2x Sinus live SL-A1500

SLARVA
16 maj 2008 · 60 Inlägg

Hej.

Jag har 2 Sinus live SL-A1500 steg och vill docka dom för dubbel effekt men jag har tappat bort lappen som följde med där det stog hur man skulle koppla så om nån vänlig själ vet hur jag ska göra och vill skriva det så får dom gärna göra det smile
Om nån inte förstog så vill jag alltså att dom 2 ska bli som ett SL-A3000 då det sägs vara 2 SL-A1500 dockade med andra gavlar.

MVH// Dennis

MrCalle Team Autohifi!
16 maj 2008 · 865 Inlägg

ska se om jag kan skriva detta så enkelt som möjligt.

Steg 1 är master steget

steg 2 är slave steget.

lågnivå in i master steget som vanligt från master steget tar du bredvid lågnivå in en enkel lågnivå från utgången till slave stegets ingång. ( obs inte den ord. rca ingången )
ström & jord som vanligt på båda stegen lika så remotkabeln.

På högtalar sidan så blir master stegets + utgång den positiva som ska gå till bashögtalarna.
master stegets högtalar minus ska gå till slav stegets högtalar minus och dessa ska inte gå till någon bas.
Slave stegets plus blir stegens negativa kabel som ska gå till basarnas negativa del.

Om du är det minsta osäker så ska du titta i en instruktionsbok där det finns beskrivet riktigt utförligt.

Lycka till!

SLARVA
16 maj 2008 · 60 Inlägg

MrCalle skrev:
ska se om jag kan skriva detta så enkelt som möjligt.

Steg 1 är master steget

steg 2 är slave steget.

lågnivå in i master steget som vanligt från master steget tar du bredvid lågnivå in en enkel lågnivå från utgången till slave stegets ingång. ( obs inte den ord. rca ingången )
ström & jord som vanligt på båda stegen lika så remotkabeln.

På högtalar sidan så blir master stegets + utgång den positiva som ska gå till bashögtalarna.
master stegets högtalar minus ska gå till slav stegets högtalar minus och dessa ska inte gå till någon bas.
Slave stegets plus blir stegens negativa kabel som ska gå till basarnas negativa del.

Om du är det minsta osäker så ska du titta i en instruktionsbok där det finns beskrivet riktigt utförligt.

Lycka till!

Bredvid input står det bridge in (R) och bridge out (L) skall jag då alltså ta en lågnivå från dom 2 till slave stegets input ? Jag förstår dock inte hur du menar med "obs inte den ord. rca ingången" ?

Högtalar kopplingen förstår jag.

Vart kan jag hitta någon instruktionsbok eftersom min är spårlöst försvunnen?

MrCalle Team Autohifi!
16 maj 2008 · 865 Inlägg

Du har (L) & (R)  input... där ska du koppla in de lågnivåkablarna som kommer från stereon..
Sen från steg 1 ( master steget) tar du "bridge out" med en enkel lågnivåkabel till steg 2 ( slave steget) "bridge in".
Svårare än så är det inte.

MrCalle Team Autohifi!
16 maj 2008 · 865 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/30723/346839_w82cb8.jpg
här ser du kontakterna. De två vänstra är då ingångarna som lågnivåkabeln från stereo ska in. från steg 1 ska du ta den högra nedre till steg 2´s högra övre.

SLARVA
16 maj 2008 · 60 Inlägg

Okej, det var alltså inte svårare, Ett extra plus till dig för att du tog dig tid att hjälpa mig med bild och allt, det uppskattas smile

MrCalle Team Autohifi!
16 maj 2008 · 865 Inlägg

SLARVA skrev:
Okej, det var alltså inte svårare, Ett extra plus till dig för att du tog dig tid att hjälpa mig med bild och allt, det uppskattas smile

Sålite... hoppas det blir bra nu.

SLARVA
17 maj 2008 · 60 Inlägg

MrCalle skrev:

SLARVA skrev:
Okej, det var alltså inte svårare, Ett extra plus till dig för att du tog dig tid att hjälpa mig med bild och allt, det uppskattas smile

Sålite... hoppas det blir bra nu.

Ska testas imorrn så jag återkommer väl med resultat smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang