sätta i öppet filter i volvon

stahre
15 maj 2008 ·

undrar om man måste ta bort hela burken, alltså inte bara locket för att få tillräckligt med luft.
Om det är någon som bytt till öppet i en 850 glt får ni gärna skriva hur ni gjorde, kan jag kapa av halva locket på burken och sätta på filtret på plaströret där luftmassmätaren sitter? om ni förstår vad jag menar.
Skulle vilja hitta på nåt sätt att fästa det utan att förstöra orginalburken, om man ska sälja sen.

940turboplus Rapidoz
15 maj 2008 · 688 Inlägg

Men va??

alltså när du sätter i ett öppetluftfilter tar du ju bort orginalburken och sätter fast det öppna filtret
på plaströret som går till lmm:en,
du kapar inte orginalburken eller gör något med den då den längre inte gör någon nytta.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
stahre
15 maj 2008 ·

jo men röret som går till lmm sitter i locket på burken, sätter jag filtret direkt på röret missar jag mätaren om du förstår. vet inte om det ser lika ut i 940n

RaLsO från bun!
15 maj 2008 · 89 Inlägg

det är rätt enkelt

ta bort lmm från burken och sätt filtret på den
(btw så sänker öppet filter effekten på din bil en aning)

Senast redigerat av RaLsO (15 maj 2008)

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
stahre
15 maj 2008 ·

ljudet;)

RaLsO från bun!
15 maj 2008 · 89 Inlägg

stahre skrev:
ljudet;)

sant, varför ha sterio?

man har ju motor i alla bilar, motor ljud för alla:D

Teori och praktik är inte samma sak, glöm inte det!
940turboplus Rapidoz
15 maj 2008 · 688 Inlägg

RaLsO skrev:

stahre skrev:
ljudet;)

sant, varför ha sterio?

man har ju motor i alla bilar, motor ljud för alla:D

hehe för att många bilar låter som små uppretade getingar istället för steroidberoende humlor big_smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang