Kan även rita upp såna som liknar originalet så nära det bara går om det skulle vara intressant vw_audi?
Har hållit på med instrumentbrädan i 2 dagar nu och börjar närma sig klart. Måste köpa lite mer lim i morgon bara och kapa ur brädan mer där mittkonsolen sitter. Den skall nämligen ner så pass mycket att den sitter jäms med det nedre hörnet på instrumenthuset. Skall även fixa en ny inre del till mätarhuset där mätarna sitter och försöka fixa till alla varningslampor.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Provmonterade instrumentbrädan idag innan jag färdigställer det sista. Vore ju lite tråkigt om den inte passa efter att man var klar 😆.
.
Ser lite halvtragiskt ut inne i bilen efter ca 3 år orörd i garaget.
Igår så svetsade jag klart golvet. Det som återstår nu är karosseriarbete utvändigt. Fästa bränslepump och filter. Montera katt. Laga takluckeramen. Få svar ifrån Audi.
Nosliwe skrev: Du har ju redan igång din så! 😅 Hur har det gått med värmeregulatorn till bränslet?
Jag fick tag i en annan regulator häromveckan så jag bytte igår faktist! Blev 100x bättre! Så nu ligger bränslet förmodligen så bra som det kan göra med tanke på 35år gammal kkkkkjeeeett
Och så fort jag kom hem efter provkörningen så visade det sej att oljetillförsel till turbon gängat upp sej och skjutit olja över tamejfan allting :]
Då var golvet färdigsvetsat och jag har påbörjat slipandet av karossen igen. Igenläggningen av antennen mitt på taket är nästan så gott som klar. Bara lite finlir kvar.
Hittade även att mössen hade ätit sig igenom myggnätet i plast som jag hade över luftintaget för att förhindra björk frön och liknande från att komma in i bilen. Så nu sitter det ett i stål där istället!
En del sprickor och bitar som saknas. Men har kontrollerat att det är ABS plast (Kameis egna durakam) och därmed kan jag printa ut delar och limma fast med ABS slurry
Skall även modiferas så dom slutar vid linjen på dörren istället för där sidolisterna sitter egentligen.
Finns dock ett dilemma på den punkten. X1 kiten är egentligen till den äldre modellen med små kofångare. Gäller både GT coupe och golf Mk2. Men ska gå att få det snyggt med mina kofångare också ska du se
Nosliwe skrev: Finns dock ett dilemma på den punkten. X1 kiten är egentligen till den äldre modellen med små kofångare. Gäller både GT coupe och golf Mk2. Men ska gå att få det snyggt med mina kofångare också ska du se
Det har du rätt i efter en del googlande. Ja du har ju möjligheter att konstruera å bygga har ja sett, fö någon modifiering/påbyggnad på stötfångarna måste du göra på dom för att det ska passa ihop.
Fullt upp med bröllop nu när det bara är 2 veckor kvar. Men har hunnit rita lite iaf. Blev inte nöjd med huvgallren, så fick bli ett traditionellt galler.
Nosliwe skrev: Fullt upp med bröllop nu när det bara är 2 veckor kvar. Men har hunnit rita lite iaf. Blev inte nöjd med huvgallren, så fick bli ett traditionellt galler.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Längesen man skrev något här och lika längesen sen man grejade med bilen med. Jag blev 2019 diagnostiserad med Fibromyalig och detta har satt stopp för det mesta i praktisk väg. Även motivationen störtdök.
Fortfarande dåligt med ork då kroppen bara funkar på sommarhalvåret och framförallt dåligt med motivation då möss fortfarande är ett ständigt problem att ta tag i. Men ELV förslaget tvingar mig till att försöka få i ordning på bilen.
Flyttade till hus 2022 utan garage, men har nu insett att det är bättre att ha bilen där och skruva på parkeringen, än att ha den vid ladan den står i nu. Så kommer innom kort att flytta hem bilen och försöka få ihop bränsle, avgas och någon form av reggning med motorn.
Började städa ur den igår och att säga att man blev bedrövad är en underdrift. Som tur är så har all inredning utom hatthyllan legat hemma i förrådet inne i huset. Så den är oskadd.