Film: Så här behandlas streetrace bilar i Kanada

Dinky_toy_racing
10 oktober 2009 · 1 Inlägg

vart stod de att motorerna var stulna? även om motorerna var stulna behöver dom ju inte skrota hela bilen. skulle någon röra min bil som jag lagt så mycket tid och pengar på så skulle jag fan misshandla dom så deras mamma inte kunde känna igen dem. jag skulle fan dö om polisen gjorde så om jag hade en riktig race bil.

R.I.P till bilarna i videon.

Jag kör inte fort pga grupptryck, jag kör fort pga laddtryck ;)
wichtor
11 oktober 2009 · 44 Inlägg

Bara Hondor tur nog wink

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
14 oktober 2009 · 946 Inlägg

te_wik skrev:
Att sakerna är stulna betyder ju inte att man ska förinta det. Sakerna typ motor/v-låda har ju en ägare, varför inte ge tillbaka till ägaren ist för att mosa sådär hmm


Mvh Tommy

Ägaren till t ex motorn lär ha fått ut vad han/hon ska ha från försäkringsbolaget. En tid efteråt hittas bilen och den stulna motorn, ska då dess rättmätige ägare få tillbaka motorn då? Eller ska kanske den som stulit motorn få den? Nej, just det - den ska förverkas och sedan förstöras.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
14 oktober 2009 · 946 Inlägg

Expoze skrev:
Fast taskig kapitalförstöring att bara pressa skiten.
Beslagta och slakta upp och sälj i delar, pengarna polisen får in på det kan de använda till att anordna legala race istället......

Jaha, ska de ha saft, bulle och ballongutdelning också? Sen NÄR är det polisens uppgift att arrangera streetrace? Funkar inte riktigt så...

De gånger beslagtagna saker säljs på en exekutiv auktion av polisen tillkommer inte deras kaffekassa precis utan till staten.

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
sebbe666 No Shame Racing Crew
15 oktober 2009 · 680 Inlägg

säger bara en sak A.C.A.B

No Shame Racing Crew
BMW 520d (2012)
niclas_swe bitter besserwisser
15 oktober 2009 · 644 Inlägg

bara jag som reagerar över att det är Ontario polisen (Kanada) medan bilarna har reg-plåtar från Californien (USA)?
Det är ju fan 5 dagars bilfärd bort! Nej det är något skumt med denna rullen.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
haz165
15 oktober 2009 · 43 Inlägg

niclas_swe skrev:
bara jag som reagerar över att det är Ontario polisen (Kanada) medan bilarna har reg-plåtar från Californien (USA)?
Det är ju fan 5 dagars bilfärd bort! Nej det är något skumt med denna rullen.

Ontario fins både i Californien (USA) och i Kanada.

Kinnastreet
15 oktober 2009 · 362 Inlägg

sluta lipa kärringar. buhu. dom har ju stulit skiten från första början så låt dom stå sitt kasst. den som blivit av med grejerna från första början har säkert fått ut ersättning för det. å skulle man ge till dom som behöver istället? kanon smart, nobellpriset för den. det är ju jättebra att bilen kommer ut på gatan igen:) sen att filmen blev lite överdriven kan jag hålla med om, dom sprängde ju en bil på slutet, lite väl onödig.. men sluta gnäll å inse fakta. skiten är ju OLAGLIGT! tycker det är bra att dom gör så här, att dom vågar. sverige är så mjäkigt.

Senast redigerat av amazon_jonsson (15 oktober 2009)

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Hallon1911
15 oktober 2009 · 122 Inlägg

Ni som yttrar er om att det bara var "billiga Hondor" får nog tänka om. Precis som Eisenhut säger så ligger Honda-kulturen på .. ja, en helt annan nivå.

drazen_gti
15 oktober 2009 · 807 Inlägg

amazon_jonsson skrev:
sluta lipa kärringar. buhu. dom har ju stulit skiten från första början så låt dom stå sitt kasst. den som blivit av med grejerna från första början har säkert fått ut ersättning för det. å skulle man ge till dom som behöver istället? kanon smart, nobellpriset för den. det är ju jättebra att bilen kommer ut på gatan igen:) sen att filmen blev lite överdriven kan jag hålla med om, dom sprängde ju en bil på slutet, lite väl onödig.. men sluta gnäll å inse fakta. skiten är ju OLAGLIGT! tycker det är bra att dom gör så här, att dom vågar. sverige är så mjäkigt.

Så om du stjäl en tv så är det helt rätt att spränga upp hela din kåk??? Tänker du med arslet eller? Ta ut det som är stulet, döm personen i fråga till rätt straff(ekonomisk, fängelse, samhällstjänst) och ge fan i resten av grejerna. Dom kan beslagta bilen tills straffet är avtjänat

I'd rather die like a man, than live like a coward
niclas_swe bitter besserwisser
15 oktober 2009 · 644 Inlägg

haz165 skrev:

niclas_swe skrev:
bara jag som reagerar över att det är Ontario polisen (Kanada) medan bilarna har reg-plåtar från Californien (USA)?
Det är ju fan 5 dagars bilfärd bort! Nej det är något skumt med denna rullen.

Ontario fins både i Californien (USA) och i Kanada.

Visst gör det det, Ontario ligger nere i syd-östra Kalifornien. Anledningen till att jag menar att det var Kanada är enligt titeln på tråden. Men när jag läser infon på youtube så står det ju faktiskt CA.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Milliway Visionär
15 oktober 2009 · 59 Inlägg

Handling och konsekvens, vill man behålla bilen väljer man lagliga alternativ. Som tur är sträcker sej svensk lag inte så långt än.

Snke Herr Klåfinger
15 oktober 2009 · 214 Inlägg

Hjärtekrossande att se sad

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
Ellemark
15 oktober 2009 · 340 Inlägg

Man får ju hoppas att de har tillåtelse/betalat för att använda musiken de lagt på videon, annars framstår ju det hela som lite dubbelmoral.

Senast redigerat av Ellemark (15 oktober 2009)

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS
melodic_death_metal
15 oktober 2009 · 622 Inlägg

drazen_gti skrev:

amazon_jonsson skrev:
sluta lipa kärringar. buhu. dom har ju stulit skiten från första början så låt dom stå sitt kasst. den som blivit av med grejerna från första början har säkert fått ut ersättning för det. å skulle man ge till dom som behöver istället? kanon smart, nobellpriset för den. det är ju jättebra att bilen kommer ut på gatan igen:) sen att filmen blev lite överdriven kan jag hålla med om, dom sprängde ju en bil på slutet, lite väl onödig.. men sluta gnäll å inse fakta. skiten är ju OLAGLIGT! tycker det är bra att dom gör så här, att dom vågar. sverige är så mjäkigt.

Så om du stjäl en tv så är det helt rätt att spränga upp hela din kåk??? Tänker du med arslet eller? Ta ut det som är stulet, döm personen i fråga till rätt straff(ekonomisk, fängelse, samhällstjänst) och ge fan i resten av grejerna. Dom kan beslagta bilen tills straffet är avtjänat

om man använt huset i ett illegalt race kanske? roll

bilarna har troligtvis använts vid illegalt race och som jag fattat det så brukar poliserna i vissa delstater skrota de bilarna som beslagtags vid race.

rätta mig gärna om jag har fel men har för mig att det är så smile

Senast redigerat av melodic_death_metal (15 oktober 2009)

drazen_gti
15 oktober 2009 · 807 Inlägg

melodic_death_metal skrev:

drazen_gti skrev:

amazon_jonsson skrev:
sluta lipa kärringar. buhu. dom har ju stulit skiten från första början så låt dom stå sitt kasst. den som blivit av med grejerna från första början har säkert fått ut ersättning för det. å skulle man ge till dom som behöver istället? kanon smart, nobellpriset för den. det är ju jättebra att bilen kommer ut på gatan igen:) sen att filmen blev lite överdriven kan jag hålla med om, dom sprängde ju en bil på slutet, lite väl onödig.. men sluta gnäll å inse fakta. skiten är ju OLAGLIGT! tycker det är bra att dom gör så här, att dom vågar. sverige är så mjäkigt.

Så om du stjäl en tv så är det helt rätt att spränga upp hela din kåk??? Tänker du med arslet eller? Ta ut det som är stulet, döm personen i fråga till rätt straff(ekonomisk, fängelse, samhällstjänst) och ge fan i resten av grejerna. Dom kan beslagta bilen tills straffet är avtjänat

om man använt huset i ett illegalt race kanske? roll

bilarna har troligtvis använts vid illegalt race och som jag fattat det så brukar poliserna i vissa delstater skrota de bilarna som beslagtags vid race.

rätta mig gärna om jag har fel men har för mig att det är så smile

det är säkert som så att poliserna gör det... Om jag ändrar till fildelning då, ska din dator och skärm skrotas? Eller tvn om du har visat film på den? Det hållr tyvärr inte... Ingen ha rätt att förstöra någon annans egendom, visst om hela bilen är stulen men om det bara handlar om delar så är det enl mig iaf helt absurt.

I'd rather die like a man, than live like a coward
volvoentusiasten
15 oktober 2009 · 4 005 Inlägg

Jag skulle  bli rätt sur om jag lägger ner 100-200k på min motor, som sedan blir stulen.
Och när polisen väl hittar bilen så plockar de inte ur motorn och ger tillbaka den till mig utan de sätter hela bilen i en slaktmaskin och rycker ut den med en fet jävla kran... WTF!

Härlig vinkling ang mediaprogrammet med smile

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 oktober 2009 · 946 Inlägg

drazen_gti skrev:
det är säkert som så att poliserna gör det... Om jag ändrar till fildelning då, ska din dator och skärm skrotas? Eller tvn om du har visat film på den? Det hållr tyvärr inte... Ingen ha rätt att förstöra någon annans egendom, visst om hela bilen är stulen men om det bara handlar om delar så är det enl mig iaf helt absurt.

Du gör ju inga direkt adekvata jämförelser...

Ta exemplet med datorn: Skärmen, burken och tangentbordet är stulet och har använts på ett LAN - japp, grejerna ska beslagtas och antingen återlämnas till rättmärig ägare eller förverkas (tillfallas i statens ägo)

Exemplet med TV:n: Har du sett på film på en stulen TV ska denna beslagtas och förverkas.

MEN, detta gäller i Sverige. I vissa delstater i USA kan man beslagta och förverka egendom bara för att den har använts i brottliga sammanhang, t ex en bil som deltagit i ett illegalt streetrace. Finns även exempel på delstater där polisen beslagtar bilar som en person, som försökt köpa sex, åkt i.

Sen det där med att "ingen har rätt att förstöra någon annans egendom", du bör nog ögna egenom b la Rättegångsbalkens (RB) 27:e kapitel i lagboken.

MVH

Senast redigerat av Dave_C70 (19 oktober 2009)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
18 oktober 2009 · 946 Inlägg

sebbe666 skrev:
säger bara en sak A.C.A.B

Coolt!

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Germax
19 oktober 2009 · 12 086 Inlägg

De är visst skrämseltaktik att bara förstöra dom och inte sälja delarna.
Synd o se

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang