Homer Simpsons GR8 68 - Kompressormatad Firebird 400 Conv 1968

Målet är att bygga en kopia av Homer Simpsons kompressormatade Pontiac Firebird 1968 Convertible.
  • 136 Följare
  • 127 064 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 december 2014
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
23 mars 2011 · 1 418 Inlägg

Röd helt klart röd huv. Jag tycker de ser mer ut som om man fått slut på färg och valt en annan sen. Sen är jag lite anti mattsvarta huvar på allt utom dragracebilar tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
kalasbraa
23 mars 2011 · 19 Inlägg

Skulle nog kört på mattsvart för att det ser mycke rååare ut då wink  fast sant som du säger att det blir stilrenare med röd... tongue men jag skulle nog kört mattsvart wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 mars 2011 · 3 929 Inlägg

Mattsvart är ju sket coolt som du säger.
Men med tanke på vad du ska bygga så ska den bli röd tycker jag!
Hade du inte byggt efter "GR8 68" så hade den blivit mattsvart i mitt tycke smile Men eftersom du bygger efter GR8 68 så ska den bli röd!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Aern
23 mars 2011 · 457 Inlägg

Enligt mitt tycker jag du ska köra med röd huv! Men klart du ska göra som du själv vill och tycker! Men vad andra har skrivit innan så kanske du blir indragen på det röda spåret? smile

Putteliten
23 mars 2011 · 9 084 Inlägg

Tycker att du ska ha röd huv. Mycket snyggare och stilrenare + att Homers är ju röd....

Sportvagnskonsult SVK Customs
24 mars 2011 · 1 639 Inlägg

Lacka den röd. Så kan du bara foliera den matt svart om du skulle känna för det smile
Och så kan du ju ångra dig sen! smile

mvh

pontiacen
24 mars 2011 · 1 080 Inlägg

Stackarn skrev:
Röd tycker jag! Känns så "epa" och lågbudget med svart huv. Anledningen till de är att de flesta som har det åker runt i en gammal 240 och lackade den i fyllan någon kväll då de inte hade något att göra. Ibland är det snyggt med svart, men oftast ser det ganska taskigt ut tyvärr hmm

Så min röst hamnar på röd, för att få den fräsch och få huven att passa in bättre smile

+1

Sjukt nice bygge förövrigt, pre lagd wink

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
RandomHero
24 mars 2011 · 574 Inlägg

svårt val men tycker Sportvagnskonsult har en poäng därwink

Formula
24 mars 2011 · 398 Inlägg

Tack för alla svar!
Röd verkar iaf leda till en början. HIttade en bild som jag klippte och klistrade med för några år sedan. Lustigt att idén fanns redan då. Det är alltså inte min bil som är på bilden. Men jag har samma årsmodell, färg, inredning, cab, fälgar etc.
Jag kommer ha en svart spoiler nertill fram också.


http://www.tacs.nu/forum/download/file.php?id=20451&mode=view

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
FKnutsson
24 mars 2011 · 1 051 Inlägg

De första jag tänkte var "Är bilen redan färdig?!" Haha men detta blir bra tongue

Toyota Supra Ma70 "2JZ GT45" (1990)
Formula
28 mars 2011 · 398 Inlägg

Stötte på ett problem jag inte tänkt på. Bilen hade elektrisk soppapump tidigare och nu har jag beställt mekanisk.
Jag kom på att den ocentrerade ringen som skall sitta längst fram på kammen och trycker pumparmen upp och ner fattas. Skall söka runt och se om jag kan få tag på en sådan snabbt.

Alltid är det något som fattas!

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
opel4life Delphian
29 mars 2011 · 68 Inlägg

Är den klar till 18:e juni? Åktur kanske?

Opel Corsa OPC "Powered by EDS" (2007)
Formula
30 mars 2011 · 398 Inlägg

opel4life skrev:
Är den klar till 18:e juni? Åktur kanske?

Självklart skall den vara klar då! Målet är ju 14 maj!!! big_smile

En åktur är bokad. Jag kanske kan få åka med i din myggmotorbil också? wink

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Stackarn
2 april 2011 · 1 200 Inlägg

De va då jävlar vilken fart du har big_smile

pontiacen
2 april 2011 · 1 080 Inlägg

Onekligen lovande..

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang