Misshandel, Våld, Skottlossningar - Värre blir det!

ZonaX Svetsare
7 september 2008 · 3 150 Inlägg

Har varit några ggr nu en snubbe här utanför karlskrona som jagat med yxa?! (asså människor)  Sjukt!  hmm   Och skottlossningar mm  hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
zijaa Bilmekaniker
7 september 2008 · 1 354 Inlägg

Destajnii skrev:
Nu början man tröttna på att läsa i tidningarna att någon har blivit utsatt för våld!
Här i Göteborg så har gängvåldet ökat förskräkligt. Hörde en polis uttala sig med att "Vi håller på att lösa det här" - Bullshit säger jag värre och värre blir det, det här är bara början..

För några månader sen fick jag ringa polisen pga det var en snubbe (hög som ett hus) som sprang och viftade med en pistol på människor och hus osv..

Imorse så blev en man avrättad på mitt torg här hemma, skjuten i huvudet!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=442061

Dags att flytta ut i bushen eller nått hehe tongue

Mannen som skjöt sig var min vän..vi växte upp tillsammans..synd att folk inte kan hålla sig lugna

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
ST-Michel
7 september 2008 · 15 Inlägg

håller med dig det är skrämande.jag får ringa pols lite då å då,hisingen = vilda västern.
hade man inte haft kids och tänka på så hade jag inte brytt mig,då kan dom nästan få ta död på varandra.
men så är ju inte fallet idag och man måste försäkra sig om att barnen kan gå ut å leka utan att nån ska springa förbi lrkplatsen med en 357:a i en hand och en laddad spruta i andra !
blir bara sneare medans jag skriver !!!

Best Man Wins
DasAuto
7 september 2008 · 2 751 Inlägg

spelar ingen roll vart man bor... Bor i blekinge o här finns det både pyromaner och blottare som härjar, lite knarkare och så vidare... kommunen har ca 16 000 invånare..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Felax
7 september 2008 · 1 963 Inlägg

De är ju knäppt i hela sverige o de har väl alltid funnits nötter här? Menar tror dom farligaste människorna bor i de minsta städerna.. hua va läskigt tänker på sista färden..

Men are not born - Men are made
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
7 september 2008 · 301 Inlägg

hur snygga är ni som jämför sverige med usa.. klart som fasen det finns ghetton vart man än kollar.. däremot har inte sverige stora städer som det finns i usa med fler miljoner invånare.. klart att ghettona blir större där.. sen är sveriges välfärd bra mycket bättre än i tex usa, vårt samhälle kommer inte att förfalla så mycket som deras gjort.. men självklart finns det "ghetton" även i sverige

å maffia(gäng) finns det i varenda stad nästan.. här i stan har vi brödraskapet eller va fasen dom kallar sig, göteborg å hisingen så är ju ganska välkänt gäng (minns dock inte vad dom kallar sig) finns såna här snubbar överallt.. kalla det gäng, eller maffia om ni vill.. samma skit folk som man skall hålla sig undan helt enkelt

sen finns d ju tusentals med ungdomsgäng som drar runt å försöker skaffa "respekt"

förövrigt så var HA vakter på swedenrock när jag var där för många år sedan, och det gick blandat bandidos och HA på festivalen men alla skötte sig snyggt..

brillmongo
7 september 2008 · 874 Inlägg

glöm inte att vad som är ett ghetto är en definitions fråga, jag själv är uppvuxen i flera av Göteborgs förorter och har sett både ett och annat, och med Svenska mått mätt kan det väl till en viss gräns kallas "ghetto" men generellt sätt tycker jag att "problemområde" eller något passar bättre.

Man kan även jämföra med andra länder det ska man göra för att få perspektiv på saker och ting och om man sett ett riktigt ghetto i verkligheten, så ser man våra svenska förorter på annat sätt sen...
MEN, därmed inte sagt att allt e bra för det, vi har våra problemområden här hemma också allt är bara i mindre skala, men samma typer av brott (droger, mord, misshandel våldtäkt m.m)

Bara inte lika omfattande pga av mindre befolknings underlag, dvs städer, dvs storlek på förorten i fråga.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
PlatinumRacing
7 september 2008 · 597 Inlägg

Har bott i angered i ca 15år nu och det jag kan säga är att det inte finns några ghetton i Sverige bara vissa ställen som är värre än andra. Dok så tycker jag att det är rätt lugnt här ute i förorten o kollar man på statistiken så sker flest brott i centrum....

ZonaX Svetsare
7 september 2008 · 3 150 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
spelar ingen roll vart man bor... Bor i blekinge o här finns det både pyromaner och blottare som härjar, lite knarkare och så vidare... kommunen har ca 16 000 invånare..

Precis..........fan pinsamt ju, min jävla morsa råkade ut för en blottare för några veckor sen   hmm   

Och syrran såg en kille med yxa springandes utanför lägenheten  hmm

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
ST-Michel
7 september 2008 · 15 Inlägg

gäller bara att hålla sig på sin kant å sköta sitt å skita i resten.
men men även då kan det hända saker .

Best Man Wins
Autonom
7 september 2008 · 319 Inlägg

Vi alla vet väl vad som skapat denna kriminella våg som spridits från stad till stad.
Det är uppenbarligen så att folk söker enkla lösningar på komplecerade frågor och medvetet blundar för uppenbara sanningar.

Jag själv motverkar kriminalitet i områden kring mig. Jag har förvandlat ghetton till rena paradiset.


http://img261.imageshack.us/img261/2306/hahahssidkl0.jpg

Senast redigerat av Autonom (8 september 2008)

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.
blacken
8 september 2008 ·

ST-Michel skrev:
gäller bara att hålla sig på sin kant å sköta sitt å skita i resten.
men men även då kan det hända saker .

Det är en bra filosofi, till en viss grad. Men det är också en del av problemet att man inte själv aktivt är med och "bromsar" det hela.  Utan tillåter "buset" att härja fritt så att säga..

85an
8 september 2008 · 249 Inlägg

PlatinumRacing skrev:
Har bott i angered i ca 15år nu och det jag kan säga är att det inte finns några ghetton i Sverige bara vissa ställen som är värre än andra. Dok så tycker jag att det är rätt lugnt här ute i förorten o kollar man på statistiken så sker flest brott i centrum....

På grund av att förortsgrabbarna åker in till stan när dom begår brott.

hedley Saaboholic
8 september 2008 · 3 129 Inlägg

FireTraXX skrev:

Adde666 skrev:

Saab900Racing skrev:
I sverige finns det inga ghetton.

Då vet du inte hur det ser ut i ett ghetto

Aldrig varit i rosengård?

Du har uppenbarligen inte varit där.


Saken är den att ingen blir skjuten som inte "gjort sig förtjänt" av det.
Därför kan alla ni småpojkar och hobbyrasister känna er säkra.

Men du var då ett jävla praktarsle!
Rena jävla skitsnacket från din sida, att det inte händer någon sominte gjort sig förtjänt av det.

I det jävla äckel samhället blir folk misshandlade, knivskurna osv osv för ingenting.

Min polares brorsa blev ex knivskuren när han stod i kö till en korv moj, för att nån jävel hade gett sig fan på att skapa bråk för ingenting.

Så kom inte med att ingenting händer om man inte gjort sig förtjänt av det, för det är ren jävla löja. Och ja jag vet folk som varit hotade med pistol också utan någon vettig anledning där nere.

Och vad menar du med hobbyrasister? Är det exempelvis alla vi som anser att Sverige inte är till för idioter som enbart kommer hit och förstör? Är det vi som anser att man skall sköta sig när man kommer någonstans, jobba och förtjäna sitt uppehälle likt vilken annan människa som helst? Vi kan inte deportera de riktiga svenskarna som betèer sig som arslen, men vi behöver inte importera mer skit.

Senast redigerat av hedley (8 september 2008)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
8 september 2008 · 3 129 Inlägg

Potkin skrev:
hur snygga är ni som jämför sverige med usa.. klart som fasen det finns ghetton vart man än kollar.. däremot har inte sverige stora städer som det finns i usa med fler miljoner invånare.. klart att ghettona blir större där.. sen är sveriges välfärd bra mycket bättre än i tex usa, vårt samhälle kommer inte att förfalla så mycket som deras gjort.. men självklart finns det "ghetton" även i sverige

å maffia(gäng) finns det i varenda stad nästan.. här i stan har vi brödraskapet eller va fasen dom kallar sig, göteborg å hisingen så är ju ganska välkänt gäng (minns dock inte vad dom kallar sig) finns såna här snubbar överallt.. kalla det gäng, eller maffia om ni vill.. samma skit folk som man skall hålla sig undan helt enkelt

sen finns d ju tusentals med ungdomsgäng som drar runt å försöker skaffa "respekt"

förövrigt så var HA vakter på swedenrock när jag var där för många år sedan, och det gick blandat bandidos och HA på festivalen men alla skötte sig snyggt..

Alla skötte sig snyggt, för att dessa "organiserade gäng" för betydligt mycket mer respekt med sig än t.ex polisen, samt att de troligtsvis gjort en överenskommelse innan, då dessa två gäng inte är direkt kända för att samarbeta i andra sammanhang.

Brödraskapet existerar även ner åt göteborgs hållet.

I vissa kommuner är det även sånna här gäng som har ERSATT polisen.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Autonom
10 september 2008 · 319 Inlägg

Hur var det med OG? Finns dom kvar?

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.
_Wallis_
10 september 2008 · 4 506 Inlägg

Autonom skrev:
Hur var det med OG? Finns dom kvar?

Enligt media iafa.
Fasst ledarn bor i turkiet nu mera om jag förstod det rätt.

Kan du andas kan du dö.
_Wallis_
10 september 2008 · 4 506 Inlägg

hedley skrev:

Potkin skrev:
hur snygga är ni som jämför sverige med usa.. klart som fasen det finns ghetton vart man än kollar.. däremot har inte sverige stora städer som det finns i usa med fler miljoner invånare.. klart att ghettona blir större där.. sen är sveriges välfärd bra mycket bättre än i tex usa, vårt samhälle kommer inte att förfalla så mycket som deras gjort.. men självklart finns det "ghetton" även i sverige

å maffia(gäng) finns det i varenda stad nästan.. här i stan har vi brödraskapet eller va fasen dom kallar sig, göteborg å hisingen så är ju ganska välkänt gäng (minns dock inte vad dom kallar sig) finns såna här snubbar överallt.. kalla det gäng, eller maffia om ni vill.. samma skit folk som man skall hålla sig undan helt enkelt

sen finns d ju tusentals med ungdomsgäng som drar runt å försöker skaffa "respekt"

förövrigt så var HA vakter på swedenrock när jag var där för många år sedan, och det gick blandat bandidos och HA på festivalen men alla skötte sig snyggt..

Alla skötte sig snyggt, för att dessa "organiserade gäng" för betydligt mycket mer respekt med sig än t.ex polisen, samt att de troligtsvis gjort en överenskommelse innan, då dessa två gäng inte är direkt kända för att samarbeta i andra sammanhang.

Brödraskapet existerar även ner åt göteborgs hållet.

I vissa kommuner är det även sånna här gäng som har ERSATT polisen.

81 o Ban har ju slutit vapenvila eller?


I vissa kommuner är det även sånna här gäng som har ERSATT polisen.
Va babblar du om?

Kan du andas kan du dö.
AeroMalm BMW fantast
10 september 2008 · 1 172 Inlägg

Smajly skrev:

Destajnii skrev:
Nu början man tröttna på att läsa i tidningarna att någon har blivit utsatt för våld!
Här i Göteborg så har gängvåldet ökat förskräkligt. Hörde en polis uttala sig med att "Vi håller på att lösa det här" - Bullshit säger jag värre och värre blir det, det här är bara början..

För några månader sen fick jag ringa polisen pga det var en snubbe (hög som ett hus) som sprang och viftade med en pistol på människor och hus osv..

Imorse så blev en man avrättad på mitt torg här hemma, skjuten i huvudet!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=442061

Dags att flytta ut i bushen eller nått hehe tongue

Du har tydligen aldrig varit i Skånes Rövhål - Landskrona.

Malmö e väl endå värre än landskrona. mycket händer i landskrona, men skånes rövhål e det verkligen inte...  sen sveriges rövhål tycker jag endå e sthlm. där bor alla rövslickande politiker som bestämmer och sätter regler och inte följer dem själv. har dock inte med våld och det och göra... dom is thlm kunde ju bestämmt lite regler att man ska sköta sig om man ska få bo i vårt land. ser man en kaxig unge på 10 år som håller på så e det kört, varna ungjävlen erl skicka ut han.. ser många sånna spydiga 10åringar som kan kaxa med en 20 åring. då har man nåt fel i skallen...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
hedley Saaboholic
10 september 2008 · 3 129 Inlägg

_Wallis_ skrev:

hedley skrev:

Potkin skrev:
hur snygga är ni som jämför sverige med usa.. klart som fasen det finns ghetton vart man än kollar.. däremot har inte sverige stora städer som det finns i usa med fler miljoner invånare.. klart att ghettona blir större där.. sen är sveriges välfärd bra mycket bättre än i tex usa, vårt samhälle kommer inte att förfalla så mycket som deras gjort.. men självklart finns det "ghetton" även i sverige

å maffia(gäng) finns det i varenda stad nästan.. här i stan har vi brödraskapet eller va fasen dom kallar sig, göteborg å hisingen så är ju ganska välkänt gäng (minns dock inte vad dom kallar sig) finns såna här snubbar överallt.. kalla det gäng, eller maffia om ni vill.. samma skit folk som man skall hålla sig undan helt enkelt

sen finns d ju tusentals med ungdomsgäng som drar runt å försöker skaffa "respekt"

förövrigt så var HA vakter på swedenrock när jag var där för många år sedan, och det gick blandat bandidos och HA på festivalen men alla skötte sig snyggt..

Alla skötte sig snyggt, för att dessa "organiserade gäng" för betydligt mycket mer respekt med sig än t.ex polisen, samt att de troligtsvis gjort en överenskommelse innan, då dessa två gäng inte är direkt kända för att samarbeta i andra sammanhang.

Brödraskapet existerar även ner åt göteborgs hållet.

I vissa kommuner är det även sånna här gäng som har ERSATT polisen.

81 o Ban har ju slutit vapenvila eller?


I vissa kommuner är det även sånna här gäng som har ERSATT polisen.
Va babblar du om?

Att det finns kommuner/städer osv i sverige främst mer norröver där det organiserade gängen håller ordning och reda istället för polisen.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang