Kört på Grävling

bmx
2 juni 2008 · 7 100 Inlägg

ja cyklade på en grävling en gång,satan va ja flög lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
2 juni 2008 · 1 898 Inlägg

bmx skrev:
ja cyklade på en grävling en gång,satan va ja flög lol

Vart fasiken då ? tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
bmx
2 juni 2008 · 7 100 Inlägg

ExXtr3me skrev:

bmx skrev:
ja cyklade på en grävling en gång,satan va ja flög lol

Vart fasiken då ? tongue

var i skogen och cyklade med en polare!så var det en liten nerförs slutning,och när vi kom där så sprang den rakt över mitt framför våra däck tongue
haha,fan va de va roligt big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Aruzo Ace Ventura
2 juni 2008 · 1 240 Inlägg

Sharky skrev:
I mitten på sjuttiotalet när jag jobbade hemma på vattenkraftverket i mellersta norrland så fick vi en försommar upp en död - "något" jäst -bäver när vi rensade isgrindarna uppströms. Vi lade den försiktigt i skopan på traktorn och skulle köra den till lokala brandgropen (soptippen) där det på den tiden var helt ok att elda upp allsköns skit. Vägen till brandgropen gick genom vårt lilla samhälle. Mitt framför lokala ICA så guppade traktorhelvetet till och vi tappade bävern och körde över den med traktorns ena bakhjul så skiten exploderade.

Det märktes...

/Göran


Brandis skrev:
hur fan märker man inte att man kört över ett djur?

lollollol

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Portal Filkörning?
2 juni 2008 · 852 Inlägg

Sharky skrev:
I mitten på sjuttiotalet när jag jobbade hemma på vattenkraftverket i mellersta norrland så fick vi en försommar upp en död - "något" jäst -bäver när vi rensade isgrindarna uppströms. Vi lade den försiktigt i skopan på traktorn och skulle köra den till lokala brandgropen (soptippen) där det på den tiden var helt ok att elda upp allsköns skit. Vägen till brandgropen gick genom vårt lilla samhälle. Mitt framför lokala ICA så guppade traktorhelvetet till och vi tappade bävern och körde över den med traktorns ena bakhjul så skiten exploderade.

Det märktes...

/Göran


Brandis skrev:
hur fan märker man inte att man kört över ett djur?

haha, fyyyyy fan va vidrigt tongue

luunggan
2 juni 2008 · 956 Inlägg

BlueBerryPearl skrev:
Varför kan inte alla som kör på ett djur stanna och se hur det mår ? Synd om dom om di ska plågas ihjäl, bättre att ta fälg korset lr något och slå ihjäl dom isf, gjort de många ggr nu och tror de är bättre för djuren bara, och kom inte å säg att de inte går att slå ihjäl en grävling, för e e inga problem om mn träffar rätt, men d e ju de me, hehe, mellan nacken och ryggraden går de fint att slå, och sen KASTA UNDAN dom frå¨vägen !!! döda djur på vägen betyder bara mer döda djur, Blir ju så mkt räver på väge som vill ha asen, så då blir dom överkördaockså ! Slå ihjäl och plocka bort efetr er ! Tkr jag smile

Vadå, satsar du på att köra över djur eller? big_smile

Dock håller jag med dig, men det är kanske inte lika lätt för alla att slå ihjäl ett djur. Men om man kör på ett vilt, ska man inte rapportera det till polis då, eller gäller det bara djur som blivit skadade och sprungit iväg?

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
2 juni 2008 · 110 Inlägg

luunggan skrev:

BlueBerryPearl skrev:
Varför kan inte alla som kör på ett djur stanna och se hur det mår ? Synd om dom om di ska plågas ihjäl, bättre att ta fälg korset lr något och slå ihjäl dom isf, gjort de många ggr nu och tror de är bättre för djuren bara, och kom inte å säg att de inte går att slå ihjäl en grävling, för e e inga problem om mn träffar rätt, men d e ju de me, hehe, mellan nacken och ryggraden går de fint att slå, och sen KASTA UNDAN dom frå¨vägen !!! döda djur på vägen betyder bara mer döda djur, Blir ju så mkt räver på väge som vill ha asen, så då blir dom överkördaockså ! Slå ihjäl och plocka bort efetr er ! Tkr jag smile

Vadå, satsar du på att köra över djur eller? big_smile

Dock håller jag med dig, men det är kanske inte lika lätt för alla att slå ihjäl ett djur. Men om man kör på ett vilt, ska man inte rapportera det till polis då, eller gäller det bara djur som blivit skadade och sprungit iväg?

nej för fan, ja e djurvänn in i benmärgen, men tyvärr så händer det ibland när man bor på landet...!

nej ja ska inte säga att alla kan slå ihjäl dom men bättre än att skita i dom, om man kör på småvilt behöver inte polis tillkallas, bara större, som älg, björn varg Lo Kungsörn järv vildsvin mm ( tror ja?), men springer dom iväg och man vet dom är skadade ringer man ju sj klart t jägare lr polis om eftersök...

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
FreddeK
2 juni 2008 ·

Portal skrev:

Sharky skrev:
I mitten på sjuttiotalet när jag jobbade hemma på vattenkraftverket i mellersta norrland så fick vi en försommar upp en död - "något" jäst -bäver när vi rensade isgrindarna uppströms. Vi lade den försiktigt i skopan på traktorn och skulle köra den till lokala brandgropen (soptippen) där det på den tiden var helt ok att elda upp allsköns skit. Vägen till brandgropen gick genom vårt lilla samhälle. Mitt framför lokala ICA så guppade traktorhelvetet till och vi tappade bävern och körde över den med traktorns ena bakhjul så skiten exploderade.

Det märktes...

/Göran


Brandis skrev:
hur fan märker man inte att man kört över ett djur?

haha, fyyyyy fan va vidrigt tongue

haha jäst ål och brax har man väl sett men en stor jäkla bäver som är jäst och sen kör man över den....fyfan vad vidrigt! haha

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
2 juni 2008 · 1 781 Inlägg

kör du på en renjävel uppe i norrland ska du ha stora finnekniven med dig och skära av öronen på den.. då vet inte samerna vem renen var och får inga pengar för den.. dessa samer som inte kan hålla koll på sina djur asså.. blir så less

Team Insane Racing
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang