Sportavgassystem, frågor!

Mixem
24 september 2012 · 11 Inlägg

Hejsan!

Skulle vilja få lite gött ljud när man accelererar med bilen och börjat titta på sportavgassystem.
Men saken är att jag inte har den blekaste vad man ska köpa.

Märke?
Kompletta system? Vart?
Storlek osv osv...


Skulle uppskatta alla svar jag kan få ang. ämnet, tack på förhand!

ZZZADA T5 beroende
24 september 2012 · 345 Inlägg

Låt oss då börja med vad det är för bil du vill ha systemet till?!

Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Mixem
24 september 2012 · 11 Inlägg

ZZZADA skrev:
Låt oss då börja med vad det är för bil du vill ha systemet till?!

Audi a3 2.0 fsi -04 8P

KHRacing
24 september 2012 ·

Jag hade inte bytt för din bil har 2 lambdasonder, bättre då bara ta bort bakre dämparen & sätt rakt rör.

Mixem
27 september 2012 · 11 Inlägg

KHRacing skrev:
Jag hade inte bytt för din bil har 2 lambdasonder, bättre då bara ta bort bakre dämparen & sätt rakt rör.

Ursäkta mig men det sa mig inte speciellt mycket... förklara? smile (DONT HATE lol)

KHRacing
27 september 2012 ·

Mixem skrev:

KHRacing skrev:
Jag hade inte bytt för din bil har 2 lambdasonder, bättre då bara ta bort bakre dämparen & sätt rakt rör.

Ursäkta mig men det sa mig inte speciellt mycket... förklara? smile (DONT HATE lol)

hehe förklaring följer :

  du har en lambda före & en efter katten. sätter du på ett sportavgassystem med sportkatt eller de-katt system så kommer du få felkoder

karlberg92
27 september 2012 · 279 Inlägg

Säger som ovan är det bara ljudet du är ute efter så plocka bort en dämpare eller två och sätt raka rör.
Blir billigare så än att byta hela systemet smile plus att du slipper eventuella felkoder osv :p

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!
Busgrabb Rejsa ?
27 september 2012 · 2 959 Inlägg

KHRacing skrev:

Mixem skrev:

KHRacing skrev:
Jag hade inte bytt för din bil har 2 lambdasonder, bättre då bara ta bort bakre dämparen & sätt rakt rör.

Ursäkta mig men det sa mig inte speciellt mycket... förklara? smile (DONT HATE lol)

hehe förklaring följer :

  du har en lambda före & en efter katten. sätter du på ett sportavgassystem med sportkatt eller de-katt system så kommer du få felkoder

Beror på hur effektiv katten är....annars löses det lätt med en Celfix så kanske inte ska ställa in hela avgassystemsköpet pga att folk överdriver.

Autotech
BMW 335D (2008)
KHRacing
28 september 2012 ·

Busgrabb skrev:

KHRacing skrev:

Mixem skrev:

Ursäkta mig men det sa mig inte speciellt mycket... förklara? smile (DONT HATE lol)

hehe förklaring följer :

  du har en lambda före & en efter katten. sätter du på ett sportavgassystem med sportkatt eller de-katt system så kommer du få felkoder

Beror på hur effektiv katten är....annars löses det lätt med en Celfix så kanske inte ska ställa in hela avgassystemsköpet pga att folk överdriver.

Well, jag överdriver inget alls :-) Audi/WV FSi motorerna är ekonimimotorer som är extremt känsliga
& kända för att rasa med.

mb_pucken
28 september 2012 · 5 091 Inlägg

ett catback system borde gå bra ändå.. från katten och bakåt. bör väl finnas att köpa på dom flästa firmor som levererar sportavgas. tex ferrita och simons osv.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Drian
16 oktober 2012 · 140 Inlägg

Plocka bort sista ljuddämparen och kör på rakt rör ist.

Mehhhhhhhhhhh
Honda Civic Type-R / Ep3 "Nighthawk" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang