Projekt: Att rädda en "Cheva Van" undan rostdöden eller i detta fall en förklädd GMC Vandura.

Köpte denna Vanen av en kompis som i sin tur hade köpt den ifrån min farbrors dödsbo. Som tur var fick kunde jag köpa tillbaks den av honom och på så vis försöka rädda den undan rost/reservdelsdöden. Meningen är att skapa en schysst festivalvan som räddar mig undan tälthelvetet på vissa förekommande hårdrocksfestivaler runt om i vårt avlånga land! Tanken är att den ska bli något av en B-Team Van, alltså en Van som inte riktigt når hela vägen upp till toppen men nära nog, eller kanske ändå inte? Eller som Wicca här på forumet uttryckte det: "You can´t afford the A-team? No worries, the B-team is here to try and help you, as best as they can..."
  • 126 Följare
  • 123 097 Visningar
  • Uppdaterades senast 27 juni 2018
Big_JN
11 juli 2012 · 2 126 Inlägg

Då har man gått och fått sig ett nytt projekt på halsen då en god vän bestämde sig för att ge bort sin Chevrolet G20 Van till mig smile Tack Loppan!
Man kan ju inte tacka nej till en sådan gåva även om det kommer kosta mig blod svett och tårar att få den i bra skick igen! tongue
Tanken är att skapa en festival Van som man kan ha över sommaren, så man slipper frysa röven av sig i ett sketet tält som aldrig kan hålla tätt och med tanken på dessa våta somrarna så...

Detta projekt är tänkt att vara "färdigt" sommaren 2013 och vartåt projektet bär hän det får tiden utvisa!

Lite bilder på hur den såg ut när jag fick hem den 2012-07-10

Är svensksåld enligt reg-beviset och har varit vit...
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-d73f5e38c104161a9ec4e4b02d167331.jpg

Starcraft som sett sina bästa dagar eller? Ska nog bli ändring på det!
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-55ab44dff32ab342e7d92a99e4d3fef7.jpg

Får bli en omgång med högtryckstvätten imorgon tror jag...
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-6470c22072a5da07e6925152b43521d7.jpg

Får väl se hur hela projektet utvecklar sig och åt vilket håll...

Stay tuned for more soon...

Senast redigerat av Big_JN (27 juni 2018)

Andrew91
11 juli 2012 · 128 Inlägg

Låter intressant! smile kommer att följas!

Big_JN
11 juli 2012 · 2 126 Inlägg

Andrew91 skrev:
Låter intressant! smile kommer att följas!

Nice! cool

Datafjanten
11 juli 2012 · 69 Inlägg

Kommer helt klart följas smile

Big_JN
11 juli 2012 · 2 126 Inlägg

Datafjanten skrev:
Kommer helt klart följas smile

Skitnajs wink ju fler desto bättre!

-MATS- VWetgirig hobbymekare
12 juli 2012 · 1 917 Inlägg

En omgång med anti-algmedel och lite (?) rostlagning, sedan är du 'hemma' tongue

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
kannebanne
12 juli 2012 · 2 046 Inlägg

Dessa e ju sjukt feta!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

-MATS- skrev:
En omgång med anti-algmedel och lite (?) rostlagning, sedan är du 'hemma' tongue

Hehe hade det bara varit så lätt wink
En omgång med högtrycken blir det imorgon om inte dagen regnar bort som vanligt roll
Min Farbrors GMC Van var tio gånger värre när jag fick hem den. Tyvärr glömde jag ta bilder på den innan jag tvättade den! Det växte till och med mossa på dropplisterna yikes
https://www1.garaget.org/gallery/images/29/28713/28713-747167ec27daee0c09c674fa50f0ae2c.jpg
Det tog 3 timmar och en tömd brunn när jag tvättade aset men resultatet talar för sig själv smile

kannebanne skrev:
Dessa e ju sjukt feta!

Denna har varit sjukt fet en gång i tiden nu...inte så mycket  tongue
Men ska bli fet snart igen cool

Proskip
12 juli 2012 · 41 Inlägg

Schysst projekt! Kommer följas ! :-)

Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

Proskip skrev:
Schysst projekt! Kommer följas ! :-)

Trevligt, trevligt big_smile

Pim_Pim
12 juli 2012 ·

Lägger en prenumeration och hoppas på att det kommer att hända något ! smile

Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Lägger en prenumeration och hoppas på att det kommer att hända något ! smile

lol Jag lovar... wink

kannebanne
12 juli 2012 · 2 046 Inlägg

Tycker du ska pimpa upp den lite också wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

kannebanne skrev:
Tycker du ska pimpa upp den lite också wink

Invändigt-definitivt.  utvändigt njae får se hur det blir med det!
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med smile
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!

kannebanne
12 juli 2012 · 2 046 Inlägg

Big_JN skrev:

kannebanne skrev:
Tycker du ska pimpa upp den lite också wink

Invändigt-definitivt.  utvändigt njae får se hur det blir med det!
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med smile
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!

Typ porrbelysning inbyggt kylskåp gömt och kaptenstolar i skinn och sånt fett. big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

kannebanne skrev:

Big_JN skrev:

kannebanne skrev:
Tycker du ska pimpa upp den lite också wink

Invändigt-definitivt.  utvändigt njae får se hur det blir med det!
Återkommer senare idag med bilder på interiören så får ni se vad jag har att jobba med smile
Just nu laddar jag batteriet då Vanen bara blivit sporadiskt körd det senaste året!

Typ porrbelysning inbyggt kylskåp gömt och kaptenstolar i skinn och sånt fett. big_smile

Jo något ditåt var det tänkt ska ju funka som camping/festival bil ju smile
Porrbelysning är underskattat, får nog bli UV-lampor med så mina vita kalsingar o strumpor kan lysa lite mysigt tongue

Senast redigerat av Big_JN (12 juli 2012)

ehedman
12 juli 2012 · 1 966 Inlägg

Ser ut att kunna bli redigt fet. Kommer följas! ;-)

Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

ehedman skrev:
Ser ut att kunna bli redigt fet. Kommer följas! ;-)

Jag ska iallafall försöka att få den till att bli fet, får se om jag lyckas! smile

fredde85
12 juli 2012 · 1 798 Inlägg

kan nog bli bra inte för ja är fan av cheva vanar men hade också tatt den om den va gratis

Senast redigerat av fredde85 (12 juli 2012)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Big_JN
12 juli 2012 · 2 126 Inlägg

fredde85 skrev:
kan nog bli bra inte för ja är fan av cheva vanar men hade också tatt den om den va gratis

Jag kände att jag inte riktigt kunde säga nej wink
Sen att det finns mycket att göra vid på den är ju en annan sak men allt gratis är gott big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang