Projekt: Att rädda en Cheva Van undan rostdöden! - Uppdaterad den 14/4 längst ner på sidan 7
Fick denna Chevrolet G20 Van "Starcraft" -88 gratis av en kompis och då den var gratis tänkte jag att jag kunde rädda den undan rost/reservdelsdöden då jag kan lägga pengarna som den är värd på en renovering. I andrahand tänkte jag skapa en schysst festivalvan som räddar mig undan tälthelvetet på vissa förekommande hårdrocksfestivaler runt om i vårt avlånga land! Tanken är att den ska bli något av en B-Team Van, alltså en Van som inte riktigt når hela vägen upp till toppen men nära nog, eller kanske ändå inte? Eller som Wicca här på forumet uttryckte det: "You can´t afford the A-team? No worries, the B-team is here to try and help you, as best as they can..." Fakta: Chevrolet G20 Van byggd 1988 i Lordstown Ohio USA och levererad som inkomplett till "Starcraft Van Conversions Corporation" där den fått "lyxigare" (läs en massa trä som bara skruvats på befintlig) inredning sedan såld ny i Sverige

Då har man gått och fått sig ett nytt projekt på halsen då en god vän bestämde sig för att ge bort sin Chevrolet G20 Van till mig
Tack Loppan!
Man kan ju inte tacka nej till en sådan gåva även om det kommer kosta mig blod svett och tårar att få den i bra skick igen! ![]()
Tanken är att skapa en festival Van som man kan ha över sommaren, så man slipper frysa röven av sig i ett sketet tält som aldrig kan hålla tätt och med tanken på dessa våta somrarna så...
Detta projekt är tänkt att vara "färdigt" sommaren 2013 och vartåt projektet bär hän det får tiden utvisa!
Lite bilder på hur den såg ut när jag fick hem den 2012-07-10
Är svensksåld enligt reg-beviset och har varit vit...
Starcraft som sett sina bästa dagar eller? Ska nog bli ändring på det!
Får bli en omgång med högtryckstvätten imorgon tror jag...
Får väl se hur hela projektet utvecklar sig och åt vilket håll...
Stay tuned for more soon...
Senast redigerat av Big_JN (2013-04-15 14:49)

Låter intressant!
kommer att följas!

Andrew91 skrev:
Låter intressant!
kommer att följas!
Nice! ![]()

Kommer helt klart följas ![]()

Datafjanten skrev:
Kommer helt klart följas
Skitnajs
ju fler desto bättre!

En omgång med anti-algmedel och lite (?) rostlagning, sedan är du 'hemma' ![]()

Dessa e ju sjukt feta!

-MATS- skrev:
En omgång med anti-algmedel och lite (?) rostlagning, sedan är du 'hemma'
Hehe hade det bara varit så lätt ![]()
En omgång med högtrycken blir det imorgon om inte dagen regnar bort som vanligt ![]()
Min Farbrors GMC Van var tio gånger värre när jag fick hem den. Tyvärr glömde jag ta bilder på den innan jag tvättade den! Det växte till och med mossa på dropplisterna ![]()

Det tog 3 timmar och en tömd brunn när jag tvättade aset men resultatet talar för sig själv ![]()
kannebanne skrev:
Dessa e ju sjukt feta!
Denna har varit sjukt fet en gång i tiden nu...inte så mycket ![]()
Men ska bli fet snart igen ![]()
Schysst projekt! Kommer följas ! :-)

Proskip skrev:
Schysst projekt! Kommer följas ! :-)
Trevligt, trevligt ![]()
Lägger en prenumeration och hoppas på att det kommer att hända något ! ![]()

Pim_Pim skrev:
Lägger en prenumeration och hoppas på att det kommer att hända något !
Jag lovar... ![]()

Tycker du ska pimpa upp den lite också ![]()

kannebanne skrev:
Tycker du ska pimpa upp den lite också
Invändigt-definitivt. utvändigt njae får se hur det blir med det!
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med ![]()
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!

Big_JN skrev:
kannebanne skrev:
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!
Typ porrbelysning inbyggt kylskåp gömt och kaptenstolar i skinn och sånt fett. ![]()

kannebanne skrev:
Big_JN skrev:
kannebanne skrev:
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!Typ porrbelysning inbyggt kylskåp gömt och kaptenstolar i skinn och sånt fett.
Jo något ditåt var det tänkt ska ju funka som camping/festival bil ju ![]()
Porrbelysning är underskattat, får nog bli UV-lampor med så mina vita kalsingar o strumpor kan lysa lite mysigt ![]()
Senast redigerat av Big_JN (2012-07-12 02:50)

Ser ut att kunna bli redigt fet. Kommer följas! ;-)

ehedman skrev:
Ser ut att kunna bli redigt fet. Kommer följas! ;-)
Jag ska iallafall försöka att få den till att bli fet, får se om jag lyckas! ![]()

kan nog bli bra inte för ja är fan av cheva vanar men hade också tatt den om den va gratis
Senast redigerat av fredde85 (2012-07-12 11:46)

fredde85 skrev:
kan nog bli bra inte för ja är fan av cheva vanar men hade också tatt den om den va gratis
Jag kände att jag inte riktigt kunde säga nej ![]()
Sen att det finns mycket att göra vid på den är ju en annan sak men allt gratis är gott ![]()
0.080920