Trimma b20 motor...

Macce_pv
23 november 2007 · 15 Inlägg

Okej tack för svaren:)

Volvo 244 "Räääääsen" (1988)
urmakaren
25 november 2007 · 59 Inlägg

Det lätaste är ju att sätta dit en turbo men skulle inte tro att b20 stakarna pallar så mycket, kolvarana kan du ju bara sänka kompen men hjälp av att svarva lite. Billigast är ju att köpa begnade saker, du kan ju hitta en hygglig trim topp till b20 mycket billigt, annan kam medför att du helst ska byta till ett lite grövre avgassystem också men är väl inte nödvändigt men du får mer hästar. dubbla förgasare och extraktor grenrör. vet inte hur mycket effekt dessa grejor skulle göra men det skulle nog duga.

perrkas fullt ös medvetslös
28 december 2007 · 122 Inlägg

tjena.

en fråga.  vilka kolvar används vid volymökning. 2,1l. 2,2l
finns det större kolvar som passar rätt på??

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
28 december 2007 · 444 Inlägg

B21:ans STD eller ÖVERDIM kolvar med 24mm kolvbult. Kräver 8-bultad vevaxel och vevstakar. Tyvärr är vevstakarna till dessa vevaxlar mjuka och tål inte så mycket ökat varv. Något att tänka på. Passande vevstakar är B23:ans M-stakar, dom är goda för över 500 drivhjulshästar smile

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
FastTony
6 maj 2008 · 2 Inlägg

Det kan bli problem att få ner en B20 i en PV som det setat B4B i. B18 till B20 = Inga problem, men B4B är mindre och B20 motorn kan ta i rattstången.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang