liten nummerskylt?

engolf
17 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Big_JN skrev:

-Blomman- skrev:

Phaetoon skrev:
Alternativet är ju att göra som någon klok person gjorde...
Han byggde ihop en nerfällbar skylt kopplad på en vindrutetorkarmotor...
Man behövde bara trycka på en knapp så åkte skylten in och doldes under huven.
Kanske inte så lätt att göra på alla bilar, men en bra ide iaf.

Vet inte var jag såg den videon, annars hade jag kunnat länka.
Någon annans som vet?

Det va ju någon här på garaget som hade gjort det.. har för mig att det finns en film om det här..

Vart det detta klipp du mena?
[video]http://www.garaget.org/video/b6fhd65goupm[/video]

Det var ju inte så klokt att visa upp regnumret:/

Men tanken är ju god. Kanske nåt man ska satsa på, säkert en bra investering.

Men vad säger lagens långa arm om detta upptäcks?
Jag hört att det inte är olagligt att ha en sådan "eldriven" skylt, men att använda den är olagligt. Kan det stämma?

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Små skyltar kan man få dispens för, men då måste man skicka in bilder som visar att det inte får plats "vanliga" på bilen. Om den t.ex är ombyggd eller liknande.
Hade lagliga båda bak och fram på min gamla '88 Camry jag hade 93-95. Men det var för att jag hade beställt dom innan dom blev förbudna. wink
Polisen stoppade mig flera gånger, men jag bara sa "Kolla datumet på skyltarna". Då var det okej och bara åka. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Big_JN
17 januari 2008 · 2 126 Inlägg

engolf skrev:
Det var ju inte så klokt att visa upp regnumret:/

Professor Winther har själv lagt upp filmen här på gorg!

Hade en kompis som hade sin nummerskylt uppsatt på gångjärn så när han körde fort åkte den bakåt av vinddraget så att den inte syntes! Han kunde åka fort förbi väg kamrorna utan att vara rädd att få böter!
Han mötte en Mc snut en gång som körde efter han pga av ingen skylt fram men när han stannade så vart den ju på plats igen! big_smile

alex_side Neerd
17 januari 2008 · 1 596 Inlägg

fick med ha liten på prooben=D

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Thorssa
17 januari 2008 ·

Irmscher Vectra skrev:
Små skyltar kan man få dispens för, men då måste man skicka in bilder som visar att det inte får plats "vanliga" på bilen. Om den t.ex är ombyggd eller liknande.

Riktigt så enkelt är det inte heller. VV är ganska kingiga på det där och menar att du är skyldig att bygga om så att du får plats med de stora skyltarna.

_ZooN_ Blästrare/Lackerare
17 januari 2008 · 651 Inlägg

På min Coupé..

Fram - Liten (original)

Bak - Liten (fick en liten när jag beställde ny för den gamla stora var sunkig) Sen om det är lagligt eller ej bak vet jag inte, visar sig på besiktningen, men menar, fick ju en liten..

engolf
17 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Thorssa skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Små skyltar kan man få dispens för, men då måste man skicka in bilder som visar att det inte får plats "vanliga" på bilen. Om den t.ex är ombyggd eller liknande.

Riktigt så enkelt är det inte heller. VV är ganska kingiga på det där och menar att du är skyldig att bygga om så att du får plats med de stora skyltarna.

Okej, och om man redan byggt om, eller köpt en bil som är ombyggd då?
De kan ju inte kräva att man skär i frånten/bakdelen för att tillfredställa VVs korkade regler?
Jag hade bara byggt om, och sen stååt på och krävt att få små skylt(ar).
är man envis, kan man nå långt:)

engolf
17 januari 2008 · 3 235 Inlägg

engolf skrev:

Big_JN skrev:

-Blomman- skrev:

Det va ju någon här på garaget som hade gjort det.. har för mig att det finns en film om det här..

Vart det detta klipp du mena?
[video]http://www.garaget.org/video/b6fhd65goupm[/video]

Det var ju inte så klokt att visa upp regnumret:/

Men tanken är ju god. Kanske nåt man ska satsa på, säkert en bra investering.

Men vad säger lagens långa arm om detta upptäcks?
Jag hört att det inte är olagligt att ha en sådan "eldriven" skylt, men att använda den är olagligt. Kan det stämma?

Nej, det var en annan jag tänkte på...

Där åkte in skylten in, utan bara vippades framöver, så man såg bara baksidan av skylten.
Väldigt enklare att montera på en bil, bara en liten 12v motor och gångjärn:)

WeDo
17 januari 2008 · 3 390 Inlägg

engolf skrev:

Thorssa skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Små skyltar kan man få dispens för, men då måste man skicka in bilder som visar att det inte får plats "vanliga" på bilen. Om den t.ex är ombyggd eller liknande.

Riktigt så enkelt är det inte heller. VV är ganska kingiga på det där och menar att du är skyldig att bygga om så att du får plats med de stora skyltarna.

Okej, och om man redan byggt om, eller köpt en bil som är ombyggd då?
De kan ju inte kräva att man skär i frånten/bakdelen för att tillfredställa VVs korkade regler?
Jag hade bara byggt om, och sen stååt på och krävt att få små skylt(ar).
är man envis, kan man nå långt:)

Jag fick till svar när jag sökte att "Ombyggda/modifierade frontar INTE var tillräckliga skäl till att få tillstånd... Men va fan.. jag kör med skiten iaf... Har blivit stannad av olisen et par ggr och dom har inte sagt någe.. Bara SBP som inte tyckte om det... men där var jag dum och inte bytte innan..

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
17 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Köp Amerikanare så slipper du detta bekymmret med liten skylt wink

C H E V R O L E T <3
Ekbl0m Stövarn
17 januari 2008 · 225 Inlägg

Hade en kompis som hade sin nummerskylt uppsatt på gångjärn så när han körde fort åkte den bakåt av vinddraget så att den inte syntes! Han kunde åka fort förbi väg kamrorna utan att vara rädd att få böter!
Han mötte en Mc snut en gång som körde efter han pga av ingen skylt fram men när han stannade så vart den ju på plats igen! big_smile



haha fan det var ganska smart:P kanske inte är så snyggt men duger väll på nån gammal vinter bil:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Evil_Genius_Garage *Gysot*
19 januari 2008 · 472 Inlägg

Det är INTE lagligt att ha en liten skylt fram om man inte har dispans för det ja fick 1500:- i böter för att ja hade en liten fram(Vilket ja fortfarande har) & om du inte har skylt fram får du 400:- i böter....(Rätt illa)

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
SwenssonGTI
19 januari 2008 · 358 Inlägg

jag vill också ha en liten skylt, fick 1500;- i böter för min dekal där fram smile har dock hört att det inte är speciellt lätt att få om man inte har något bra argument, men va fan, den stora är ju så fruktansvärt ful, vet inte hur jag ska göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang