Tråkigt! det kan vara den ventil so reglerar värmen i paketet som är kass lr en pakning! ta bort värmepaketet och kolla! Enda att göra, och passa på att byta de packningar och slngar du kan då! Lycka till!

BJ_ Lastbilsmekaniker
19 april 2008 · 107 Inlägg

Är det en 740 ? Är väl bara börja riva i panelen ? ... eller ?

FWD = Fel Wheel Drive
TheFinnishFlash Avstängd
19 april 2008 · 1 266 Inlägg

BJ_ skrev:
Är det en 740 ? Är väl bara börja riva i panelen ? ... eller ?

å fyfan..och ta bort hela mattan eller ? varför ska man riva panelen för.om det är vatten bakom förarstolen ?? ja det är en sur40 wink

Senast redigerat av TheFinnishFlash (19 april 2008)

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
BJ_ Lastbilsmekaniker
19 april 2008 · 107 Inlägg

Men kommer det från värmepaketet så kommer det ju framifrån. Och en 740 är ju i alla fall orginal väldigt hög i fram så det vore inte konstigt om det rann bakåt. Men kolla först så det verkligen är glykol så att det inte är hål i golvet eller nåt annat jobbigt som kommit in. Men sen är jag lite osäker, men har för mig att värmepaketet sitter någonstans snett till vänster framför passagerarstolen (rätta mig gärna om jag har fel). Sen är det väl kanske att rekomendera att ta ut och göra rent mattan för det blir förjävla kladdigt av glykol smile

FWD = Fel Wheel Drive
Techcnis
19 april 2008 ·

värmepaketet sitter högt upp vid passagerarsidan, och är det därifrån det har läckt skulle ja rekomendera att ta ut så mycket som möjligt och låta det torka om inte bror din vill ha en flinta bil! wink

TheFinnishFlash Avstängd
19 april 2008 · 1 266 Inlägg

Techcnis skrev:
värmepaketet sitter högt upp vid passagerarsidan, och är det därifrån det har läckt skulle ja rekomendera att ta ut så mycket som möjligt och låta det torka om inte bror din vill ha en flinta bil! wink

Haha flinta bil, är nog redan på god väg eftersom det läcker utefrån med big_smile
det luktar inte glykol för det är bara vatten i kylarvattnet just nu..
men ja kom på en smart sak..man kan väl hälla i lite sån här färg som finns att köpa på affären..som man har till matlagning...går det tror ni ??

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Techcnis
19 april 2008 ·

haha! aha, det är så väl alltså! nja, det går säkert, men plocka bort paneler och paketet över en helg samt ta ur stolarna och bort med mattan så det får torka ordentligt sen kan man ju alltid passa på att laga resten av flintabils golvet när man ändå har tagit ur mattan! smile

BJ_ Lastbilsmekaniker
19 april 2008 · 107 Inlägg

Håller nog med Techcnis, ta väck allt över en helg så det får torka riktigt. Är det dessutom bara vatten och ingen glykol så ökar ju rostrisken markant. smile Hoppas det går bra för honom/er

FWD = Fel Wheel Drive
TheFinnishFlash Avstängd
20 april 2008 · 1 266 Inlägg

Min bror sa att det läcker vatten på nån av slangarna som går in i torpedväggen ? lär vi ändå reva panelen...
och han sa att han inte vill ha någon värme, för han ska bara ha den på sommaren..så går det inte att koppla ihop dom 2 slangarna som går in i torpedväggen med varandra..på något sätt ??

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Techcnis
20 april 2008 ·

Okey! det var en friskis, även om det är varmt på sommarn kan det vara skönt med lite värme, värme är bra till mycket! Skulle inte rekomendera det iaf!

TheFinnishFlash Avstängd
20 april 2008 · 1 266 Inlägg

jo de e klart.. men om man nu inte vill ha värme, kan man koppla ihop slangarna med varandra, eller har värmepaketet en annan funktion??
skulle vara bra med ett svar om de går utan att de det blir andra problem förutom att man förlorar värmen i bilen??

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
TheFinnishFlash Avstängd
20 april 2008 · 1 266 Inlägg

förresten så ska bilen bara användas just på sommaren och sen ställas in på vintern.. någon bilkunnig som kan svara??

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
BJ_ Lastbilsmekaniker
20 april 2008 · 107 Inlägg

Visst går det koppla förbi... men skulle avråda det, även om han inte är ute efter någon värme i sig så kan det vara gött att kunna imma av rutorna när det regnar osv... och bor han i sverige borde han veta att sommarkvällar och nätter kan vara rusktigt kalla

FWD = Fel Wheel Drive
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 april 2008 · 2 252 Inlägg

jaa de är väll bara stoppa ihop dom, inte ska de vara nå problem, men sen värmepaketet är bra att ha som sagt, t.ex om bilen skulle gå varm o fläkten inte hinner med att kyla nog mkt så kan man använda värmepaketet o kupé fläkten som en extra kylare, bara ett tips tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
TheFinnishFlash Avstängd
20 april 2008 · 1 266 Inlägg

ok.. men då kanske man kan koppla ihop dom, tänkte på en sak.. om man har tid lite senare då e de väl bara o koppla i dom igen tänkte när man har tid o kan börja plocka ner panelen/mattan osv..?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
TheFinnishFlash Avstängd
20 april 2008 · 1 266 Inlägg

Nu har vi kopplat ihop slangarna, verkar funka mycket bra än så länge smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden
Techcnis
20 april 2008 ·

Håller helt och hållet med BJ_ Det tar inte lång tid lr är svårt, lr kostar så mycket att reparera!

Ohman_
21 april 2008 · 30 Inlägg

haru kolla värmekranen? jag hitta en massa vatten i baksätet å framvid fötterna på förarstolen å då vare kranen som pajjat! är ett typiskt fel på 740in!

Volvo 740 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang