Mötte Polisen

P-H-G Utbildad proffsamatör
4 maj 2008 · 782 Inlägg

Jag mötte Lassie big_smile

gamlingen
4 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Han mötte jag oxå,, tongue

roxe Jesus didn´† Tap
4 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Sluta vara nojjig. Kör lagligt om du grinar över att du kört lite fort.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Niklas_J
4 maj 2008 · 152 Inlägg

Mätning med polispilot, dvs avstånd och tid, måste vara minst 500 m.
Så du kan nog vara lugn.

Merc_ Ät gul snö, de kan vara öl
4 maj 2008 · 223 Inlägg

du behöver inte gruva dig, mötte dom i strax över 200 förra sommaren och dom brydde sig inte

Volvo 855R (1996)
Kungen-EssE
4 maj 2008 · 993 Inlägg

jag har kört förbi dom i 200 på en 90väg, och dom hann inte ens vända..

dom kan inte göra dig något så länge du nekar och du inte är tagen på bargärning..

dom har inget bevis alls..

fast än du skriver dit namn och personnr här på garaget och berättar vad som hände, så kan du endå neka på rättegången, brist på bevis..

så låt inte några okunliga fjortisar lura dig här på garaget.

jag är lite erfaren av sånt här, för jag har blivit utsatt för det...

fråga dom som vet. t.e.x polisen, säg att det är din kompis som körde lr nåt bara.

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Joo
4 maj 2008 · 741 Inlägg

Åkte med "adambygg" här på garaget för några veckor sedan, han gasade på som satan på en 50 väg och efter ett litet krön så var vi väll upp i en 150 km/h på 50 vägen, och just då så kommer en polisbil ut ur rondellen som är lite längre fram.. Dom vänder och kör efter en bit och vi håller 50, sedan drar dom på blåljusen och stannar oss.. Dom kunde inte göra någonting, han fick blåsa och sedan sa dom att han skulle vara väldigt rädd om kortet..

Han sa bara att han inte körde för fort när dom sa "-Det gick ganska fort där va?" "-Nej det tror jag inte"

Du behöver inte vara rädd för någonting..

Senast redigerat av Joo (4 maj 2008)

Muttley
4 maj 2008 ·

Joo skrev:
Åkte med "adambygg" här på garaget för några veckor sedan, han gasade på som satan på en 50 väg och efter ett litet krön så var vi väll upp i en 150 km/h på 50 vägen, och just då så kommer en polisbil ut ur rondellen som är lite längre fram.. Dom vänder och kör efter en bit och vi håller 50, sedan drar dom på blåljusen och stannar oss.. Dom kunde inte göra någonting, han fick blåsa och sedan sa dom att han skulle vara väldigt rädd om kortet..

Han sa bara att han inte körde för fort när dom sa "-Det gick ganska fort där va?" "-Nej det tror jag inte"

Du behöver inte vara rädd för någonting..

sen säger polisen att de här var vårdlöshet i trafiken smile sen ger de dig böter på någon tusenlapp wink så de måste varit en snäll polis.

Mischief
4 maj 2008 · 3 Inlägg

tack för alla svar, inser nu att dom inte direkt har något att gå på

Decibel
4 maj 2008 · 2 911 Inlägg

Det är rätt stor skillnad på att möta dom i hög hastighet, och att bli mätt i mötande position.

Dom åker inte och mäter alla bilar direkt, hur korkade är folk egentligen.

christofer_k Vorsprung durch Technik
4 maj 2008 · 2 432 Inlägg

i finland så mäter polisen mötande. inte i sverige..  här tar dom bara bakifrån lr  med laserpistol från väg kanten

Wezzli Sidledesförare
5 maj 2008 · 268 Inlägg

Hade dom velat dig något hade dom väl hunnit ikapp dig?

Man vet aldrig, före man vet
knugis
5 maj 2008 · 57 Inlägg

tkd_rille skrev:

Joo skrev:
Åkte med "adambygg" här på garaget för några veckor sedan, han gasade på som satan på en 50 väg och efter ett litet krön så var vi väll upp i en 150 km/h på 50 vägen, och just då så kommer en polisbil ut ur rondellen som är lite längre fram.. Dom vänder och kör efter en bit och vi håller 50, sedan drar dom på blåljusen och stannar oss.. Dom kunde inte göra någonting, han fick blåsa och sedan sa dom att han skulle vara väldigt rädd om kortet..

Han sa bara att han inte körde för fort när dom sa "-Det gick ganska fort där va?" "-Nej det tror jag inte"

Du behöver inte vara rädd för någonting..

sen säger polisen att de här var vårdlöshet i trafiken smile sen ger de dig böter på någon tusenlapp wink så de måste varit en snäll polis.

nej det gör dom inte, dom måste ju bevisa det..

jag körde själv 8 varv i en rondell i 70km/h (en hyffsat stor rondell iofs men ändå) där hastighetsbegränssningen va 50. när ja väl svängde ut ur rondellen tog det seriöst 5 sekunder så hade jag civilbängen i röven som blinkade med helljuset på mig.. tog en stund att hitta ett lämpligt ställe att svänga av på men tillslut stannade jag och två tjejer (eller ja, en tjej och en tant) kommer fram och visar upp sin lekitimation där det står POLIS med sveriges största bokstäver.
-ja du lille vännen, vi bara undrar vad fasiken du höll på med där borta?
-eeeeeeeeh, jag glömde bort vägen till en kompis.
-ja men då kunde du stannat på macken som ligger PRECIS BREDVID RONDELLEN!
-aaa, just det.. de tänkte jag inte på.. skall försöka tänka på det nästa gång.
-mm, och förressten gick det ganska fort i rondellen va? vi försökte hänga på ett varv men kom inte ikapp.
-naaaaeeeeäää, jag e ganska säger på att jag höll PRICK 50.
-jahadu. ta det försiktigt nu och kommihåg att du har prövotid i 2 år.
-ja-a
-hittar du till din kompis nu eller skall vi låtsa dig? vilken gata bor han på?
-nej tack, jag tror jag hittar nu.. nu känner jag igen mig.
-jahadu, de e inga fler rondeller på vägen till kompisen va?
-jo, men man tar höger här framme
big_smile big_smile big_smile
haha de va iaf det roligaste polismötet jag någonsin har haft.

eller ja, en annan gång blev jag stoppad och polisen frågade om min saab 900 va snodd?
ja svarade "ööh, nej?" då sa han "jaha du, ja man vet ju aldrig.. dom är ju rätt så stöldbenägna domhär"
de hade liksom vart okej om han hade sagt så om en og900, men jag kör en ng900.. men jaja.

vet seriöst inte vad det är för fel på göteborgspolisen ute vid saltholmen. tongue schyssta är dom men dom beter sig som om du hade aids bakom örat eller nått.

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang