störningar och generator ljud

nickelind
7 maj 2008 · 59 Inlägg

mina högtalare slår när stereon sätts på och smäller och brusar när den läser skivor plus generator ljud fastän ström och lågnivå är på olika sidor... HJÄLP, vad har ja gjort fel?

evilaudio
7 maj 2008 · 16 195 Inlägg

låter som ett jordefel.. har du otur så har du brännt signaljorden på stereon.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
nickelind
7 maj 2008 · 59 Inlägg

så med andra ord ska ja kolla upp min jordpunkt så ja har god jord men med min vanliga tur ä det stereon som ä kass smile

nickelind
16 maj 2008 · 59 Inlägg

bytte jordpunkt och då försvann smällarna i hägtalarna men generaror ljudet ä fortfarande kvar... varför??

Drönirettab
16 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Testa att sätta en kabel från ena RCA-kontaktens skärm (RCA-kontakt vid stereon alltså) till en jordpunkt i närheten. Om generatorstörningarna försvinner så innebär det att stereons signaljord har brunnit av, som evilaudio föreslog.

ROE
17 maj 2008 · 336 Inlägg

dra inte singnalkabelen och strömkablen på samma sida i bilen

//
Roe
nickelind
17 maj 2008 · 59 Inlägg

singnalkabelen och strömkablen är inte på samma sida.

nickelind
18 maj 2008 · 59 Inlägg

idag koppla vi till och med bort generatorn men det stör ändå.. fan så irriterande

Drönirettab
18 maj 2008 · 21 761 Inlägg

Har du testat det där med att jorda skärmen på RCA-kontakten?

nickelind
18 maj 2008 · 59 Inlägg

nä det ä bara det ja har kvar att testa nu. RCA-kontaktens skärm, menar ni rca utgången på stereon eller skärmen på sladden?? borde gå lika bra att prova med en annan stereo som man vet funkar eller??

Drönirettab
18 maj 2008 · 21 761 Inlägg

nickelind skrev:
RCA-kontaktens skärm, menar ni rca utgången på stereon eller skärmen på sladden??

Skärmen på sladden, i den ände som sitter vid stereon alltså smile.

nickelind skrev:
borde gå lika bra att prova med en annan stereo som man vet funkar eller??

Jo, det förstås. Om du är helt säker på att den nya jordpunkten är bra så kan du ju även testa med det.

nickelind
19 maj 2008 · 59 Inlägg

testade signaljorden som alla sagt och alla ni har haft rätt. det försvann när ja la en kabel så, bara att åka och handla nytt då. tack för hjälpen

mange_00
19 maj 2008 · 105 Inlägg

nickelind skrev:
bytte jordpunkt och då försvann smällarna i hägtalarna men generaror ljudet ä fortfarande kvar... varför??

köp ett avstörningsfilter som man sätter på lågnivå kabeln så ska generaor ljudet försvinna.. de försvann för mig iaf.. ca 100 kronor

Senast redigerat av mange_00 (19 maj 2008)

GTI ska de va annars få de va
nickelind
19 maj 2008 · 59 Inlägg

kom på en sak, om ja köper en ny stereo vill ja ju inte bränna den oxå, hur undviker ja att få samma problem igen och vad hade ja gjort för fel från början?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang