"Farbror Blå" och IQ rimmar illa.. (artikel i expressen)

Corpze
27 april 2008 · 1 311 Inlägg

Arvikapolisen gjorde exakt samma fel för två-tre år sedan fast då hann  de bötfälla ett tiotal bilister, de bad senare om ursäkt i lokaltidningen haha.... vilket skämt

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze
Doni
27 april 2008 · 36 Inlägg

roliga är att alla dom som fick böter körde över 30 (självfallet) och ändå skrev dom på. Så antingen trodde dom att man ska köra 30 o körde för snabbt enligt dem själva ?!?! elr så fegade dom totalt för polisen o skrev under

Rushman Evolution Garage
27 april 2008 · 1 299 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

TessGTI skrev:
Hittade följande artikel i Expressen, att man aldrig slutar bli förvånad! Och dessa blåryttare ska upprätthålla lag och ordning i vårat land, man blir ju mörkrädd... lol

http://vasteras.expressen.se/nyheter/1. … tiga-boter

Du har aldrig gjort nånting fel på jobbet då?

Det är ju VISS skillnad på att t.ex. om jag skulle skicka ut 3" spik istället för 4" spik, eller om en polis felaktigt drar in någons körkort.

Sky´s the limit...
Soubee
28 april 2008 ·

FireTraXX skrev:
HAHAHA, där har vi ett tillfälle som jag INTE hade skrivit under...

Haha ja då är vi två XD

Hatuli
28 april 2008 · 84 Inlägg

vänta lite nu så dom blåa skyltarna (30km/h) är rekommenderade hastighet, så man får köra i 50?

BMW 730iA (1995)
Swinge Kung
28 april 2008 · 191 Inlägg

I artikeln står det att kvinnan trodde det var rekommenderad hastighet 30 men att 50 gällde, är det inte 70 alltså grundhastigheten som gäller? Man får dock allt som oftast inte färdas i max tillåtna hastighet för polisen får dela ut böter för vårdslöshet i trafik, vilket dom säkerligen gör när dom får chansen..

För övrigt om det som stod i artikeln så är det lite klantigt gjort av poliserna, de hade ju just den sträckan att kolla hastigheten på och om dom nu kanske var osäkra på hastigheten som gällde så får dom ju ta och kolla upp det! Jag tror det är väldigt få trafikpoliser som kan minsta lilla trafikregel.

thomsen Nothing
28 april 2008 · 60 Inlägg

En polis trodde ju att jag hade två körkort, han hade ingen aning om vad ett digitalt färdskrivarkort va.. Jag var tvungen att berätta att man använder det när man kör lastbil, pucko!

FreddeK
28 april 2008 ·

Corpze skrev:
Arvikapolisen gjorde exakt samma fel för två-tre år sedan fast då hann  de bötfälla ett tiotal bilister, de bad senare om ursäkt i lokaltidningen haha.... vilket skämt

haha har ni poliser där..såg två snutbilar i min vistelse på fyra månader.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
28 april 2008 · 946 Inlägg

TenZer skrev:
Nu börjaj jag tammef*n bli trött på dessa förbannade trafikpoliser. De vet inte vad lgf är och de har tydligen  ingen koll på de vanligaste trafikreglerna... Polisen, lagens väktare, de som med 120% skall ha stenkoll på varenda liten bokstav i lagboken stannar, bötfäller och skäller ut bilister som inte har gjort något fel.

Jag tappade min respekt för polisen för ett bra tag sedan men detta tar tammefanken priset!

Ja, likaväl som att det händer att båtar havererar pga handhavandefel från båtmekanikernas sida gör även trafikpolisen sina fel. Men efter att du är färdigutbildad förutsätter jag, med tanke på ditt kritiska inlägg gentemot poliserna, att det aldrig mer kommer att ske några båthaverier. Så fort det skrivs om polisen skall det spys galla över dem, men den dag du/ni själva behöver polisiär hjälp duger de!
Skönt att tryggt kunna åka båt i framtiden iaf...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
28 april 2008 · 946 Inlägg

Inget svar på tal? big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
blacken
28 april 2008 ·

Dave_C70 skrev:
Inget svar på tal? big_smile

Så fort det skrivs om polisen skall det spys galla över dem, men den dag du/ni själva behöver polisiär hjälp duger de!

Polisens "vara eller inte vara" är en ständig källa till käbbel av varierad kvalisort och dom behövs, det kan inte förnekas. Men dom är inte så duktiga och kompetenta som dom och andra vill göra gällande, det kan man nog förklara med att det är inte lätt att hålla hela Svenska trafiklagstiftningen och övrig sådan  i "huvet" så att säga, men när man "skiter i det blå skåpet" så ska man stå för det, vilket svenska poliser har "lite" svårt att göra..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang