Tips på vinterbil

A_Jeppsson
14 oktober 2008 · 84 Inlägg

Okej, behöver tips på vinterbil då jag inte har koll på dessa billigare bilar om de är bak eller framhjuls drivna.

Någon som har tips på en billig bil man kan köpa sig i vinter ?

KRAV !

EJ VOLVO ELLER SAAB !

Bakhjuls drift är ett måste !


Så nu är det bara att skacka loss alla idder ni har på bilar som är billiga och bakhjulsdrivna. helst ska det ju itne vara en fräck bil utan ful tongue

Tack i förhand !

Boostrider Försöker iaf
14 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Sökfunktionen, är den ur funktion eller?
Ser ju sånna här trådar ett par gånger om dan.
SÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKSÖKS
Nu vart ja bra jöbbi. Men köp dig en e30

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
14 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

Är det så svårt o sätta sig på blocket o leta lite själv? herregud...

Volvo_Mannen Volvoskadad
14 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

sierra?

förresten, du skriver "ej volvo eller saab" och det ska vara bakhjulsdrift, hmm. lite onödigt att nänma saab då, de har ju knappast nån rwd!

Senast redigerat av Volvo__Mannen (14 oktober 2008)

Jonas
FireTraXX DFFL
14 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Suzuki Alto

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
DoT Häst
14 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Rspeter skrev:
Är det så svårt o sätta sig på blocket o leta lite själv? herregud...

Word. roll

Än är inte den sista idioten född..
Rquired Allmänt envis
15 oktober 2008 · 12 512 Inlägg

Bmw, eller Audi quattro om du vill ha stabilitet. Inte lika skoj dock tongue

Riktigt bra bilar båda två dock.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
IceEyes Varningar: För många..
16 oktober 2008 · 2 552 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
sierra?

förresten, du skriver "ej volvo eller saab" och det ska vara bakhjulsdrift, hmm. lite onödigt att nänma saab då, de har ju knappast nån rwd!

Nja det finns väl några som konverterats om till rwd wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Big_JN
16 oktober 2008 · 2 126 Inlägg

Satsa på en Sierra XR4X4 så får du fyrkraffs och V6:a på köpet smile

Formula
16 oktober 2008 · 398 Inlägg

Ford Sierra är trevliga vinterbilar... Annars så är Porsche 924 ett lite udda alternativ. Själv skall jag köra Porsche 944 i vinter! smile

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
billy IT-Tekniker
16 oktober 2008 · 376 Inlägg

Jag köpte mig en E30

Volvo V70 "Greyline" (1999)
Team-Adolfsson Gödseldräng
16 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

kör på E30
gorde jag big_smile

Grundstrom Nismo
16 oktober 2008 · 758 Inlägg

Toyota Starlet

tilltugg
16 oktober 2008 · 26 Inlägg

A_Jeppsson skrev:
Okej, behöver tips på vinterbil då jag inte har koll på dessa billigare bilar om de är bak eller framhjuls drivna.

Någon som har tips på en billig bil man kan köpa sig i vinter ?

KRAV !

EJ VOLVO ELLER SAAB !

Bakhjuls drift är ett måste

När det gäller vinterbil så kan man ju bolla sitt tänkande fram och tillbaka en hel del. Bakhjulsdrift är roligare, såklart - men jag anser nog att framhjulsdrift är säkrare. (Omkörning i snömodd, någon? smile )  Sen förstår jag inte vad du har emot Volvo. Bättre vinterbil finns inte. Iallafall inte om du går på 240-serien. Jag har haft ett antal japaner som alla haft problem med urlakade batterier vid kyla samt dörrar som fryser ihop och inte går stänga när man väl lyckats öppna dem. Visserligen kommer jag från norra sverige ursprungligen, men jag vill nog ändå hålla mig till volvo vintertid även om jag bor i Uppsala-området numer.

"With a gun barrel between your teeth, you speak only in vowels"
Bjork OEM <3
16 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

BMW E30, lajbans i snön...om de nu blir ngn tongue

OEM <3
pars Operatör
16 oktober 2008 · 346 Inlägg

Ford Sierra eller Scorpio är rätt billiga. Rwd och ganska roliga att sladda med wink Men BMW är ju inte direkt dåliga dom heller smile

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
A_Jeppsson
16 oktober 2008 · 84 Inlägg

Okej mening med dett var att få lite tips då jag inte har koll på de billigare bilar som har bakhjulsdrift ! som jag skrev. när man söker på blocket så vill man gärna veta vad man ska leta efter. inte många precis som skriver bakhjuls drift eller liknande.

Sen att det finns fler trådar om detta är säkert möjligt. men det är ett forum att diskutera på. Sen varför jag inte vill ha volvo är för jag inte gillar märket volvo. visst de är billiga och bra vinterbilar men jag har sagt att jag ALDRIG ska äga eller köra en volvo så därför söker jag INTE efter volvo. precis som många hatar mercedes eller hatar japanare så gillar jag inte volvo eller saab.

Tack för de övriga tipsen ! fler tips mottages gärna.

Niklas1987 NO
16 oktober 2008 · 2 182 Inlägg

Jag nöjde mig med en pegout 205 som vinterbil, vem bryr sig om den ä fram eller bakhjulsdriven? finns jue handbroms om man vill ha kul

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
azXig Finlirare
16 oktober 2008 · 478 Inlägg

Nån gammal ascona kanske. Lätta i baken

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang