Du förare till en silvrig Porsche Cayman på Riksv. 41 mot Borås...

Hmm.
30 augusti 2008 ·

...är ett stort svin.

Har uppkörning på tisdag, så var ute och övningskörde med farsan. klockan är ca 17.30. Jag kör lugnt och sansat på grusvägen från Greyhound Park. Kommer så småningom fram till väjningslinjen till riksväg 41, landsväg. Tittar åt vänster, tittar åt höger, Ser att en bil kommer från höger i sitt körfält, men att det är fritt från trafik från vänster(sikt sträcka ca 200m), dvs i det körfältet jag skulle köra in på, jag kör in på riksväg 41 och tittar i backspegeln. fortfarande fritt från trafik. Jag gasar på och så småningom var det dags att peta in femte växeln vid ca 70km/h.

Samtidigt som jag lägger i femmans växel tittar jag upp i backspegeln, och vad får jag se? jo till min fasa ser jag en Porsche Cayman komma i EXTREMT hög fart, och var ca 50 meter ifrån mig. Jag rycker i ratten och väjer ut till vägrenen så däcken skrek. samma ögonblick som jag väjer tillbaka för att inte köra ut i diket blåser han förbi som en JAS. Någon sekund senare ser jag honom inte mer.

Han körde inte om heller, utan höll väl till vänster, på grund av mötande, väldigt nära mig. Alltså hade det varit ett extremt farligt läge om jag inte upptäckt honom. Hade varit skönare om jag upptäckte honom tidigare dock.

Det var max 3 sekunder mellan båda "backspegeltittningarna". Jag låg i ca 80 när han körde förbi mig. och efter kanske 3 sekunder så var han helt osynlig för mig. Så, hur fort kan han ha kört? 250+? jag vet inte. Det jag vet att en EXTREM whip-lash skada till mig och min far hade vart oundviklig, om vi ens överlevt.

När jag skulle köra hemåt åkte jag förbi knalleland och såg att det var en träff där. Antar att han var sen till träffen, och hade LITE bråttom.

Jag tror att det var en Cayman. inte helt hundra dock.

Till föraren av porschen: Om du ser detta vill jag bara tacka dig för du gjorde min dag(hade inte klarat mig utan det), inte nog med att du bara riskerade våra liv, så riskerade du även andra liv på den vägen, för det var nog inte bara jag som såg din färd. tack så mycket, ditt jävla as.

Senast redigerat av Hmm. (30 augusti 2008)

FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Xuri One Man Clan
30 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

rostig röd mercedes är bättre lol

Nja men osäkra förare i trafiken är farliga dom åsså
bättre med en parkeringsplats för dom :p

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Hmm.
30 augusti 2008 ·

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

Tänker inte ens kommentera det där, med osäker förare och att jag ska vissla på melodin till Rosa Helikopter, för övrigt vet jag inte ens hur den går. Du är nog mer säker på det.


Att köra så på en ganska olycksdrabbad väg, under mitt på ljusa dagen då den är som mest trafikerad tycker jag INTE ÄR OKEJ. Sen om du inte tycker om mina gnäll så kan du väl smutsa ner någon annan tråd?

Senast redigerat av Hmm. (30 augusti 2008)

bmx
30 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

ja kan lova dej en sak!

när du har fått körkortet så kmr du ochså att köra så,tro mej!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

Tänker inte ens kommentera det där.
Att köra så på en ganska olycksdrabbad väg, under mitt på ljusa dagen då den är som mest trafikerad tycker jag INTE ÄR OKEJ. Sen om du inte tycker om mina gnäll så kan du väl smutsa ner någon annan tråd?

Faktum är att du troligtvis är osäker som förare (Inte ens körkort ju), och därmed inte är en bra förare.
Jag har bara haft körkort i 3 år och kan säga att även om jag kör bra (Enligt mig tongue) så är jag inte bäst.

Och du MÅSTE acceptera att folk kommer köra fort, kommer köra idiotiskt och bete sig som arslen.

Som min kusins f.d. pojkvän sa: "Alla andra i trafiken är idioter."

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Xuri One Man Clan
30 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:
Bla bla bla...
tack så mycket, ditt jävla as.

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

Tänker inte ens kommentera det där, med osäker förare och att jag ska vissla på melodin till Rosa Helikopter, för övrigt vet jag inte ens hur den går. Du är nog mer säker på det.


Att köra så på en ganska olycksdrabbad väg, under mitt på ljusa dagen då den är som mest trafikerad tycker jag INTE ÄR OKEJ. Sen om du inte tycker om mina gnäll så kan du väl smutsa ner någon annan tråd?

Känner jag folke rätt så tror jag att du kommer göra den vägen osäker när du fått körkort å ska testa bilen om de så är natt eller dag så kommer nog suget till slut

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Sir_Ed
30 augusti 2008 · 304 Inlägg

Welcome to my world.
Fast här i Stockholm ser man typ 20 st. per dag. det bästa du kan göra är att betrakta ALLA i trafiken som fulständiga idioter. Då ökar dina egna sjanser till överlevnad.
Ha det så bra och lycka till på proven.

I have my own race...
Hmm.
30 augusti 2008 ·

bmx skrev:
ja kan lova dej en sak!

när du har fått körkortet så kmr du ochså att köra så,tro mej!

Tro mig det kommer jag inte. Det var inte bara att han körde fort, utan att han körde som en dåre.

Hmm.
30 augusti 2008 ·

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Sluta gnälla som en liten mes, bilar går fort.
Kan du inte acceptera att vissa använder dessa resurser även på allmänna vägar så borde du nog kura ihop dig i fosterställning i sängen och vissla på melodin till Rosa helikopter.

Så slipper vi dig, ännu en osäker förare som inte vet vad han gör.

Tänker inte ens kommentera det där.
Att köra så på en ganska olycksdrabbad väg, under mitt på ljusa dagen då den är som mest trafikerad tycker jag INTE ÄR OKEJ. Sen om du inte tycker om mina gnäll så kan du väl smutsa ner någon annan tråd?

Faktum är att du troligtvis är osäker som förare (Inte ens körkort ju), och därmed inte är en bra förare.
Jag har bara haft körkort i 3 år och kan säga att även om jag kör bra (Enligt mig tongue) så är jag inte bäst.

Och du MÅSTE acceptera att folk kommer köra fort, kommer köra idiotiskt och bete sig som arslen.

Som min kusins f.d. pojkvän sa: "Alla andra i trafiken är idioter."

Jag har haft körkort, så jotack jag är en ganska säker förare. men det är inte DET VI DISKUTERAR HÄR! passar det inte? hejdå smile

FLindgren
30 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

jag tycker att det var bra gjort utav dig att gå åt sidan när du märkte att en kollition var nära smile En annan kör likadant som porshen typ hela tiden och ja ibland går det ju åt pipan om man möter en bil när man ska köra om och man hinner inte bromsa, gäller att ha tur bara;P

Kör som porshen sen när du får körkort. då slipper du bli omkörd flera gånger utav sådana idioter;)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Mortalis VW-nörd?
30 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

Trist o råka ut för sånt.
Folk har inte respekt för övningskörare. Visst han hade ju inte en janne o se att du var ny i trafiken, men ändå..ser du min golf på vägarna så behöver du inte oroa dig för att ja ska göra vansinnesmanövrar vid dig iaf. Löjligt o jävlas med övningskörare, men kom ihåg att alla andra i trafiken är idioter. Gå in med den inställningen i varje trafiksituation.

discokapten Kapten på disco!
30 augusti 2008 · 1 729 Inlägg

hahaha och varför har du inte körkort längre? för att du kör som en idiot?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

Tänker inte ens kommentera det där.
Att köra så på en ganska olycksdrabbad väg, under mitt på ljusa dagen då den är som mest trafikerad tycker jag INTE ÄR OKEJ. Sen om du inte tycker om mina gnäll så kan du väl smutsa ner någon annan tråd?

Faktum är att du troligtvis är osäker som förare (Inte ens körkort ju), och därmed inte är en bra förare.
Jag har bara haft körkort i 3 år och kan säga att även om jag kör bra (Enligt mig tongue) så är jag inte bäst.

Och du MÅSTE acceptera att folk kommer köra fort, kommer köra idiotiskt och bete sig som arslen.

Som min kusins f.d. pojkvän sa: "Alla andra i trafiken är idioter."

Jag har haft körkort, så jotack jag är en ganska säker förare. men det är inte DET VI DISKUTERAR HÄR! passar det inte? hejdå smile

Glöm det, detta är ett forum.
På forum diskuterar man.

Jag påstår att du är en mes.
Diskutera det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hmm.
30 augusti 2008 ·

discokapten skrev:
hahaha och varför har du inte körkort längre? för att du kör som en idiot?

Jag låg inte i 150km/h snabbare 50 bakom någon med övningskörningsplåt, Utan jag körde 36km/h för snabbt och hade försenat mamma till jobbet.. hon jobbar inom vård.

Ni andra som skriver om ämnet: tack.

Senast redigerat av Hmm. (31 augusti 2008)

Aerodynamik ...
30 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Faktum är att du troligtvis är osäker som förare (Inte ens körkort ju), och därmed inte är en bra förare.
Jag har bara haft körkort i 3 år och kan säga att även om jag kör bra (Enligt mig tongue) så är jag inte bäst.

Och du MÅSTE acceptera att folk kommer köra fort, kommer köra idiotiskt och bete sig som arslen.

Som min kusins f.d. pojkvän sa: "Alla andra i trafiken är idioter."

Jag har haft körkort, så jotack jag är en ganska säker förare. men det är inte DET VI DISKUTERAR HÄR! passar det inte? hejdå smile

Glöm det, detta är ett forum.
På forum diskuterar man.

Jag påstår att du är en mes.
Diskutera det.

Ligger fan på golvet och gråter. lol

Hmm.
30 augusti 2008 ·

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Faktum är att du troligtvis är osäker som förare (Inte ens körkort ju), och därmed inte är en bra förare.
Jag har bara haft körkort i 3 år och kan säga att även om jag kör bra (Enligt mig tongue) så är jag inte bäst.

Och du MÅSTE acceptera att folk kommer köra fort, kommer köra idiotiskt och bete sig som arslen.

Som min kusins f.d. pojkvän sa: "Alla andra i trafiken är idioter."

Jag har haft körkort, så jotack jag är en ganska säker förare. men det är inte DET VI DISKUTERAR HÄR! passar det inte? hejdå smile

Glöm det, detta är ett forum.
På forum diskuterar man.

Jag påstår att du är en mes.
Diskutera det.

Detta är min tråd, om du tycker jag är en mes och vill diskutera det, varsågod och öppna din egen tråd.
Titelsförslag: Hmm. på garaget.org är en mes. gl hf.

FireTraXX DFFL
30 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Hmm. skrev:

FireTraXX skrev:

Hmm. skrev:

Jag har haft körkort, så jotack jag är en ganska säker förare. men det är inte DET VI DISKUTERAR HÄR! passar det inte? hejdå smile

Glöm det, detta är ett forum.
På forum diskuterar man.

Jag påstår att du är en mes.
Diskutera det.

Detta är min tråd, om du tycker jag är en mes och vill diskutera det, varsågod och öppna din egen tråd.
Titelsförslag: Hmm. på garaget.org är en mes. gl hf.

Du vet alltså inte hur forum fungerar?
Det är meningen att människor med olika meningskiljaktigheter att öppet kunna diskutera vad som hänt/ska hända eller liknande.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
discokapten Kapten på disco!
30 augusti 2008 · 1 729 Inlägg

Hmm. skrev:

discokapten skrev:
hahaha och varför har du inte körkort längre? för att du kör som en idiot?

Jag låg inte i 150km/h snabbare 50 bakom någon med övningskörningsplåt, Utan jag körde 36km/h för snabbt och hade försenat mamma till jobbet..

Ni andra som skriver om ämnet: tack.

Du har på allvar blivit av med körkortet för fortkörning och gnäller på att andra kör för fort? kasta inte glas i stenhus!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Hmm.
30 augusti 2008 ·

discokapten skrev:

Hmm. skrev:

discokapten skrev:
hahaha och varför har du inte körkort längre? för att du kör som en idiot?

Jag låg inte i 150km/h snabbare 50 bakom någon med övningskörningsplåt, Utan jag körde 36km/h för snabbt och hade försenat mamma till jobbet..

Ni andra som skriver om ämnet: tack.

Du har på allvar blivit av med körkortet för fortkörning och gnäller på att andra kör för fort? kasta inte glas i stenhus!

det är skillnad på att köra fort och köra som en dåre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang