droppar olja ner ifrån motorn på katalysatorn

940turboplus Rapidoz
15 maj 2008 · 688 Inlägg

bumpe skrev:

Toffe10 skrev:
Kan nog vara problemet där ser ju ut som att de är olja där så...

Med tanke på att den bilden EGENTLIGEN är på min motor så är det inte så säkert...

Igen fara att låna bilden men jag e tveksam till att det kan läcka ner på katten därifrån... Min läcker väldigt lite och det ska INTE sitta en plugg som på långblocket utan det är en tätning som ska bytas, som jag inte bytt...
Det är ingen oljeledning på din turbo som läcker?

HAHAHAH fyfan vad paff du måste blivit när du ser din egna motor big_smile

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
bumpe Lastbilsmekaniker
15 maj 2008 · 3 878 Inlägg

940turboplus skrev:

bumpe skrev:

Toffe10 skrev:
Kan nog vara problemet där ser ju ut som att de är olja där så...

Med tanke på att den bilden EGENTLIGEN är på min motor så är det inte så säkert...

Igen fara att låna bilden men jag e tveksam till att det kan läcka ner på katten därifrån... Min läcker väldigt lite och det ska INTE sitta en plugg som på långblocket utan det är en tätning som ska bytas, som jag inte bytt...
Det är ingen oljeledning på din turbo som läcker?

HAHAHAH fyfan vad paff du måste blivit när du ser din egna motor big_smile

Ja jag tyckte jag kände igen bilden... Taget med samma kameramodell, och jag hade samma på datorn så tongue

the_eagle
16 maj 2008 · 167 Inlägg

ser röret men det är ju svårt att se vart röret tar vägen ..men tittade idag efter att jag kört en liten bit och det rykte ifrån turbon, ska det vara så? det var ju isf bara+5 grader ute....
Kröp under bilen och lyste med ficklampa och tittade, men det var svårt att se, ser inte ut att komma ifrån turboröret, men det är väldigt svårt att se. Det droppar olja längst fram på katten, alltså ganska långt fram på motorn. Där motorn sittter ihop med växellådan ser det inte ut att att läcka något och inte vid oljetråget eller oljefiltret. Man kan se att det är som oljigaste efter turbon och innan oljetråget, i framkant av katten.

Bmw 325iT 2006
bumpe Lastbilsmekaniker
16 maj 2008 · 3 878 Inlägg

Var är den högsta punkten det är oljigt?

the_eagle
16 maj 2008 · 167 Inlägg

tycker hela motorn är mer eller mindre kladdig, men det ser omöjligt ut att det skulle att det skulle ha runnit ner ifrån turbon till katten. Däremot kommer det något rör som går in i blocket som sitter med någon kontakt i blocket, där ser det lite kladdigt ut, men det ser inte ut att läcka ner efter motorn.
anslutningen mellan första delen på växellådan och motorn ser helt torr ut, men sedan finns det en till skarv på lådan som är bultat ut om drivaxeln(som en smalare förlägning på växellådan, vad den nu kallas???Där såg det ut att vara kladdigt i skarven och och i botten på denna del satt det några pluggar/bultar, där såg det ut att komma olja, men det är ju svårt att veta om det läcker just där eller om det rinner under motorn och droppar ner efter bultar......känns väldigt tråkigt och besvärligt med detta problem i alla fall, börjar bli lite uppgiven...

Bmw 325iT 2006
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang